SVJETSKA MODA

Slabašno otvorenje tjedna visoke mode

Paris Haute Couture by Grgo Zečić

Nakon nikad snažnije muške sezone, svjedočimo vrlo slabim haute couture kolekcijama koje se u trodnevnom rasporedu tradicionalno prikazuju u Parizu.

Iako mnogi tvrde kako couture sam po sebi simbolizira umjetnost koja umire, činjenice govore suprotno. Prije svega zahvaljujući američkom crvenom tepihu, visoka moda i dalje opstaje na stranicama svih celebrity magazina te samim time ucrtava svoj put do želja najbogatijih žena svijeta koje za ručno kreiranu haljinu nemaju problem platiti minimalno 100.000 američkih dolara.

Najbolje to zna Donatella Versace jer njena visoka moda doživljava novu renesansu zahvaljujući mladim Ruskinjama koje su opsjednute njenim haljinama. Možete zaključiti kako se radi o dobrom, starom déjà vu trenutku ili s druge strane krivite svu silu medijske eksponiranosti koju je Versace dobio suradnjom sa H&M-om.

Logično, masovna ulična moda i francuski couture udaljene su galaksijama, ali između tog prostora treba dobro razmotriti popularnost koju je Versace dobio na temelju revitalizacije svojih arhiva preko H&M-a. Stječe se dojam kako se o "grčkom ključu" i "palmama sa Miamija" nije toliko pričalo od davne 1997., neposredno prije nego što je osnivač Gianni Versace stradao. Lukava Donatella nije se niti u ludilu dotaknula spomenutih trivijalnih motiva koji su napastovali svjetsku javnost sa svakog kutka krajem 2011. godine. Ipak, prikazana couture kolekcija bila je još jedan hommage njenom genijalnom bratu koji je žensko tijelo uvijek omotavao u dozu drskog seksepila.

Visoka moda po tom pitanju nikada nije bila iznimka. Najviše pažnje ali i kredita izazvale su metalizirane Versace sirene sa početka prezentacije gdje su prikazane izuzetne duge, večernje haljine okovane tisućama srebrenih niti koje pomno prate svaki milimetar ženskog tijela. Sve je ubrzo palo u vodu kada su na zlatne stepenice stupile visoke go-go čizme sa ultra kratkim haljinama. Nismo se mogli oteti dojmu kako je Donatella u ovoj fazi kolekcije očito vidjela plesačice sa adresom u Las Vegasu. Poanta couturea uvijek je suptilno slavljenje bezvremenskog stila u kontekstu haljina i nježno skrivenih modnih dodataka koje možete svijetu otkrivati svake godine iznova. Donatellina kolekcija bila je krik trenda u puno većoj mjeri nego što se posvetila izvornom coutureu. Kratke, agresivne koktel haljine trebalo je potpuno eliminirati i fokusirati se isključivo na zatvorene, večernje toalete.

 

Kuću Christian Dior muči jedan potpuno drugi problem. Radi se o problemu ozbiljnije naravi jer Dior je oduvijek bio jedan od najvažnijih protagonista u svijetu visoke mode. Bill Gayettan iscijedio je svaku potencijalnu dozu karizme i adrenalina iz svoje druge couture kolekcije za proljeće 2012.. Cilj je bio sasvim jasan: potpuno napuštanje Gallianovih postavki i povratak u daleku prošlost gdje sigurnost pružaju klasične "new look" kreacije osnivača Diora. Problem nije bio u izboru boja već u egzekuciji ideje koja po ničemu nije svježa, suvremena, niti privlačna novim kupcima.

Gayettanova paleta sastojala se uglavnom od crne, bijele i crvene dok je temperaturu pokušao podići transparentnim suknjama iznad kojih su pomno strukturirane aligatorske kožne jakne. Čini se kako je transparentnost bila jedini "eksperimentalni" adut u arhaičnoj couture kolekciji koja kao da namjerno pati od amnezije pod imenom John Galliano. Gayettan je prikazao nekoliko fascinantno lijepih dugih toaleta u crnoj i tamnoljubičastoj boji koje ćemo sigurno vidjeti na dodjeli Oscara koja nam se približava, ali neutralnost vizije koju je izabrao učinila je više zla nego koristi ovoj legendarnoj francuskoj kući. Dioru pod hitno treba nekoliko injekcija uzbudljive energije zahvaljujući kojima ćemo još jednom ostajati bez daha pred hrabrim kolekcijama divlje ljepote.

 

Najveći prvak tjedna visoke mode u Parizu svakako je Giambattista Valli koji svojim kolekcijama izaziva konstantne valove oduševljenja. Njegov couture je u istom dahu star i mlad, posve poznat i neobično nov ali što je najvažnije: njegova odjeća visoke mode uporno privlači nove krugove mladih djevojaka.

Valli se majstorski pogirava sa volumenom, oklopnom siluetom, detaljima kao što je ovratnik od muške košulje ili pak kontrastna eksplozija suknje od nježne čipke sa strogim topom od kroko kože.

Večernje toalete oduševljavaju svojom moćnom jednostavnošću koja nikada nije prenapadna. Od rimske buržoazije do Ave Gardner iz zlatne ere Hollywooda, Valli pliva kao riba u vodi u nestabilnim vodama visoke, visoke mode. 

 

Grgo Zečić

Objavljeno: 25.01.2012. u 20:22

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p