SVJETSKA MODA

Rujanska naslovnico, prokleta bila!

Zašto je toliko bitna po svijet mode?!

Već punih dva tjedna modni kuloari raspravljaju o poznatoj ličnosti koja će nam se smiješiti (prirodno ili botoksirano, kako vam draže!) s naslovnice rujanskog izdanja američkog Vogue-a.

Američki je Vogue odavno postao sam sebi dovoljan, bez previše upliva u svakodnevni život, budući da inspirativno podržava i ostvaruje paklene planove svojih oglašivača, čiji je rob/brend. Doduše, gospođa Wintour mozak je mnogih poslovno - modnih poveznica, koje tako savršeno reflektiraju vezu mode i industrije, pa nju možemo direktno okriviti za prevelik utjecaj profitersko/poslovnog miljea u estetiku časopisa.

Jedna fascinacija, kao što je moda, naprosto ne može bez svoje prateće industrije.

Ipak se masa poslušnih i suvremenih potrošača mora redovito servisirati svojom dozom (fashion trip bio bi primjeren izraz) stila, elegancije, materijalne duhovnosti i u konačnici - lake zabave pristupačne svima (pedesetak kuna zaista nije cifra za razbijati glavu, osim ako ne kupujte i Harper's Bazaar, Elle, Glamour, Marie Claire i ostale glossy časopise...).

                       Halle Berry za rujansko izdanje američkog Vogue-a

Upravo zbog logike profita, kojeg Vogue tako uspješno ostvaruje, bez obzira na recesiju i ostala nemila događanja koja prvo dotaknu svijet luksuza i tek onda sve drugo, omiljeni kozmopolitski časopis raste iz godine u godinu.

Probijanje vrha, stvaranje važnosti, pučkoškolski rečeno - rad na hype-u:  sve te činjenice postale su važnije od smislenih redaka kojeg pišu modni stručnjaci koji se skrivaju iza velikih i uvijek raskošnih editorijala, nebrojenih trendova (koji šešir?, koja ogrlica?, koja majica?, koje hlače?, koji materijal?, koja boja?...), ali i ogromne količine dobro plaćenih reklama.

No postoji jedna stvar važnija od svega navedenog. Pogađate, radi se o naslovnici rujanskog izdanja koja je generator sveg' onog' modnog u nama, dakle novog života koji počinje u prvim kišnim danima jeseni.

                                          Glumačka diva by Mario Testino

Dok ispijamo hektolitre kave u nastojanju razbuđivanja vlastita tijela (ljudi često nakon završetka toplijeg dijela godine postanu sjetni, tugaljivi i nekako dosadno opasni po sebe i druge), modni nam lukavci plasiraju najšareniji i svakako najjači broj u godini koji će nam promijeniti život, sada i ovdje. Instant. Kao i moda. Koja traje šest mjeseci i onda čitamo o nečem posve drugom. Ipak je Oscar Wilde bio u pravu!

Ove nam se godine odlučila smiješiti prelijepa Halle Berry koja je, tek nakon dugog nagovaranja, odlučila progovoriti za medije. Osim što se uplela u mrežu Anne Wintour odlučivši se na poznatu bob frizuru, Halle je otkrila i altruističku crtu u sebi. Naime, budući da prvotno nije htjela pričati s predstavnicima sedme sile o svojem životu poslije prekida, lisica Wintour smislila je ponudu koju glumica nije mogla odbiti.

            Rujanska izdanja (od 2000. do 2010., dva izbačena: 2004. i 2006.)

Ponudila joj je RUJAN, kao najvažnije izdanje, koje svakome laska. Ako ste se pojavili na naslovnici ovog izdanja (poput Linde Evangeliste, Kate Hudson, Nicole Kidman, Sarah Jessice Parker, Kirsten Dunst, Sienne Miller, Keire Knightley, Charlize Theron...) tada ste zvijezda. A-klasa, najbolja vrsta, odabrani.

Upravo je takva ponuda, začinjena činjenicom kako je posljednja crnkinja na naslovnici bila Naomi Campbell (što su određeni internet blogeri nazvali PR-spinom jer postoje i druge tamnopute djevojke koje su imale tu čast osim Naomi, recimo Jennifer Hudson...) bila dovoljna za Halle koja je zaista zabljesnula na naslovnici.

                                

                                 Ovo je, navodno, najlošija naslovnica!?

No, čelična/željezna/paklena Anna zaista nema sreće. Premda je još vruća, naslovnica je pobrala loše kritike koje su svejedno blaže od onih prošlogodišnjih. Najgora rujanska naslovnica, kako su ju nazvali kritičari, svakako pripada Charlize Theron i to iz više razloga (no to je posve druga tema!).

Sada, nakon što znamo kako će izgledati rujansko izdanje i tko će te što će biti IT na jesen, možemo konstatirati kako Vogue ne uspijeva uhvatiti brzi ritam nove platforme za svježe modne izazove. Ne uspijeva uhvatiti INTERNET i histeriju koja vlada medijem 21.stoljeća, ponajviše zaraženog modnom i estradnom klicom (što se jasno vidi po broju fashion i ostalih lakših/vizualnih sadržaja!).

Izrazito trendovska naslovnica s Halle Berry također im neće pomoći. Da li je sazrelo vrijeme za odlazak Anne Wintour?

 

Photo: Vogue.com

Marko Banjavčić

Objavljeno: 17.08.2010. u 10:35

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p