SVJETSKA MODA

Muškarci su počeli kupovati!

Milano Men Fashion Week by Grgo Zečić

Muški tjedan mode koji se upravo održava u Milanu dugo nije obilovao izvrsnim kolekcijama i prije svega optimističnom atmosferom koju talijanske modne kuće mogu zahvaliti porastu prodaje muške odjeće od 7.2% u 2010. godini.

Krivite digitalnu revoluciju ili vječno osviještene bolje polovice ali muškarci su, barem prema brojkama iz Milana, počeli kupovati. I to ne isključivo parfeme i kravate već odjeću, pravu odjeću. Za vrijeme ženskih i muških revija Milano je uvijek u znaku Prade ali ove sezone notorno omiljena Miuccia dodatno je inspirirala svoje (ne)prijatelje što je očito iz uspješnih kolekcija Christophera Baileya za Burberry Prorsum i Raf Simonsa za Jil Sander. Bailey je otkrio svoju fascinaciju sa Pradom upotrebljavajući psihodelične printove iz 60'ih godina dok se Simons poveo za kolekcijom iz ožujka ove godine kada je Miuccia prikazala što sve može napraviti sa umjetnim pitonom.

                                                                                     Prada

Potpuno istog pitona Simons je iskoristio u svojoj priči gdje je također koristio crni vinil (najdraži materijal za Pradine suknje) i istaknuo visoki struk, ponovno u stilu ove modne kraljice. Naravno, Pradin utjecaj u muškoj modi izrazito je suptilniji od primjerice radikalne siluete Hedia Slimanea sa kojom se rijetko koji dizajner uspijeva boriti ali važno je istaknuti kako posljednja Burberry Prorsum kolekcija malo toga ima sa ekscentričnom Britanijom, a više sa ironičnom Pradom baš kao što Simonsov Jil Sander zapravo nema nikakve veze sa minimalizmom na kojem je kuća izgradila svoje temelje devedesetih godina.

Najvažnija muška kolekcija sezone, naravno Pradina, započela je u ironičnoj ekstazi animiranih print košulja i rock marama u David Bowie stilu. Miuccia nije stala samo na tome već je uspjela pomiješati vestern košulje, zakovice, golferske cipele i hippy pokreta sa kraja šezdesetih. Pradina retrospektiva nije memorijsko koliko višeslojno proročko iskustvo kada samouvjereno miješa „djecu cvijeća" i hedonističke dandy muškarce suvremenog svijeta. Njen odnos prema odjeći je sociološko provociranje ali mi ju ipak tumačimo imenovanjem banalne estetike kao što su boje ili print motivi. Dizajnerica manipulatorski skače iz optimizma u trivijalni karikaturizam samo kako bi nas podsjetila na granice u muškoj definiciji mode.

Atipično za Pradu, reviju je otvorila gotovo pastelnim, veselim nijansama prepunih detaljnog šarenila na košuljama, maramama i golf palicama ali je zato zatvorila u sigurnoj crnoj i tamnoplavoj boji. Odlučna, smirena i nepopravljiva. Ono što je napravila ispred okupljene publike je demonstracija početka i kraja vlastitog kreativnog ciklusa u svega desetak minuta revije. Psihodeliju njenog cvijeća teško ćemo uočiti na hlačama muškaraca idućeg proljeća ali će košulje i cipele sa zakovicama svakako ostaviti svoj trag.

Pradin salto iz minimalnog futurizma u eklektičnu prošlost već je zadao jasan tren sezone. Tog trenda svakako se neće pridržavati kuće kao što su Dolce & Gabbana i Salvatore Ferragamo koje itekako poznaju svoje kupce. Stefano i Domenico (još jednom) sukobljavaju zgodnog sicilijanskog ribara sa njegovim preplanulim milanskim bratićem. Dok se Sicilijanac šeta pistom u mrežastim majicama ili bez majice uopće, njegov bratić zavodi Corso Como u uskom crnom odijelu. Ferragamova klasika pak počiva na bež i pastelnim bojama u sigurnom izdanju pamuka i lana dok se jedino uzbuđenje nadzire u okviru voluminoznih hlača.

                                                                  Dolce&Gabbana

Lomljenje hlača i majstorski volumen pokazao je Italo Zucchelli za Calvin Klein Collection koja se ponovno prikazuje u Milanu. Njegov minimalizam počiva na jednostavnoj filozofiji crne majice i širokih hlača, simbiozi koja u crnoj boji izaziva strahopoštovanje i samouvjerenost kakvu nikakva slojevitost ne može pobijediti. Zucchelli nije otkrio toplu vodu ali nam je zato otkrio muškarca kojeg bi na spoj rado pozvala Celine žena Phoebe Philo.

                                                                    Calvin Klein Collection

Tomas Maier za Bottega Venetu zaslužan je za drugu najbolju kolekciju Milana koja odgovara na egzistencijalno pitanje modernog ormara: može li ergonomija biti seksepilna? Kako bi dodao još ulja na vatru, Maier nam je pokazao što sve može napraviti sa dva dosadno tipična materijala: kožom i jeansom. Njegova simbioza još jednom se pokazala kao uspješan eksperimente pogotov na ekstremnom sparivanju kože i trapera gdje je Maierova teorija itekako zaživjela u stvarnosti.

Poanta kod Bottege je jednostavna: možete diskutirati koliko god želite ali kada jednom probate odjeću i dotaknete materijale kojima Maier pridaje bogobojaznu važnost, shvatite zašto je Bottega talijanski Hermes. Sudeći po prvim danima Milana, skinny rock chic gubi dugogodišnju bitku sa stvarnim volumenom odjeće.

Objavljeno: 21.06.2011. u 15:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p