SVJETSKA MODA

„Plagijati su dobri za biznis modnih kuća?!“

Studija koja je začudila mnoge

Louis Vuitton torbica s neznatno promijenjenim logotipom, Hermes Birkin s drugačijom podstavom, kopije parfema i kozmetike... sve to nastaje u podrumima i tvornicama i preplavljuje tržište. No, kolikogod se kuće visoke mode ljutile, najnovija studija Home Office-a koju je financirala EU kaže kako su gubitci koje modne kuće ističu- preuveličani!

Kao jedan od argumenata ističu kako većina ljudi koji nose kopije ionako nikad ne bi kupili original, pa se taj iznos ne može uvrstiti među gubitke. Napominju i kako kopije, koje su iz dana u dan sve bolje mogu doprinijeti vrijednosti brenda i njegovoj popularnosti.

Vrijednost industrije kopija samo u Velikoj Britaniji iznosi oko 1.3 milijuna funti, a u studiji pozivaju na policiju da se prestane baviti kopijama jer iako amoralne ne štete nikome.

           

Prof. David Wall koji je jedan od autora izvješća kaže kako je gubitak velikih kuća samo oko 25% iznosa za koji kuća tvrdi da je je izgubila. „Velika je šansa i da je brojka mnogo manja. Kopije podižu svijest o brendu i tu su one zapravo na velikom dobitku. Policija bi se trebala baviti drogama, lošim avionskim dijelovima i sigurnošću" tvrdi on.

U policiji i modnim kućama, dakako, misle drugačije. Glasnogovornik Louis Vuittona izjavio je kako je riječ o „podržavanju kriminala koji šteti i kupcima i proizvođačima.", a U Burberryu tvrde kako će i dalje tražiti maksimalne kazne za počinitelje ovakvih kaznenih djela.

B.K.

foto: Fashionista.com, Purseblog.com

Objavljeno: 01.09.2010. u 10:30
Tagovi: Kopije

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p