SVJETSKA MODA

Iz Pariza za FHR: Nove kolekcije muškog tjedna mode trijumfirale su u svakom pogledu!

Grgo Zečić sjajnom recenzijom izdvojio je najbolje kolekcije muškog tjedna mode

U vrijeme kada sve djevojke i žene, bez obzira na njihova etička ili pak feministička uvjerenja o svijetu odjeće, postaju (ne)svjesne modne žrtve zahvaljujući medijskom bombardiranju na krilima društvenih mreža, intrigantno je za primijetiti koliko je zapravo muška moda u 2020. progresivnija i hrabrija od ženske. Netom završene revije, ovdje u Parizu gdje se sada odvija haute couture tjedan, pokazale su kako za mušku modu nema straha. Dizajneri muške mode drskiji su i inovativniji u svojim vizijama više nego ikad.

Do prije svega nekoliko godina na prste jedne ruke mogli su se nabrojati avangardni dizajneri koji pomiču granice muškog odijevanja. Taj stijeg desetljećima je na svojim krhkim ramenim nosila Rei Kawakubo za Comme des Garçons, no danas na pistama Londona, Milana ali ponajviše Pariza vlada nova generacija dizajnera koji svojim načinom razmišljanja ruše predrasude o dosadnim konvencijama muške siluete.

Fascinantno je kako je ženska moda u usporedbi s događanjima na muškom planetu postala predvidljiva, trendovska i relativno dosadna. Avangarda, koja po mom osobnom sudu, više ne postoji u ženskom pret-a-porteru doživjela je svoje uskrsnuće na muškim pistama. Upravo ta avangarda koja u svojoj esenciji za cilj ima demonstrirati granice eksperimentalnih ideja koje prije nisu viđene vlada u kolekcijama nekih od najvažnijih dizajnera muške mode u suvremenoj povijesti. Po tom pitanju prije svega se ističu dva imena: amerikanac u Parizu, Rick Owens i njegov kolega britanac Craig Green koji je ove sezone napustio svoju bazu u Londonu i predstavio se u Parizu.


Rick Owens jesen/zima 2020


Rick Owens jesen/zima 2020


Rick Owens jesen/zima 2020


Rick Owens jesen/zima 2020

Owensov gotički rock potpis u kojem prevladava crna boja u raznim asimetrijskim vratolomijama već je desetljećima poznat čak i široj javnosti. Ipak, Rick Owens je tek nedavno postao istinski prvak muške mode čije se revije promatraju u jednom dahu. Njegovu modu za muškarce teško je etiketirati svega jednim komplimentom jer Owens mijenja svijest o tome što bi zapravo moda trebala predstavljati u eri u kojoj živimo te nas podsjeća koliko smo zapravo konzervativni u poimanju onoga što bi muškarac trebao nositi. U naš društveni genetski kod od malena je umjetno ukalupljena stroga definicija toga što nose muškarci, a što nose žene.

Trik kod Owensa je taj što on nužno ne feminizira mušku siluetu već nam demonstrira koliko smo u krivu s našim predrasudama. Za nadolazeću jesen/zimu Owens je uzeo dio magije Davida Bowieja iz njegove Ziggy Stardust faze kada je osvajao srca uplakanih obožavateljica odjeven u uske, šljokičaste kombinezone. Ironično je za primijetiti kako milijunima djevojaka tih ranih 70-ih Bowie tako odjeven nije predstavljao čudaka već seks simbol. Danas pak društvene mreže često znaju ismijati pokoji look iz Owensove kolekcije.


Rick Owens jesen/zima 2020


Rick Owens jesen/zima 2020

Zar je moguće da smo od tada do danas u kolektivnoj svijesti toliko nazadovali? Visokim platformama i dekonstruiranim trikoima, Owens ne želi pretvoriti muškarca u ženu nego nas osvijestiti koliko smo duboko zapeli u labirintu krivih vrijednosti. Trebamo li se podsjetiti da su 16. stoljeću plemići britanskog i francuskog dvora paradirali u svilenim tajicama s bogatim šeširima prepunim egzotičnog perja dok su se egipatski faraoni i rimski carevi pred svojim podanicima pojavljivali u raskošnim kreacijama kao što su drapirane suknje optočene dragim kamenjem i toga haljine?


Craig Green jesen/zima 2020


Craig Green jesen/zima 2020

Odmah do prvaka Owensa nalazi se briljantni Craig Green koji odjeću predstavlja kao svojevrsnu instalaciju, zaštitu od modernog svijeta. Njegova najnovija kolekcija je ujedno fluidna i uniformirana te obiluje nizom skrivenih detalja. Koliko god je Green eksperimentalan toliko je utilitaran jer je su njegovi komadi izuzetno praktični kada ih vidite u showroomu. Ideja je da sve svoje nosite sa sobom, ali i da se pritom mijenjate. Stoga ne iznenađuje njegova opsesija sa skrivenim džepovima i stvaranjem jedne jakne od više komada koje slobodno možete razdvojiti i sastaviti kako vam odgovara.


Craig Green jesen/zima 2020


Craig Green jesen/zima 2020


Craig Green jesen/zima 2020


Craig Green jesen/zima 2020


Craig Green jesen/zima 2020


Craig Green uragan je budućnosti koji nosi sve pred sobom te nanovo ispisuje što bi pravila muške mode trebala biti ako pravila uopće ima. Koliko god su posljednji lookovi u kolekciji konceptualni, toliko su oni na samom početku izuzetno nosivi. Green u tom rangu pokazuje koliko je sitna granica između nosivog i onoga što mislimo da je nenosivo.


Raf Simons jesen/zima 2020

Kralj muške mode Raf Simons, kojeg dan-danas u svojim glavnim kolekcijama citiraju njegove jednako uspješne kolege, vratio se svojim korijenima futurističkog minimalizma koji osvaja uniformiranošću i oštrinom egzekucije siluete. Njegovi modeli pripadaju nekoj sasvim novoj, nama nepoznatoj dimenziji, svijetu koji nas tek čeka. Simonsova vojska je vojska mladosti koja nastavlja borbu sa svim nedaćama modernog svijeta i usprkos svemu preživljava. Simons je modni prorok kakvog primjera radi ženska moda očajnički treba, ali ga je odlaskom Phoebe Philo izgubila. Ako u njegovom novom potpisu ima natruha apokalipse, onda je ona elegantna i sofisticirana. Dok se nekad znao poigravati dekonstrukcijom odjeće sirovih krojeva i nedovršenih obruba, za jesen/zimu Simons duboko vjeruje u snagu crnih odijela i strogih kaputa.


Raf Simons jesen/zima 2020


Raf Simons jesen/zima 2020


Raf Simons jesen/zima 2020


Raf Simons jesen/zima 2020


Raf Simons jesen/zima 2020

Briljantni Dries Van Noten priredio nam je eksploziju eklekticizma kakva se rijetko viđa. Rock, punk, 70-e, grunge, havajski uzorci i boksačke čizme zvuče kao elementi za potpuni fijasko unutar jedne kolekcije. Ipak, Van Noten uspijeva nemoguće jer spaja nespojivo stvarajući viziju kakvu nikada prije nismo vidjeli. Posebno je upečatljiv posljednji look revije gdje Van Noten predstavlja modela odjevenog u svilene hlačice koje su vise nalik boksericama, šljokičastu crvenu košulju s izvezenim floralnim printom na koju putem baca dekonstruirani sivi džemper da bi sve začinio bikerskom jaknom i umjetnim krznom lisice. Naprosto je oduševljavajuće s koliko samouvjerenosti i gracioznosti jedan dizajner može stvoriti kolekciju koju je gotovo nemoguće definirati, ali svakako ju želite nositi.


Dries Van Noten jesen/zima 2020


Dries Van Noten jesen/zima 2020


Dries Van Noten jesen/zima 2020


Dries Van Noten jesen/zima 2020


Dries Van Noten jesen/zima 2020


Dries Van Noten jesen/zima 2020

Među pobjednike Pariza svakako treba uvrstiti Kim Jonesa koji je predstavio svoju najbolju kolekciju za Dior Men liniju posvećenu legendarnom britanskom stilistu i dizajneru nakita Judy Blameu koji je preminuo 2018. godine. Jones je zavirio u haute couture arhivu kuće Dior i izabrao spojiti kapute epohalnih couture volumena s punk nakitom i čizmama. Miljenik modne publike pokazao je kako vješto spojiti tradicionalnu couture siluetu, tipičnu za ženski spol, s vibrantnim detaljima punk ulica Londona 70-ih i 80-ih godina. Spariti motive subkulture kao što je londonski punk s pariškom visokom modom nije nepoznanica jer je John Galliano u nekoliko navrata isto činio za Dior, ali učiniti to s linijom muške mode koja danas počiva na plećima generacije Z koja vrlo malo zna o tome što su i kako djelovale subkulture, hrabar je potez. Pošto sreća prati hrabre, ne treba čuditi gromoglasan aplauz koji je Jones zaradio ovom jedinstvenom kolekcijom, možda najboljom otkako je prije više od 15 godina Hedi Slimane napustio tu kuću.


Dior jesen/zima 2020


Dior jesen/zima 2020


Dior jesen/zima 2020


Dior jesen/zima 2020


Dior jesen/zima 2020


Dior jesen/zima 2020


Dior jesen/zima 2020

Dok je Pariz već tradicionalno pomeo konkurenciju najsnažnijim kolekcijama ipak treba spomenuti pobjednike Milana među kojima se ubrajaju kuće Marni, Prada i Gucci kao svakako najutjecajnije revije za nadolazeću jesen. Francesco Risso uspješno okreće Marni naglavačke inspiracijama koje nanovo ispisuju kodove talijanske modne kuće poznate po svojevrsnom intelektualnom eklekticizmu. Iako ga mijenja, Risso ostaje dosljedan u postavljanju Marnija kao anomalije talijanske mode jer sve ono što očekujete od milanskih modnih pista, to Marni nije. Najnovija kolekcija prezentirana je u sklopu neke vrste postmodernog plesa gdje su modeli dinamičnim pokretima uspješno naglasili svu poetiku Rissovih rezova. Rezultat je kolekcija prepuna sirove odjeće koja kao da je nanovo reciklirana i prikazana u novom svijetlu. Po tom principu Risso kao da slijedi principe Martina Margiele koji je bio u stanju najnoviju odjeću prikazati kao komade stare po nekoliko desetljeća. Francesco voli dramu i to je izraženo u super dimenzioniranim džemperima, jaknama i kaputima.


Marni jesen/zima 2020


Marni jesen/zima 2020


Marni jesen/zima 2020


Marni jesen/zima 2020


Marni jesen/zima 2020


Marni jesen/zima 2020


Marni jesen/zima 2020

Milanska vladarica, Prada, posvetila je dobar dio svoje kolekcije inspiracijama koje dolaze iz tradicionalnog odijevanja Britanaca, ali to je učinila u svom neizostavnom vintage chicu koji uvijek prati određeni dašak perverzije. Ništa kod Prade nije onako kako se na prvi pogled čini. Iz serije odijela slijedio je uvod u ekscentrične uzorke i kapute odnosno kabanice nalik na plastične kombinirane s futurističkim čizmama. Dakle, iako se referira na prošlost, Prada je uvlači u svoju uvrnutu budućnost. Jedini problem je što ne može svatko biti Pradin junak. Pradine kreacije kao da iziskuju mladost da bi one, u konačnici, funkcionirale na ulici. Pomaknuta odjeća traži pomaknute likove, ali upravo je tu moć Prade koja tjera ostale dizajnera da preispituju dubinu svojih ideja i bar se donekle uspiju približiti njenom bunaru beskonačnih inspiracija i podsvjesnih manipulacija.




Prada jesen/zima 2020


Prada jesen/zima 2020


Prada jesen/zima 2020


Prada jesen/zima 2020


Prada jesen/zima 2020


Prada jesen/zima 2020


Prada jesen/zima 2020

Milano je zatvorio Alessandro Michele za Gucci koji je prikazao relativno smirenu, ali bez ikakve sumnje jedinstvenu kolekciju. Sasvim neočekivano, najsnažniji dio njegove poruke bio je onaj koji se odnosi na Micheleovu verziju grungea. Umjesto pretjerane slatkoće koju je nekad znao izazivati s motivima Bambija ili pak Mickey Mousea, Alessandro je, ovog puta, mračniji na posve suptilan način.


Gucci jesen/zima 2020


Gucci jesen/zima 2020


Gucci jesen/zima 2020


Gucci jesen/zima 2020


Gucci jesen/zima 2020


Gucci jesen/zima 2020


Gucci jesen/zima 2020

Nije pretjerao u nakitu i modnim dodacima, poslao je na pistu traperice tipičnog kroja za 90-e kao i baby doll haljine koje bi jednako dobro mogle nositi mlada Mia Farrow, ali i Courtney Love. Ovom izuzetno nosivom kolekcijom kao da je htio demonstrirati kolika je njegova sposobnost reinvencije. Iz ponekad suviše kičastog Guccija, sada prelazi u mirnije vode koje zavode unikatnim dizajnerskim potpisom koji je još uvijek dovoljno relevantan da bi izazivao pažnju i divljenje.

Što nam, dakle, ostaje nakon upravo prikazanih revija muške mode? Prije svega valja se nadati da će ženske revije u veljači biti barem malo više hrabrije i inovativnije jer muškarac je već odavno prešao svoju bolju polovicu kada je u pitanju promišljanje budućnosti mode.

Foto: PR
Objavljeno: 22.01.2020. u 10:36

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p