SVJETSKA MODA

Što se događa s influencerima?

Uzimaju li micro influenceri dio kolača velikim igračima?

Influenceri na društvenim mrežama nezaobilazna su marketinška kategorija. Svoju važnost u svijetu marketinga, influenceri duguju tome što budžeti koje brendovi u (većinu) njih ulažu i dalje iznose mnogo manje nego što koštaju reklame u tiskovinama ili pak jumbo plakati postavljeni na livadama uz najprometnije gradske ceste.

Osim toga, ako brend točno zna kojoj se ciljanoj skupini obraća, lakše mu je i detektirati influencera kojeg ta ciljana skupina već prati što će, na koncu, uroditi potencijalnim kupnjama. Ajmo reći da je influencerov profil izlog u koji pogledavaju baš vaši kupci, a influencer je kul prodavačica na ulazu u trgovinu koja im govori što je za njih baš zgodno ovog proljeća. Može li bolje? Ne može. Naravno, teško je odabrati pravi izlog. Stoga, ako brend ambiciozno misli kako se obraća svima, bira influencere tako što ih "kopira" od drugih brendova ili pak, kao vrana prvu plastičnu vrećicu, odabire one s najviše followera (samo zbog broja followera), onda piši kući propalo, no to je tema kojom će se ozbiljnije pozabaviti studenti marketinga u svojim diplomskim radovima.

 

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni) on


Nezavisna platforma Launchmetrics svojim je istraživanjem došla do podatka da je u 2017. godini čak 78% brendova u svoj marketing plan uvelo suradnju s influencerima što je drastično povećanje od čak 65% napram godine ranije. Osim toga, brendovi su povisili budžete za influencere za 3 do 6% - 2 milijarde dolara potrošeno je u prošloj godini na influencer marketing, a 40% od tog iznosa odlazi na beauty i modne brendove koji najviše koriste "usluge" influencera na društvenim mrežama. No, trend koji sve više zahvaća influencer marketing je okretanje brendova micro influencerima, onima koji broje 10 000 pa sve do 100 000 followera, te napuštanje suradnji s mega influencerima, onima čiji profili broje nekoliko stotina ili milijun pratitelja. Osim što mega influenceri postaju "preskupi", često se vežu uz prevelik broj brendova što u konačnici rezultira smanjivanjem njihova kredibiliteta, pratitelji gube povjerenje u ono što influencer predlaže jer mu se čini da je "kod njega sve ionako na prodaju", a to u konačnici dovodi do manjeg broja ostvarenih kupnji, što je ionako jedini konkretan cilj svakog marketinškog plana. Micro influenceri, premda ih prati mnogo manja publika, imaju moć, pokazalo je istraživanje, lakše doprijeti do svojih pratitelja te na koncu utjecati na kupnju proizvoda koje preporučuju. Idealni za nišne brendove, micro influenceri svakako preuzimaju primat pred preskupim i neuvjerljivim mega influencerima koji su, očigledno, već svima dojadili. Postovi koji izgledaju kao pretrpani izlozi u kojima se u groznom bućkurišu miješaju čarape, čajevi, putovanja i najnoviji puder na tržištu, dosadili su i pratiteljima, a evidentno i marketinškim odjelima brendova koji preferiraju ekskluzivu, a ne da njihov proizvod bude na istoj polici sa svim drugima, kao na otočkim štandovima gdje možete kupiti sve "od igle do lokomotive".

 

A post shared by Gilda Ambrosio (@gildaambrosio) on


Unatoč ozbiljnim ciframa koje se okreću na godišnjim razinama u domeni influencer marketinga, on se i dalje doima poput dječjeg igrališta u kojem ne postoje striktno određena pravila. Mnogi influenceri i dalje promoviraju brendove u zamjenu za besplatne proizvode. Samo je 41% brendova u istraživanju Launchmetricsa izjavilo kako često ili uvijek plaća influencere u novcu, dok se otprilike isto toliko brendova izjasnilo kako nikada ne plaća influencere u novcu već promociju mijenjaju isključivo za besplatne proizvod. S druge strane, čak 80% ispitanih influencera izjavilo je kako su plaćene objave upravo ono od čega žive. Premda vam se može činiti, kada gledate sa strane, kako se radi o hrpi dokonih klinaca koji na brzaka beru lovu od brendova koji se veselo razbacuju, stvarnost je ipak ponešto drugačija. Iza onih influencera koji na kraju mjeseca stvarno zarade "ozbiljnu lovu" stoji i ozbiljna količina posla, pregovaračkih sposobnosti, pa čak i produkcijski tim koji brine za fotografije. Većina njih i dalje se s brendovima mijenja za besplatne tenisice, no s padom popularnosti mega influencera možda sada ipak dolazi vrijeme i za njihove bankovne račune.
Foto: Instagram
Objavljeno: 06.04.2018. u 09:42

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p