SVJETSKA MODA

„Moja cipela nije prvenstveno glamurozna.."

Intervju: Burak Uyan

Brand Burak Uyan nastao je prije gotovo dvije godine u Parizu kada su višegodišnji poslovni suradnici Srđan Prodanović i Burak Uyan odlučili započeti vlastiti brend superluksuznih cipela i accessoiresa. Upoznali su se kod Giambattiste Vallija, gdje je Burak nadgledao pret-a-porter i accessories kolekcije a Srđan vodio PR odjel, i upravo je ta kombinacija fantastične kreativnosti jednog i adresara s kontaktima modnih moćnika onog drugog, bila garancija uspjeha njihovog novog zajedničkog pothvata...

S ovim smo poznatim dizajnerom odlučili popričati povodom njegovog dolaska u Zagreb kako bi nam predstavio posebnu kolekciju cipela Burak Uyan for Maria, koja je izložena unutar prodajnog prostora Maria Concept Store-a u Zagrebu. O djelovanju u timu Valli, recesiji i svemu onome što čini jednog dizajnera uspješnim, upitali smo šarmantnog dizajnera koji se nije štedio u odgovorima...

Kriza koja vlada diljem europskog kontinenta uspjela je ugasiti mnoga dizajnerska imena. Vi ste upravo u tome razdoblju krenuli ostvarivati svoje projekte, odnosno pokrenuli ste posao sa poslovnim partnerom Srđanom Prodanovićem. Kako ste se odlučili za taj korak?

Naravno da je recesija pokosila podosta dizajnera ili im je barem smanjila apetite. Generalno je društvo u problemima, ali oni koji su kupovali luksuz i dalje nekako opstaju. Srđan i ja smo odlučili, unatoč društvenim zaprekama i manjku entuzijazma tržišta, krenuti u zajednički projekt jer smo vjerovali u ideju i imali smo što za ponuditi. Ukoliko imate nešto drugačije, ne morate se bojati za rezultate.

 

Radili ste za neka od najvećih imena modne industrije. Gaspard Yurkievich, Givenchy i Giambattista Valli definitivno zvone u Vašoj biografiji. Kako je bilo raditi kao glavni dizajner tima Valli?

Ne moram Vam ni opisivati o kojoj se količini stresa radilo. Spomenuti stres pravi je eufemizam naspram situacije, naročito kada se prisjetim zadnjih dana i noći prije izlaska kolekcije na pistu. Drago mi je da sam preživio tu količinu nervoze i kako sada radim po svome. Ne bih htio ulaziti u same detalje ponašanja određenih ljudi.

Sada sam ja taj koji donosi konačnu odluku, uz Srđana naravno, i drago mi je da to zadnjeg detalja mogu izraziti svoju viziju, odnosno ideju koja me fascinira pri promišljanju kolekcije.

 

Kako stvarate? Imate li određenu muzu koja Vas inspirira? Ili jednostavno radite po moad board-u kao većina kreativaca?

Nisam osoba koja se veže za određenu ličnost koja ga inspirira. Više sam pobornik dobrog-starog moad boarda na kojem mogu vidjeti sve svoje ideje, inspiraciju i, u konačnici, viziju. Puno dizajnera voli imati određenu publiku kojoj se obraća no kod mene zaista nije tako. Moja su publika žene u kasnim dvadesetima pa nadalje...

Kakvim se ženama onda obraća brand Burak Uyan?

Kao što sam rekao, to su mlade žene koje trebaju funkcionalnu, ali elegantnu cipelu koja će im služiti cijeli dan. Nisam veliki pobornik glamura, ali ne bježim od njega. Dakle, moja cipela nije prvenstveno glamurozna. Ona je funkcionalna.

 

Ima li takvo razmišljanje kakve veze s recesijom? „Recesijska pamet" danas je tražen obrazac.

Ma kakvi. Nisam taj tip dizajnera. Poštujem trenutak u kojem se nalazimo, ali ne živim za njega ili od njega.

U Zagreb ste došli predstaviti posebnu kolekciju cipela koju ste izradili u suradnji s concept store-om Maria. Surađujete li i inače s konceptualnim prodajnim prostorima?

Zapravo ne. Ovo je prvi ovakav projekt na kojeg sam iznimno ponosan i pri kojem se sve poklopilo. Kolekcija je fantastična, imate ju prilike vidjeti i doživjeti i nadam se da će vam se svidjeti. Zaista sam napravio razne modele u kojima se mogu pronaći razni profili žena...

Marko Banjavčić

Photo: promo, Maria Concept Store

Objavljeno: 21.12.2011. u 10:20

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p