SVJETSKA MODA

Shein je proglašen najpopularnijim brendom 2022. godine! 

Tužne vijesti za modnu industriju! 

Sfera održivosti u modnoj industriji već nekoliko godina drži tron gorućeg problema te iako se svijest brendova i potrošača mijenja, značajniji modni giganti i dalje kao da ‘žmire’ i naglasak stavljaju isključio na profit. Da se svijet vrti oko novca nije nikakva novina, ali ipak, mi potrošači trebali bismo birati pametnije, pogotovo danas kada je dostupnost podatcima, videima i sl., jednostavnija nego ikada. Ipak, sve to nije pomoglo da titulu najpopularnijeg brenda godine dobije – Shein! 

Shein je vodeća online shopping platforma procijenjena na vrtoglavih 100 milijardi dolara, a ova brojka iz dana u dan ne prestaje rasti. ‘Dobro’ pogođena niša Shein pozicionirala je visoko na listi konzumerističkih adresa gdje se razno razni odjevni predmeti, ali i ostale životne potrepštine, nude za značajno manju cijenu. Cijela ova priča školski je primjer ponude i potražnje je Shein ne bi bio ovo što jest da ne postoji interes i da u konačnici ne prodaje proizvedeno. Alarmantan je i podatak da Shein dnevno proizvodi do 1000 novih komada, a radnici rade i po 75 sati bez prestanka te mjesečno imaju pravo iskoristiti tek pokoji slobodan dan.

Nehumani uvjeti rada, zagađenje okoliša i još puno toga, informacije su s kojima svi raspolažemo, ali ipak, Shein je prema istraživanju britanske platforme money.co.uk - najpopularniji modni brend koji je s trona skinuo Zaru, Nike i mnoge druge.



Iako gotovo svi mediji pišu o tome kako Shein treba izbjegavati, snimljeni su razni dokumentarci na spomenutu temu, a o potresnim fotografijama tvornica i radnika ne treba niti govoriti, jeftina potrošačka košarica s pregršt stvari koje nam zapravo ne trebaju, dovoljna je injekcija sreće uz pomoć koje zaboravimo na sve što se krije iza Sheina.

Na koji način mijenjati svijest potrošača čiji svjetonazori počivaju na konzumerističkim idealima, nepoznanica je kojoj je i dalje teško doskočiti te unatoč brojnim svjetlim primjerima modne industrije i određenih brendova, većina odlučuje, a i ovog puta odlučila je - pogrešno! Promjena počinje malim koracima svakog pojedinca, stoga kada sljedeći put poželite napuniti košaricu krpicama koje su vam zapele za oko samo zato što su jeftine, razmislite dva put! 

Foto: Instagram, Unsplash
Objavljeno: 08.12.2022. u 00:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p