SVJETSKA MODA

Najbolje odjevena žena u modi

Grgo Zečić piše o Camilli Nickerson, legendi stila i jednoj od najvećih enigmi modnog svijeta

Camilla Nickerson najbolje je odjevena žena u svijetu mode. Nema Instagram, Facebook ili Twitter, izbjegava sjediti u prvom redu modnih revija, a na događanja odlazi rijetko s grčem u želucu jer se ne voli fotografirati. U svom radnom vijeku dala je svega dva intervjua. Njene street style fotografije gotovo pa i ne postoje. Ako ju krenete istraživati na internetu pronaći ćete svega dvadesetak fotografija žene koja u modi vlada posljednjih trideset godina. Camilla Nickerson je najveća enigma mode i legenda stila.

Ovisnici o cigaretama koji rade u njujorškom središtu izdavačke kuće Conde Nast redovito silaze sa svojih visokih katova ispred zgrade na adresi One World Trade Center gdje su nekoć stajali slavni “blizanci”. Iako pušiti na kolniku ispred zgrade nije dozvoljeno uvijek ćete pronaći nekoliko fashionista kako se skrivaju sa strane. Nickerson je sa svojom cigaretom uvijek sama. Najčešće na sebi ima iznošene crne “starke”, besprijekorno krojene Celine hlače, običnu bijelu pamučnu majicu i crni sako iz jedne od kolekcija Francisca Coste dok je dizajnirao za Calvin Klein. U jednoj ruci se nervozno igra s upaljačem, a u drugoj stišće svoj najdraži modni dodatak: kutiju Marlboro Lightsa. Lice uvijek skriva kosom. Camilla izbjegava šminku dok svoju frizuru uvijek doživljava nonšalantno bez pretjerane brige kao da je rođena Parižanka, a ne Britanka. Ako uzmete najbolje od Kate Moss i Phoebe Philo onda ste dobili unikatni stilski pečat Camille Nickerson.

Svoju karijeru započela je tako što ju je s 14 godina ispred škole zapazila tadašnja modna urednica britanskog Voguea i već za nekoliko tjedana Camilla je postala omiljeni model britanske modne Biblije. Baš kao što je to bila njena kolegica i prijateljica Grace Coddington gotovo dva desetljeća prije. Za razliku od Grace, Camilla nije imala pojma što znači titula modnog urednika i što oni točno rade no vrlo brzo je shvatila kako ju taj posao intrigira. Krajem 80’ih kreće asistirati urednicima kao što je bio Hamish Bowles dok se u prvi godinama 90’ih nameće kao jedna od prvakinja legendarnog vala Britanaca koji su krenuli u osvajanje modnog svijeta. Bili su to fotografi David Sims, Corinne Day, Glen Luchford te stilisti Melanie Ward i Venetia Scott. Uz njih treba dodati Juergena Tellera koji nije Britanac ali pripada toj notornoj generaciji iz Londona. Editorijali koje stilizira pojavljuju se na stranicama tada avangardnih magazina i-D i The Face.

Modni potpis u njenim radovima neobičajni je miks ulice i istančanog minimalizma. Njena žena kao da je grunge zvijezda koja obožava Bauhaus. U eri 80’ih i 90’ih kada je u modi vrijedilo pravilo “više je više” kod Camille je “više bilo manje”. Znatno manje. Čak i najzagriženiji ljubitelji mode ne znaju da je upravo Camilla stilizirala notorni spot Georgea Michaela “Freedom” koji je režirao David Fincher davne 1990. Bez ikakve sumnje radi se o jednom od najslavnijih glazbenih videa u povijesti. Nickerson je tada supermodele Naomi, Cindy, Lindu, Christy i Tatianu umjesto u njima voljeni Versace obukla u crne džempere, jednostavne majice i motorističke čizme. Bio je to prilično riskantan modni potez, svojevrsna revolucija koja će tek poslije nastupiti grunge pokretom.

Vogue, 1993., Steven Meisel

Camilla je početkom 90’ih postala omiljena modna urednica velikog Stevena Meisela koji je bio opčinjen njom do te mjere da ju je nagovorio da mu pozira za naslovnicu talijanskog Voguea iz veljače 1993. Vrlo brzo slijedio je poziv Anne Wintour da se pridruži američkom Vogueu ali i W magazinu gdje je sa Stevenom Kleinom stvarala izuzetno provokativne editorijale.

U svijetu mode Camilla Nickerson nije tek stilistica već jedna od rijetkih muza koja konstantno inspirira dizajnere. Prvo je osvojila Francisca Costu iz Calvin Kleina koji je svoju verziju minimalizma temeljio na njenom osobnom stilu. Costa bi ju promatrao dok je sjedila i okretala cigaretu prstima ili pak listala magazin. Doslovno je upijao sve ono što Camilla donosi sa sobom. Od njenog mirisa parfema do tenisica. Njen najvažniji doprinos suvremenoj ženskoj modi proizlazi iz dugogodišnje suradnje s Phoebe Philo i modnom kućom Celine. Camilla je za Philo bila ultimativna Celine zena. Ona ne nastupa kao stilist već kao kreativka koja inspirira svojom pojavom, znanjem i filozofskim pitanjem koje istražuje što žene zapravo žele od mode i kakva odjeća im je potrebna.

Kada je Sarah Burton preuzela Alexander McQueen jedna od prvih osoba koju je kontaktirala bila je upravo Camilla koja iz sezone u sezonu stilizira revije. Iz svijeta minimalizma koji vlada u Celineu Nickerson bez problema uskače u mračni labirint McQueenove povijesti. Sve ove suradnje čine je jednom od najvažnijih stilistica danas.


Sasvim je jasno da ono što dizajnere najviše intrigira je njen privatni pristup prema odjeći, način na koji Camilla nosi svoja odijela, smokinge, goleme džempere i muške kapute. Njen androgeni stil osvaja u toj mjeri da sve modne urednice žele izgledati kao Camilla Nickerson. S obzirom na to koliku moć posjeduje fascinira činjenica da se radi o sramežljivoj ženi koja bilo kakvo javno istupanje doživljava kao svojevrsno mučenje. Fotografije koje je njen bliski prijatelj Mario Sorrenti snimio za jedna od rijetkih intervjua na koji je pristala nalaze se na bezbrojnim zidovima dizajnera nove generacije ali i brojnih velikana koji u Camilli Nickerson vide nepresušnu inspiraciju.

Foto: Vogue 1993. (Steven Meisel), The Gentlewoman (Mario Sorrenti)
Objavljeno: 16.10.2018. u 11:50

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p