SVJETSKA MODA

Najbolje od: MILANO proljeće/ljeto 2011

Muške kolekcije koje ćemo pamtiti

Milanski tjedan mode došao je svoje kraju, a modna se karavana već preselila nešto sjevernije, u grad mode, i umjetnosti općenito, Pariz.

Nakon što smo imali prilike vidjeti mnoge kolekcije, od domaćih talijanskih koje ne odstupaju od svog senzualnog luksuza do stranih (poput one Burberry-a koja donosi nove tonove u ovaj britanski trademark), logično je zaključiti kako će sezona PROLJEĆE/LJETO 2011 obilovati eklekticizmom materijala i boja, od toplih pastela do zagasitih nijansi smeđe i tamnoplave.

 

Što nam je ponudio MILANO za proljeće/ljeto 2011:

 

BURBERRY PRORSUM SS 2011 - u potrazi za stavom!

Christopher Bailey, kreativni direktor muške i ženske divizije britanskog modnog giganta, doživio je vrhunac svojom posljednjom kolekcijom za JZ 2010 kada je šokirao modnu javnost svojim inovacijama u tipičan kroj, prvenstveno se orijentiravši na igru trakama koje su dodatno naglasile dinamiku kojoj Bailey teži.

Dok je Anna Wintour pljeskala iz prvog reda novoj svježini koju ovaj mladi dizajner tako lako unosi u odjevne komade, vidjelo se kako ćemo morati obratiti dodatnu pažnju na narednu Burberry kolekciju.  Zašto? Melankolija boja i općeg ugođaja, koju nekako vežemo za jesen na Otoku dodatno je anticipirala opći smisao zimske kolekcije, čime je stvoren dovoljan kontrast između tadašnjih kretanja i trenutno aktualne kolekcije za proljeće 2011.

Svjestan svoji potencijala i željom za transformacijom, Christopher dobro manipulira ostavštinom Thomasa Burberrya, čineći ju svježom i mladenačkom, ali prije svega - suvremenom. Niti jedan komad iz nove kolekcije nije dosadan - dapače, komadi unose pomutnju u glavi tipičnog Burberry kupca koji je dobio priliku biti bad boy, koliko god to ofucano zvučalo.

Bikerska moda, naglašena kožom i uskim krojem, započela je pohod na ulice suvremenog grada poput Londona, premda su mješavine stilova već dugo prisutne na britanskoj sceni. Od patenta, asimetrije, ali i iznimnih materijala - sve je tu, a na vama je samo da uživate.

 

GUCCI SS 2011 - može li pretjerivanje biti dobro?

Odgovor na ovo pitanje valja potražiti kod Fride Giannini koja naprosto ne odustaje od svog razbacivanja luksuzom, premda će vam ona s lakoćom odgovoriti kako se radi o boho chicu (!?) kojeg teško možemo razumjeti kroz njeno stvaranje. Gospođa je prošla sve faze koje urbani muškarac može zamisliti. Od koketiranja s disko fazom, do razbijanja eklekticizma osamdesetih kroz naglašavanje modernih indie - rock bendova pa sve do gledanja u Tom Forda i njegovih uradaka za Gucci.

Dakle, što možemo zaključiti gledajući kolekciju za proljeće 2011? Sumiranje posljednje tri muške kolekcije, malo ublažene, ali utopljene u nešto luksuznije materijale koje će svaki gospodin znati cijeniti. Od savršeno krojenih odijela, do odjeće za svakodnevno uživanje u čarima bogataškog života - Frida je stvorila modernog buržuja koji brine o svemu, ali zapravo o ničem nema pojma. Kolokvijalno rečeno.

 

HAIDER ACKERMANN SS 2011 - umjetnik A - kategorije  

Barbari? Divljaci? Snažni muškarci? Pomalo netipični simboli koje je Haider iskoristio stvarajući kolekciju pod imenom A Carte Blanche Named OPIUM, koja odiše novim životom čime je dizajner možda i zakoračio u novu dimenziju.

Ackermann, kao osoba koja gaji i stvara novu žensku formu i pritom ostaje izuzetno senzualan i jak, ponudio je suvremenom muškarcu splet divljih materijala i uzoraka koje treba znati nositi. Snažni uzorci, najčešće ublaženi crninom, stavljeni su u prvi plan kolekcije koja istražuje povijest mode bez pretjerivanja s arhaičnim izgledom.

Zanimljivo riješeni krojevi, koja evociraju neka zaboravljena, ali vrlo klasična vremena, izazivaju simpatije u oku promatrača, bez da nastoje biti pretenciozni.

 

PRADA SS 2011 - novi optimizam!

Možete li zamisliti da je Miuccia koristila pamuk u izradi novih odijela za proljetnu kolekciju? Trebalo bi zvučati trivijalno, a zapravo je šokantno, naročito kada očekujete avangardne intervencije u kroj i visoko tehnološke materijale. No, gospođa s najvećim budžetom u modnoj industriji se odlučila opustiti i prezentirati muškarca koji ostaje vjeran Pradinoj uniformiranoj filozofiji odijevanja.

Muška odijela su u prvom planu - vjerojatno će ostvariti veliki uspjeh na tržištu, dok su ostali odjevni komadi u službi nametanja trenda - prvenstveno kroz igre traperom i svim varijacijama plave boje koja je apsolutni vladar narednog proljeća.

 

Marko Banjavčić

Objavljeno: 25.06.2010. u 14:24

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p