SVJETSKA MODA

Kuda ide muška moda?

Men Fashion Week Milano recenzija by Grgo Zečić

Situacija oko muške mode u nekad moćnom, a danas itekako oslabljenom modnom svijetu predstavlja izuzetno neugodnu tabu temu. Pogotovo u Milanu koji je oduvijek bio zadužen za „trijezno" i „utilitarno" muško razmišljanje.

Granice muške mode konzervativno su područje čije pomicanje uvijek izaziva nelagodu kod kreativnih direktora najvećih robnih kuća svijeta. Muškarci nemaju potrebu za konstantnim mijenjanjem trendova, ne vole eksperimentirati: vole svoje savršeno krojene bijele košulje, sakoe i pokoji džemper od kašmira. Dok su žene sklone konstantnom varanju modnih kuća sukladno trendovima pa mijenjaju svoje kompase od kićenog Balmaina do misteriozne Phoebe Philo dok kažeš „Pariz", muškarci sa velikom kupovnom moći izuzetno su vjerni brandovima kao što su Giorgio Armani, Ralph Lauren ili Dolce & Gabbana. Zapravo, toliko su im vjerni da ne treba čuditi što su najbogatiji dizajneri u modnom svijetu upravo spomenuti Armani i Lauren.

Financijska kriza iz čijih ralja se moda još uvijek nije izvukla zapravo nema nikakav učinak na muškog kupca ali ima na dizajnere muške mode. Oštra provokativnost i sirova kreativnost muške mode u širokom je luku zaobišla prvi dio tjedna mode u Milanu. Sasvim logično i očekivano. Anna Wintour je već prije dvije godine ugasila američko izdanje muškog Voguea, talijanski je u konstantnom opadanju, notorna glavna urednica avangardne muške modne biblije, Arena Homme+, Jo Anne Furnis dala je prošli tjedan otkaz, sudbina magazina kao što je Numero Homme izuzetno je nestabilna.... Osim francuskog Vogue Hommes International i japanskog Vogue Hommes Japan - muško modno izdavaštvo na pragu je izumiranja.

Zašto bi onda Prada kompromitirala vrijednost svojih budućih dionica ako napokon izađe na milansku burzu?

                                                           PRADA 

Kraljica suptilne perverzije čije kolekcije zahtijevaju kiruršku preciznost analize za nadolazeću jesen-zimu nije slušala svoj temperamentni instinkt već vjerojatno savjete svojih komercijalnih direktora. Naravno, Pradin dečko je i dalje ostao Pradin dečko koji odbija postati muškarac ali kod njega više nema eksperimentiranja niti onih slatkih malicioznih namjera na kakve smo navikli. U novoj sezoni sve je izuzetno strogo, čisto, precizno sa naglaskom na klasičnim bojama te ponekom nježnom egzibicijom putem retro printa na polo majicama. Miuccia si je dala oduška na nekoliko predimenzioniranih kaputa u stilu Martina Margiele ali kontrola brojki je bila jača od nje. Prada je pokazala jednu od slabijih muških kolekcija.

                                                       JIL SANDER

Sličnu strategiju odabrao je Raf Simons za Jil Sander koji je nakon nadasve briljantne ženske kolekcije prikazane u rujnu nastavio intervenciju sa snažnim i neočekivanim bojama. Simons i dalje uživa u uniformističkim i androgenim siluetama dok prave inovativne eksplozije ostaju skrivene u detaljima. Raf i Miuccia nikada prije nisu bili toliko bliski u definiranju muške mode kao ove sezone.

                                                 BURBERRY PRORSUM

Christopher Bailey za Burberry Prorsum lukavi je mladi lisac koji pomno osluškuje ali i utječe na apetite svojih konzumenata. Za Prorsum uvijek pronalazi motive i inspiracije koje su intrigantne publici ali bez značajnijeg podizanja letvice. U novoj sezoni cilj je da se kaput proda, baš kao što se uspješno prodavao njegov vojni kroj od prošle sezone, zajedno sa toliko kopiranim avijatičarskim kožnim jaknama. Malo epoleta, malo PVC-a, još malo inspiracije vojnih uniformi te puno boja i kariranog - dobitna su šifra za kupce iduće sezone. Bailey je svjestan da muškarci ne troše svoje tisuće kupujući slojeve raznih majica već će uložiti u jedan ali vrijedan komad.

                                               BOTTEGA VENETA

Uz Simonsa, veliki je pobjednik prvog dijela Milana psihotično savršeni Tomas Maier za Bottega Venetu - čovjek koji je najzaslužniji za redefiniranje pojma sofisticiranog luksuza kod muškaraca. Bottega Veneta je privlačna, ergonomična, praktična, ugodna i prije svega obilježena pečatom egoističkog luksuza. I Maier se poigrao snažnih boja ali najzanimljivije je korištenje kože i njegova nonšalantna lakoća manipuliranja slojeva koji izgledaju toliko opušteno ali opet bivaju inteligentno kompleksni.

                                             DOLCE & GABBANA

Stefano i Domenico za Dolce & Gabbanu pozvali su nas na maratonsku reviju od čak 85 modela koji su slavili Bryana Ferrya i vlastitu interpretaciju ponosnoe britanske Saville Row tradicije sa žilavom i vrućom Sicilijom. Njihov cilj je zadovoljiti sve dobne skupine muškaraca iz cijelog svijeta stoga u istoj kolekciji kombiniraju ulično spuštene hlače sa besprijekorno krojenim sakoima. Iz finog crvenog baršuna skreće se u funky prugice smirene sivim tonovima.

                                              COSTUME NATIONAL

Njihov sunarodnjak Ennio Capasa za Costume National ostaje vjeran rock buntovništvu nadobudnih mladića i muškaraca koji svoju dnevnu odjeću vole konzumirati sa dozom omiljenog kontrasta iz bogate riznice bikerskog odijevanja. Rockeri i bikerske košulje oduvijek su išli zajedno, pogotovo uz pokidane majice ali ono što je Capasa napravio jest spajanje već spomenutog Saville Rowa sa bezobraznom bukom ulice. Finalni proizvod njegove „drske finoće" i više je nego vrijedan svake pohvale.

Objavljeno: 17.01.2011. u 15:25

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p