SVJETSKA MODA

Legenda o Coco Chanel

Gospođica koju je magazin Time uvrstio među 100 najjačih umjetnika 20. stoljeća.

Ambiciozna djevojka koja se uspjela osloboditi stigme sirotišta ruralnog Saumura, Coco je (u pratnji dobrostojećeg gospodina) stigla u Pariz 1909., posve odlučna u želji da pokori grad. Svoju modnu karijeru započela je u malom ateljeu šešira koje je ukrašavala decentnim dekoracijama, toliko različitih od masivnih prepariranih ptica s kojima su tada stilski osviještene Parižanke spretno balansirale na glavi. Do 1920. na svoj je repertoar dodala i odjeću koja je, poput njezinih šešira, bila posve različita od svega što su Francuzi imali prilike vidjeti. Često je odjevala veste posuđene od dečka, i to u doba kad je takav nonšalantni stil bio gotovo ilegalan, a za svoje je male-crne-haljine koristila džersej, tkaninu dotad upotrebljavanu samo za košulje ribara. Ipak, njezina estetika savršeno je profunkcionirala u kontekstu Pariza u doba nakon Prvog Svjetskog rata. Uskoro je otvorila svoj prvi salon, u 31 Rue Cambon, zgradi preko puta stražnjeg ulaza u pariški hotel Ritz, na adresi koja je njezina i danas. Tamo su prvi put lansirani mali-crni-kaputi i haljine, legendarni bukle kostimići, prepoznatljivi biseri, kamelije...i čitavo njezino modno nasljeđe pod nazivnikom radikalnog minimalizma kojim je, gotovo samostalno, utemeljila moderni dizajn. Uz tolike talentirane, perspektivne, čak i genijalne dizajnere, Coco tako ostaje zabilježena kao prva koja je kreirala posve novi stil, promijenila čitavu modnu industriju i prekršila sva dotad postojeća pravila. Paleta pod okriljem dvostrukog C loga danas se proteže od tajica do špangica za kosu, a ključni tip na čelu čitava carstva je Karl Lagerfeld. Premda poznat po mušićavom i prilično samodopadnom karakteru, veliki dizajner ipak je uspio donekle svladati vlastitu taštinu i svojim kreacijama ostati vjeran osnovnim smjernicama koje je zadala utemeljiteljica branda. Sama Mademoiselle vjerojatno bi odobrila način na koji brine o njezinoj ostavštini.

Jedan od najaktualnijih hommagea svemu što ime tog pariškog imperija znači bio je posljednji filmski fashion-bestseller Vrag nosi Pradu. Tom prilikom nominirana za Oscar, kostimografkinja Patricia Field zanemarila je brand koji stoji u samom naslovu filma i glavne glumice odjenula uglavnom u – Chanel.

Objavljeno: 01.08.2007. u 08:34

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p