MODNI DODACI

Mogu li Crocsice, u ikojoj verziji, biti fashion?

Može li Kane promijeniti imidž "najružnijih" cipela na svijetu?

Koliko god će ih mnogi "braniti" navodeći da se radi o "najudobnijoj i najpraktičnijoj obući ikad izmišljenoj", isto će se tako mnogi složiti da su Crocsice jedne od najružnijih cipela na planeti. Prevelikog, naočigled nezgrapnog kalupa, djeluju poprilično neženstveno i totalno anti- fashion. Postoji li zbilja, u ikojem svemiru, šansa da ih počnemo doživljavati kao kul, poželjan modni dodatak?

Estetiku na stranu, možda se ustvari ne radi niti o njihovom obliku niti o ikakvom aspektu izvedbe ovih čudnih cipela već o imidžu koji su tijekom vremena Crocsice na sebe vezale - cipele (ili šlape?) su to koje povezujemo uz vrtlarske radove naših majki, nervozne turiste koji čekaju u dugim kolonama za trajekt i lijeno povlačenje po stanu kad nas nitko ne vidi. Postoji li, tom imidžu i estetici unatoč, ikakva šansa da Crocsice postanu imalo fashion? Mogli bi odmah reći kategorično "ne", ali budimo realni, u modi je, sudeći po svemu dosad viđenom, baš sve moguće. Dovoljno je samo stisnuti rewind tipku i prevrtjeti sjećanja na sve što smo nosili ili voljeli. Ne moramo, doduše u mislima niti ploviti suviše daleko, dovoljno je samo skoknuti na Instagram feed. Ako ste klasičar, možda ćete se zgroziti scrollajući, no vrlo ćete lako zaključiti kako je u modi baš sve je moguće - od toga da sponzorske majice odjednom postanu high fashion, preko toga da više nije neukusno nositi trenirku i sandale s potpeticom (istovremeno), pa sve do toga da se gumene sandale za plažu nose kao regularni "gradski" modni dodatak. Vrijeme nas uči da i najomraženije stvari u domeni mode, ako se rebrending pametno i promišljeno odigra - mogu posve preokrenuti ploču (čitaj: postati poželjne i vrlo vrlo skupe).

Christopher Kane

Promatrajući najpopularnije modne dizajnere današnjice (koji kroje i određuju smjer trendova), može se činiti kako se upravo "mijenjanje imidža poznatome" nalazi u fokusu stvaranja najpoznatijih i respektabilnijih modnih imena. Što veći raskorak u imidžu rekreiranog brenda i onoga koji rekreira - tim bolje jer potez izazove više šušura na društvenim mrežama i medijima! Brendovi Vetements i Balenciaga upravo su na ovakvoj mindfuck igri stekli novu popularnost i nove čete obožavatelja koji ih slijede u svakom novom bizarnom koraku. Val ovog trenda zajahao je i Christopher Kane koji je već prošle tople sezone, u sklopu kolekcije "Make Do and Mend", izbacio prvu ediciju Crocsica ukrašenih poludragim kamenjem i mramornim šarama, a ove je sezone "najružnije" cipele na svijetu ukrasio animal printom, perjem i metalnim aplikacijama cvjetova. Modna se svita u čudu pitala radi li se, ipak, o preambicioznom pothvatu i postoji li zbilja ikakva šansa da Crocsice iz toliko uncool statusa pređu u suprotni, poželjan, fashion tabor. Postoji li, (čak i) za Crocsice, mogućnost da se iskopaju ispod tereta teškog uncoolnessa ili ih, ipak, ni Christopher Kane ne može spasiti? I da, ne smijemo zaboraviti - cijena im je £64.99 jer bez promjene cijene nema niti promjene imidža.

Već poduže vrijeme moda neinovativno živi od recikliranja starih trendova. No, dok su protekla desetljeća živjela na tome da redefiniraju siluete, dominantne krojeve i stilske izričaje ranijih era (revival šezdesetih, povratak pedesetih, soft grunge...) vjerojatno se prvi puta u povijesti javlja ovakav način manipulacije trendom i imidžem koji nam se, razmišljamo li o tome barem malo dublje, može činiti kao svojevrsno prcanje negdje "s vrha piramide". U fokusu je odjednom nastojanje da se sve što je nekoć smatrano neukusnim, bizarnim, "seljačkim", dosadnim ili jednostavno - bezveznim, proda pod must-have komad koji baš želite imati premda danas košta 100-struko puta više od vremena kada sličnim komadom niste željeli ni obrisati ustajalu prašinu s polica. S marketinške strane, nemoguće je takav uspjeh ne smatrati genijalnim. Iz aspekta društva, možemo samo zaključiti da smo samo stado povodljivih ovaca koje, u DHL majicama i Crocsicama s printom zebre - izgledaju kao idioti. 

Foto: Christopher Kane, Getty Images, Instagram

Objavljeno: 13.07.2017. u 10:51

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p