SVJETSKA MODA

Najbolje i najgore proljetne kampanje 2010. godine

Dior, Derek Lam, Armani, Balenciaga, Marc Jacobs, YSL, Alexander Wang, Prada

Po ovotjednom finalnom pregledu kampanja za proljeće/ljeto 2010. nametnulo se mišljenje kako od svega viđenog možemo nabrojati tek nekoliko onih koji nisu podbacili. Novost je da su ovoga puta umjesto supermodela, veće zanimanje izazvali „modeli bez glava", točnije koncept „neidentificiranih modela" koji su svijetu ponudili Steven Meisel (Prada i Lanvin) te Juergen Teller (Celine).

Ostale modne kuće više-manje drže istu formulu, s tim da se kod nekih osjeti udar recesije, prvenstveno u vidu skromnijih studijskih uradaka. Za Chanel, recesija nije problem te je za potrebe snimanja Lagerfeld potegnuo sve do daleke Argentine. Rezultat je pomalo razočaravajući, prvenstveno iz razloga jer je Chanelova revija u Parizu bila uređena u štihu farme, a kampanja je rezultirala sasvim drugom vizijom. Može se reći da je bilo namjerno, i da je i možda postojala nakana da se odmakne od zadane teme, ali nismo posebno impresionirani.

Balenciaga je zamijenila glumicu Jennifer Connelly s tri modela: Iselin Steiro , Mirte Maas i Patriziom Van Der Vliet. Ako uzmemo u obzir da je Balenciaga i dizajnom i dosadašnjim kampanjama svojevrsni  pionir  futurizma, ova proljetna nam ostavlja pomalo  „mlak" dojam, iako se Meisel potrudio napraviti što više s manjim budgetom, te je običnu studijsku snimku dva modela, prekinuo s divovskim prikazom Mirte Mass. Inače, Meisel je u protekloj godini potvrdio svoj zvjezdani status te je apsolutni prvak što se fotografskih angažmana tiče.

Samo za narednu sezonu, snimio je kampanje za: Dolce & Gabbanu, Alexandra Wanga, Dior, Pradu, Lanvin, Louis Vuitton, Balenciagu i Akris. Ostali fotografi su ravnomjerno rasporedili poslove, tako da su izvrsni Inez & Vinoodh ulovili mušku Lanvin kampanju, YSL te Loewe, a nekad omiljeni Mert & Marcus su se zadovoljili s Guccijem i Givenchyem. Mario Testino je standardno ostao vjeran Versaceu i Burberryu. Kad smo već kod Versacea, njihova omiljena zvijezda Gisele je na porodiljnom, te je Donatella dala priliku „rock klinki", Georgiji Jagger. Mlada Georgia je pun pogodak,  međutim mišljenja smo da je došlo vrijeme da se razmisli o promjeni fotografa. Mario Testino je u svom glam fahu odličan, ali do zla Boga dosadan i što se konkretno Versacea tiče, iz sezone u sezonu nam ne nudi ništa novoga. Kampanja koja nas je oduševila, je ona kuće Lanvin.

Kreativni direktor Lanvina, Alber Elbaz izjavio je kako je osnovna ideja bila začiniti kampanju s malo akcije i pokreta.  Meisel je zadatak prilagodio svojoj  viziji,  te je model Jamie Bochert prikazana kako sumanuto juri kroz hodnik a da joj se pri tom ne vidi lice.  S našim mišljenjem  složio se i poznati modni fotograf Mladen Šarić: "Lanvin mi je zanimljiv i estetski izvrsno izveden, kolorit je perfektan a kriva perspektiva je pretpostavljam izvedena namjerno. Podsjeća me na radove Maria Sorrentija i J.P.Goudea, pomaknuto a komercijalno i dopadljivo."  Pored Lanvina, Mladenovi favoriti su i kampanje kuće Celine i Balenciaga: Balenciaga mi je strašno zanimljiva i neočekivana u retro smislu. Podsjeća me na dizajn omota bilježnica iz osnovne škole. Što se Celine-a tiče, ideja je super, sama kompozicija je već viđena u magazinima ali izvrsno funkcionira s odabranom odjećom."

Givenchy Spring 2010.

Kampanje koje ga i nisu pretjerano oduševile su one modnih kuća: Louis Vuitton, Dior, Prada i Versace.

Juergen Teller i Marc Jacobs uspješno surađuju već nekoliko godina. Teller je Jacobsu pomogao stvoriti jednu vrstu arty prepoznatljivosti koja nekada čak maskira i lošije kolekcije ovoga inače izvrsnog dizajnera. Proteklu  sezonu,  gledali  smo Natashu Vojnović kako visi s prozora New Yorškog nebodera, a za proljeće model Jamie Bochert pozira u prozirnoj romantičnoj kreaciji s jednom nogom u wc školjci. Ovu ironiju stvarno morate voljeti.  

Izgleda da je trudnoća Gisele Bundchen otvorila vrata nekim drugim angažmanima, te je na njezino mjesto u kampanji kuće Loewe uskočila Daria Werbovy. Fotografije su djelo Inez & Vinoodha i konačan rezultat je i više no izvrstan, štoviše možda bi ovaj dvojac trebalo angažirati za revitalizaciju Versacea.

Dior Spring 2010.

Dior je angažirao mlađahnu manekensku zvijezdu u usponu Karlie Kloss  i  Stevena Meisela za nešto što izgleda kao nastavak na jesensku priču „Lady Noir",  čije je zaštitno lice glumica Marion Cotillard. Iako je i ovo slučaj „de javu", moramo priznati da - s obzirom na samo 17 godina starosti - Karlie Kloss neodoljivo podsjeća na mladu Lauren Bacall i sa stavom izvlači ovaj inače običan vizual.

 

Što reći, pored recesije koja uvjetuje dopadljivost i igranje na sigurno, neinventivnost  viđenog možda možemo opravdati i činjenicom da su proljetne kolekcije za razliku od jesenskih siromašnije i asesoarima i samom odjećom, te ostavljaju malo mjesta za improvizaciju. U svakom slučaju već se veselimo jesenskim kampanjama, a do tad u našoj galeriji možete pogledati što su nam pripremili i: Hermes, Fendi, D&G, Bruno Pieters, Sportmax, Armani, Akris, Gucci i mnogi drugi.

 

Ana Pavić

 

Objavljeno: 07.01.2010. u 21:43

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p