SVJETSKA MODA

Povratak modnog genija

Grgo Zečić otkriva što će se u narednoj godini dogoditi sa kućom YSL

Krajnji je trenutak da hedonistički nastrojene fashionistice krenu u ozbiljnu kampanju štednje, jer modne žrtve svih dobnih skupina i proporcija, u rujnu očekuje novi tsunami koji će isprati njihove bankovne račune i Hermes novčanike.

Ova (ne)prirodna pojava na modnom planetu trebala bi im biti dobro poznata. Toliko poznata da je već mogu namirisati u teškom modnom zraku opijenom mirisima Kilian parfema. Simptomi su lako uočljivi, modna zajednica posljednjih tjedana (zahvaljujući medijima) može rezati napetost Tiffany dječjim škarama. Ozbiljniji slučajevi oboljelih od neodoljivog modnog virusa, već biraju boju šatora u kojem će kampirati ispred ciljanih dućana. Priprema za istu histeriju koju je izazvala Phoebe Philo svojom prvom kolekcijom za Celine, sada je u završnoj fazi. Čini se kako samo prosječni amateri još uvijek nisu spremni za novi porod kuće koja će svojim kolekcijama u svega dvije sezone pokoriti čak i moćni Celine. Bernard Arnault također zna koliko je situacija kritična jer PPR bi mogao oteti plamen uspjeha LVMH konzorciju. Sve to, događa se radi jednog čovjeka: Hedi Slimanea koji je preuzeo kreativno vodstvo nad kućom Yves Saint Laurent.

Ako zanemarimo svu dramatiku koju sa sobom vuku modni transferi čini se kako su predviđanja ozbiljnih modnih analitičara točna: YSL od rujna postaje marka u koju treba uložiti svaki teško ili lako zarađeni euro. Zašto? Prije svega, Hedi Slimane je ljubimac modne publike koja će ga obasipati lovorkima i kritizirati njegove kolekcije u nježnom, pjevajućem tonu, poput pomno uvježbanog grčkog zbora. Od Suzy Menkes do uvijek kritičnog Pierra Bergea: Slimanea svi obožavaju i slave kao mladog, drskog revolucionara koji je u stanju uskrsnuti sve što dotakne.

Njegov status božanstva zacementiran je prije svega na temelju Dior Hommea koji je u roku nekoliko sezone postao "go to" kuća za sve koji slave sofisticiranost Hedijeve rock crne boje. Slimane je od modne svite uspio izvući maksimum poštovanja jer su se u njegovim kreacijama svi osjećali mladima i seksepilnima. Podsjetimo se kako je Karl Lagerfeld izgubio gotovo 40 kilograma kako bi mogao nositi njegova odijela, dok se Linda Evangelista nije skidala iz Slimaneovih sakoa. Isto vrijedi za kraljeve rocka: Micka Jaggera i Davida Bowiea. Slimaneov potencijal lansiranja trenda može se izjednačiti sa nuklearnom snagom koju posjeduje Phoebe Philo - jedina istinska hit dizajnerica otkako je recesija pokosila industriju luksuza.

Haider Ackermann je talentiran, Miuccia Prada je vječna kraljica mode ali Phoebe Philo je ona kojoj se žene klanjaju i čiji se stilski savjet njeguju poput kakve relikvije. Hedi će napraviti istu situaciju u Yves Saint Laurentu, gdje će ponovno oživjeti kultni smoking i lansirati bataljun cipela i torbi sa minimalističkom notom za kojima su žene zadnji put toliko uzdisale prije više od desetljeća, točnije za vrijeme zlatnog doba Toma Forda. Istog onog Toma Forda koji je početkom milenija iz YSL-a izbacio i Hedi Slimanea i Albera Elbaza. Hedijev dolazak stiže u pravom trenutku: iako žene obožavaju pariški chic pragmatizam koji je postavio Celine, nedostaje im doza sex vampa koji će zadovoljiti Dr. Jekylla u njima. Taj drski, rock sex vamp u muškoj modi nestao je onog trenutka kada je toliko puta spomenuti Tom Ford napustio Gucci, zajedno sa Carine Roitfeld koja je bila temelj na kojem je dizajner gradio svoju ženu. Šuška se kako će Carine stilizirati Yves Saint Laurent te time dodatno potpaliti epitete koje mnogi strpljivo čekaju zadnjih desetak godina.

 

Grgo Zečić

Objavljeno: 28.03.2012. u 12:25

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p