SVJETSKA MODA

Najbolja sezona u Milanu

Recenzija muškog tjedna mode by Grgo Zečić

Prva dva dana tjedna muške mode u Milanu, u kojem dizajneri prikazuju kolekcije za iduću jesen-zimu pokazala su se u posve neočekivanom izdanju. Od proklete recesije iz 2008. godine, koja je modni svijet promijenila do temelja- koliko god to modni magazini pokušali prikriti- muška moda nije doživjela ovako profanu katarzu. Barem ne ona moda ona koju ovih dana gledamo u Milanu.

Najveća imena svjetske mode po pitanju muškaraca kao da su otkrila tajnu kartu s blagom, koja vodi do komercijalnog ali i kreativnog uspjeha. Prethodnih sezona dizajneri su uglavnom oscilirali od jedne pogreške do druge, očajno tražeći zajedniči jezik putem kojeg bi se prodali sve tanjoj lisnici suvremenog muškarca. Sada je službeno: sinkronizitet dizajnerskih vizija predstavlja nam jednu od najkonkretnijih i najboljih muških sezona.

Tradicionalno, jesen i zima vrijeme su za crne boje koje najbolje prolaze među muškom ali i ženskom publikom. Modne kuće ne žele osporiti to nepisano pravilo ali su ga zato subverzivno i lukavo prilagodile stvarajući posve novi okvir za muško odijevanje. Kod muškaraca je nemoguće postaviti trend, ali očito je kako je Milano ove sezone na tron svih tronova postavio "dobro, staro" muško odijelo. Viktorijanska strogoća, berlinska sado-mazo subkultura i rock chic pronašli su se upravo na odijelu kao svojoj vitalnoj poveznici.

Raf Simons za Jil Sander predstavio je jednu od svojih najsnažnijih muških kolekcija unutar koje je prevladavala pomno razrađena crna koža. Strogoća unutar koje Simons pronalazi kožni volumen nije ni malo feminizirana (etiketa koja se odmah ljepi iznad crnih kožnih hlača za muškarce) niti na prvi pogled radikalna. Njegov muškarac otkriva taktiziranu moć koja nije bahata, nametljiva ili vulgarna. Ispod tankih kožnih topova kriju se savršeno krojene klasične bijele košulje, presijavanje kaputa od najlona te voluminozne kožne hlače izazivaju modno strahopoštovanje koje nema nikakve veze s trendom. Fascinira kako je Simons sve ovo izveo na njemu obožavanoj uskoj, mršavoj muškoj silueti koja je u Milanu suvereno pobijedila pomno njegovane mišiće.

Kraljica svjetske mode Miuccia Prada, izazvala je ovacije kolekcijom koja je od prve minute revije najavila drastičan zaokret u svom promatranju muške mode. Na pistu u obliku golemog, kvadratnog crvenog tepiha počeli su izlaziti muškarci, -pravi muškarci. Naime, dosad smo uvijek navikli na Pradine "mlade dječake", mršavije protagoniste čudne karizme koji su branili njezinu filozofiju "ružne ljepote". Ovaj put Prada kao da je pogazila svoje casting pravilo i kao glavne junake angažirala muškarce u dvadesetima, tridesetima, četrdesetima... Prada je bila u potpunoj kontroli nad svakim rezom detaljno krojenih kaputa, sakoa i prsluka koji su direktno podsjećali na kultni londonski Savile Row.

Ipak Prada ne bi bila Prada da nije napravila nešto "krivo" sa vojskom svojih savršeno stiliziranih plemića. Kako bi se posljednja smijala, Prada je "varala" gdje god je stigla: sitni printevi na kaputima i košuljama nisu bili izvedeni sa skupocjenih zidnih tapeta nekog dvorca, već se radilo o umanjenim crvenim kacigama američkih nogometaša, večernja odijela nisu bila od najskuplje svile već se radilo o zamaskiranom jeansu.

Ono što je Miuccia priredila zapravo je parodija na sve ono na što su naše oči navikle kada je o formalnom odijevanju raznih povijesnih junaka i aristokrata riječ. Najbolje je došlo na kraju jer Pradini "lažni aristokrati" bili su proslavljeni glumci Adrien Brody, Gary Oldman i Jamie Bell. Treba li napomenuti kako se Njezino Veličanstvo na konačni poklon poslije revije pojavilo u muškoj Prada jakni?

U duhu brojnih ugodnih iznenađenja kojima Milano ovaj tjedan obiluje, pragmatični Tomas Maier iz Bottega Venete odlučio se na prezentaciju rock uskih odijela na visokim i mladolikim modelima koji su atipični za Venetu, inače racionalni talijanski Hermes. Maier je na najbolji mogući način filtrirao siluetu koja vlada nad Milanom, a radi se o junacima Hedia Slimanea odjevenima u odjeću za odrasle, koja zapravo pristaje njihovom tijelu. Sjetimo se kako je obožavani Slimane za Dior Homme uvijek zagovarao barem dva broja manje jakne, hlače i džempere na svojim modelima. Poput Prade i Jil Sandera, Bottega Veneta slavi mušku moć u najkarizmatičnijem mogućem obliku.

Odijelo je u prvom planu ali zato ostali eksperimenti nisu zanemareni. Tomas je na luksuzan način reinterpretirao bikersku kožnu jaknu i prilagodio je svojoj samouvjerenoj viziji. Čak ju je spojio s nesvakidašnjim bikerskim jeans hlačama koje, za divno čudo, nisu bile super uske ili pak kožne. Arhitektura kože i vune imala je vitalnu ulogu u kreiranju geometrijski preciznih kaputa koji su izgledali kao oklopi za danas ozbiljnog i zrelog muškarca, koji je u svojim divljim, mladim danima bio frontman rock grupe. 

 

Grgo Zečić

Objavljeno: 17.01.2012. u 16:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p