SVJETSKA MODA

"Prodati pret-a-porter kaput hetero muškarcu jedna je od najtežih misija u modnom svijetu"...

Milano Men Fashion Week by Grgo Zečić

Kada se pokušavate igrati u tjednu mode koji ne počiva isključivo na prodaji šminke, parfema, torbica i visokih peta onda plivate u dubokim i opasnim vodama gdje ne znate da li se iza iduće sezone krije jato gladnih morskih pasa ili kakva tropska oaza. Muška moda puno je veći rulet od ženske jer odjeća se zbilja mora prodavati da bi kolekcije uopće egzistirale svako šest mjeseci. Bez ikakve seksualne diskriminacije ali prodati pret-a-porter kaput muškarcu, pod uvjetom da je heteroseksualan, jedna je od najtežih misija u modnom svijetu. Znatno teže od one kada treba prodati torbicu od 14.000 kuna ženi koja zarađuje šest tisuća mjesečno.

 

                                              ALEXANDER MCQUEEN

Briljantna nasljednica najkompleksnijeg modnog trona današnjice, Sarah Burton, trijumfirala je je u svojoj muškoj kolekciji za kuću Alexander McQueen. Kao ženska suprotnost ingenioznom ali mračnom potpisu pokojnog Leea, Burton krasi posebna instinktivna crta koja u jedno spaja nosivost ali i svu dramaturgiju nasljeđa McQueen. Napoleonski kaputi, epolete, razrezana ramena i eksplicitni printovi u pravilu odzvanjaju kao izrazito teški elementi ali Burton ih je zapravo pojednostavnila i pročistila. Dodiri slavne crvene boje prisutni su u suptilnim provokacijama koje su na prvi pogled, teško uočljive. Najveća pobjeda kod ove muške kolekcije jest lakoća kojom je Burton ideje historicizma i fikcijskog romantizma uspjela prevesti u snažne ali minimalne modele.

                                                         VERSACE

Nije lako izdržati pritisak Donatelle Versace stoga Martynu Baru već u samom početku treba odati priznanje. Nova muška kolekcija nekadašnjeg talijanskog diva zapravo je potpuni kontrast često potpuno nerazrađenim idejama i trivijalnim konceptima koje izvršava Donatella za žensku liniju. Bal posjeduje grafički preciznu viziju koju stilistički izvanredno rastavlja i sastavlja aplicirajući remenje i kožne kolaže u sklopu klasičnih kamel odijela na dvostruko kopčanje. Yves Klein plava u neonskim i ispranim nijansama hrabar je potez ali i korak naprijed u definiranju Versace muškarca. Sukob avangardnih rock pretenzija, ne zaboravimo da je Bal bio asistent Hedia Slimanea za vrijeme legendarne Dior Homme ere, i talijanskog sartoriala dobitna je kombinacija za Versace.

                                                           GUCCI 

Frida Giannini za Gucci nastavlja voljeti sve ono što je volio i Tom Ford. Vjerojatno se radi o namjernom aktu koji za cilj ima održati Gucci ime na životu jer kada se sve zbroji i oduzme ova talijanska kuća i u 2011. godini živi od prodaje modnih dodataka koje je upravo Ford lansirao. Giannini je bez sumnje talentirana dizajnerica ali u konstantnom „napadaju panike", kao da će Monsieur Ford iskočiti iza ugla i uzeti joj fotelju. Za nadolazeću mušku jesen-zimu Gucci je (ponovno) otišao u sedamdesete godine prošlog stoljeća. Zmijski uzorak, krzno te isprani tonovi sive i bež namijenjeni su mladim muškarcima sa golemom ambicijom - i modnom ali i poslovnom. Gucci ništa ne prepušta slučaju stoga oscilira od crnog pahuljastog rock krzna pa sve do mornarskih jakni za sva vremena.

                                                           ARMANI 

Najbogatiji i svakako najmudriji od svih - Giorgio Armani zna da svaki muškarac teži udobnoj klasici obogaćenoj najkvalitetnijim materijalima. Eksperimentiranje je suviše skupa i amaterski koncipirana igračka za Armanija koji svoje milijarde duguje klasičnim odijelima i košuljama. Komfor u obliku širokih hlača i jakni glavna je karika razmišljanja nove kolekcije jer tko želi platiti tri tisuće eura za odijelo u kojem ne može opušteno sjediti? Ali ono u čemu leži najveća tajna zanata je kako to isto odijelo iz opuštene forme u samo jednom pokretu prelazi u sofisticiranu modnu pojavu. Plišano presijavanje, asimetrični kožni topovi i militantni kaputi trebali bi zadovoljiti apetiti nadobudnih „trendsetera" u Armanijevom plemenu. Iako takvih gotovo pa i nema.

                                                         DSQAURED2

S druge strane, blizanci Caten vole pretjerivati. Cijeli Dsquared2 je izgrađen na stereotipnom pretjerivanju od inspiracija seksi planinarima pa sve do Divljeg zapada. Dsquared je za muškarce ono što je Versace za žene - potreban za adrenalinsko podizanje seksepila frajerima koji to jednostavno nisu. Zato je tu potreba za eksplicitnim stylingom, slojevima i suviše direktnim inspiracijama. Najviše snage braća polažu u karirane košulje, jeans hlače i tenisice koje, budimo iskreni, čine 80% ormara većine nogometaša i uvjetno rečeno „zlatnih dečkiju" diljem svijeta. Naravno, Dsquared ne mora biti revolucionaran muški modni brand ali konstantno repetiranje iste ideje „savršeno seksi" muškaraca u stilu Brucea Webera potpuno je nepotrebno.

                                              PRINGLE OF SCOTLAND

Maslinastvi tonovi kože i neizrecivo kvalitetna pletenina ručnog potpisa argumenti su koji obaraju sa nogu kod nove Pringle of Scotland kolekcije. Sva težina promišljenog stylinga razbijena je strukturama pletiva koje se motaju oko tijela i izazivaju osjećaj sigurnosti ali i multifunkcionalnosti. To dobro zna Clare Keller koja stoljetni Pringle gradi kao jedan od najperspektivnijih brandova za novu generaciju kupaca. Keller ne cilja za publiku jednog Armanija ili Prade već na mlade urbane nomade koji žive u pokretu: od jednog do drugog grada, bez da vuku pet kovčega odjeće sa sobom. Kožne hlače i udoban pleteni džemper njihova su uniforma. Za revitalizaciju Pringlea svakako je zaslužan i Panos Yiapanis - jedan od najvećih talenata stylinga koji je također potpisuje kolekcije Ricarda Tiscija za Givenchy i Ricka Owensa. 

photo: WWD

Objavljeno: 19.01.2011. u 12:42

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p