SVJETSKA MODA

Seksepilni Saint Laurent i optimistični Dior otvorili su pariški Tjedan mode

Anthony Vaccarello i Maria Grazia Chiuri na čelu kolekcija o kojima se najviše priča

Pariški Tjedan mode zasluženo je onaj koji se zaista iščekuje s nestrpljenjem. Grad mode i ljubavi, ovog je tjedna ponovno, bar donekle, ono što je bio prije početka pandemije, a modna industrija jedva je dočekala popratiti novitete nekih od najvećih modnih kuća. Saint Laurent i Dior jedne su od najtraženijih revija za koje se traži pozivnica više i ove sezone oba kreativna dizajnera kuća, Anthony Vaccarello i Maria Grazia Chiuri, zavirili su arhive svojih brendova i predstavili dvije vizije koje, po mnogočemu slične, ne mogu biti više različite...

Iako je rekla odreći se tradicionalnog pariškog tjedna mode, modna kuća Saint Laurent jučer je ipak predstavila novu kolekciju pod okriljem noći dok je u pozadini tisućama svjetala bljeskao Eiffelov toranj i razveselila modnu industriju. Točnije, kreativni direktor Anthony Vaccarello još jedanput je pokazao koliko dobro poznaje DNK kod ove kultne modne kuće s kolekcijom koja nije bila ništa manje od sjajne. U tipičnoj Vaccarello viziji, Saint Laurent žena je ona koja koketira i provocira u najboljem smislu riječi. Seksepil i glamur glavni su lajt motivi kolekcije kojom dominiraju mini suknje i haljine te pripijena odijela.







Za dizajnera je žena ta koja nosi odjeću, a ne obrnuto i to tako sjajno uspijeva utkati u krojeve svojih kreacija. Točnije, inspiriran životom i stilom Palome Picasso, Yvesove muze, Vaccarello se poslužio njenim stavom, robusnim glamourom kako ga je i sam opisao, i pistom pokazao niz žena koje svojim stavom obaraju poglede. Komplementirajući ženskoj silueti, a odabirom (ne)boja obožavane crnom i bijelom u kombinaciji s jarkom tirkiznom i krvavo crvenom bojom, čitava kolekcija evocira žensku snagu. Precizno krojena oversize odijela izdužene siluete, široke hlače i mini suknje jarkih boja i živih uzoraka te niz uskih leotard kombinezona čine zaokruženu cjelinu na koju je dizajner iznova ponosan, U njegovoj viziji, Saint Laurent žena uvijek je ona koja piše i krši pravila, živi po svom i koristi se modom kao ultimativnom porukom da je njeno tijelo samo njeno.















Maria Grazia Chiuri imala je sličnu viziju, no dijametralno drugačiju egzekuciju. Predstavljena Dior kolekcija je, za mnogobrojne kritičare, bila naznaka optimizma pod prizmom inspiracije 60-im godinama prošlog stoljeća. Zašto baš u tome smjeru zaista nije iznenađujuće. Od njujorškog, londonskog te londonskog i sad pariškog, inspiracije šezdesetima nije izostalo - ako ne kroz karakteristike dizajna, onda kroz generalnu poruku optimizma, preporoda i novih početaka. Jasno je da je pandemija ostavila traga i poslužila kao nepresušan izvor inspiracije za mnoge, no Chiuri je otišla korak dalje i čitavu kolekciju pretočila u hodajuću simboliku nade. Inspirirana slim look kolekcijom dizajnera Marca Bohana za Dior dizajniranu 1961. godine, pistom su prošetali modeli u haljinama A kroja i kaputima u vibrantnim bojama i s raznim printom. Za razliku od većine dosadašnjih kolekcija koje je Chiuri imala prilike predstaviti za Dior, ova je bila odmah od ženstvenih krojeva i romantizirane vizije žene u ponešto moderniju i slobodniju verziju iste. No, kolekcija kao takva nije podbacila ali nije ni oduševila. Izostala je ključna poruka, ključni look, prešpznatljiva opuletnost ali i generalna vizija onoga "što je pjesnik htio reći"...















Foto: Getty Images
Objavljeno: 29.09.2021. u 17:22

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p