SVJETSKA MODA

Maria Grazia Chiuri predstavila novu kolekciju za Dior inspiriranu cirkusom

Moda je (postala) cirkus, zar ne?
Ovaj svijet je cirkus, a mi samo živimo u njemu! Maria Grazia Chiuri, kreativna dizajnerica kuće Dior, prikazala je novu haute couture kolekciju inspiriranu blještavilom razigranog cirkusa, a sve pod okriljem jedne jasne poruke - žene koje podupiru žene.

Nakon nekoliko revija u kojima je ta premisa bila itekako živa, Chiuri je otišla dalje i svoj jasan stav, kojeg je prvi put svjetovno popularizirala T-shirt majicom „We should all be feminists“ ovog puta fokusirala se na akrobatski performans i cirkus. Londonska plesna grupa Mimbre otela je pozornost gledatelja koreografijom koja je inspirirana dugačkom povijesti cirkusa te filtrirana od kojekakvih negativnih konotacija poput zlostavljanja životinja, eksploatacije žena i veličanja maskuliniteta. Naime, Chiuri je još jedanput zagrebla duboko u povijest kuće i referirala se na pozamašnu listu inspirativnih trenutaka i kolekcija te sve ujedinila pod sad već prepoznatljivim dizajnerskim potpisom. Poznavateljima Diora, jasno je kako je u pitanju kolekcija koja je dodatak već podužoj listi kolekcija inspiriranih cirkusom. Christian Dior bio je fasciniran cirkusima, o njima je govorio kao pojavi koja mijenja lice grada onog trenutka kad se pojavi, baš poput mode. Diorov cirkus dio je duge arhive koju je obožavao i Galliano te brojni umjetnici tijekom pedesetih, a sad se time poslužila i Maria Grazia Chiuri. Kao i svaka njena kolekcija koju je imala prilike stvoriti za Dior, i ova je bila čisto performativno iskustvo, spektakl svoje vrste. Svojevrsni hommage kući i dizajneru iza nje, Chiuri se poslužila motivom klauna kako bi razlike između rodova pokušala svesti na one nevidljive.


Tradicionalni elementi cirkusa i kostima klauna poput visokog nabranog ovratnika, prepoznatljivog printa, cipela te neizostavnog prenaglašenog make upa, pretvorili su prepoznatljive motive u nosivu haute couture kolekciju koju će obožavati široki raspon ženske publike. Svaki look je besprijekoran i promišljen do svakog detalja, a najviše su za oko zapeli šaroliki plisse modeli i blještave haljine s printom. Čak su i strukirana odijela napokon doživjela korak naprijed prema prepoznatljivom New Looku, a za razliku od dosadašnjih Chiurijinih providnih haljina jednostavnog kroja koji se iznova ponavljao, ove iz posljednje kolekcije poput one koju je nosio model Adut Akech, korak su u pravom smjeru.


Prikazana kolekcija najbolja je koju je Chiuri predstavila otkad je došla na mjesto glavne dizajnerice, no daleko je od onih kakve smo nekoć imali prilike gledati. Da, Chiuri je magistrirala tehniku referiranja i priređivanja pravog showa radi kojeg će društvene mreže brujati još danima nakon o kolekciji zahvaljujući hordi influencera i poklonika brenda, no kolege iz struke, modni urednici, stilisti i kritičari vrlo vjerojatno su tek slegnuli ramenima nakon što su ugledali još jednu kolekciju visoke mode koja je na tom mjestu jedino zahvaljujući utemeljenim statusom te kuće. U vrijeme kad riječ hype diktira trendova i proslavlja prosječnost za trenutnu privlačnost, kolekcije kuće Dior postale su sinonim za odlične revije koje su promišljene do krajnjeg detalja, no o odjevnim predmetima bi se dalo raspravljati. Ono što Chiuri nastoji iznova učiniti jest podići svijest o pravima žena i ravnopravnosti spolova, no ono što je isprva bio iskreni pothvat, pretvorio se u marketinšku mašineriju koja uigranim i intrigantnim performansima u drugi plan gura samu modu.


Konceptualno, pojam revije spada u prošlost. Baš svaki modni dizajner današnjice priređuje spektakl, no za razliku od kolekcija koje je prikazivao jedan John Galliano za Dior, ove se čine ispodprosječne. Chiuri iznova dokazuje kako se odlično služi arhivom kuće radi koje je Dior i postao kultom stoga očekivati inovativni pristup s njene strane nikada neće zaživjeti. Njena estetika gotovo se nije promijenila otkako je prešla iz kuće Valentino u Dior, a imajte na umu kako se radi o dvije kuće koje su jedna od druge udaljene svjetlosnim godinama. Njena namjera je učiniti haute couture pristupačnim i mlađoj generaciji djevojaka koje tek otkrivaju kuću, ali u namjeri da visoka moda postane još ekskluzivnija i cjenjenija, Dior je postao savršen primjer rezultata mašinerije konzumerizma i kulture hypea
Foto: Getty Images
Objavljeno: 22.01.2019. u 15:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p