SVJETSKA MODA

Sve što se dogodi u modi, ostaje u ormaru!

Vogue drži ključeve najveće kolekcije suvremenog modnog stvaralaštva

Vogue je odavno prestao biti magazin.

On (namjerno ne koristim riječ TO) je zasebna modna industrija. Institucija. Modna vertikala koja opisuje život. Daje mu boju. I da, ima najveći ormar kojeg možete zamisliti.

Carrie i njena priča o ormaru u kojemu možete boraviti (walking closet/walk-in) dječja je igra naspram ormara koji čuva sve tajne modnog stvaralaštva proteklih trideset godina.

Od radova Cristobala Balenciage do ludog šaranja Christian Lacroixa, genijalnog i opakog Yves Saint Laurenta i recentnih uradaka Riccarda Tiscija, Rick Owensa i Garetha Pugha - svi oni pronalaze svoje mjesto u zasebnoj prostoriji veličine luksuznog stana što simbolično nazivamo ormarom -  zapravo bi trebao nositi ime MUZEJ SUVREMENE MODNE UMJETNOSTI.

Ormar kojeg dobro zaključanog, pod budnim okom zaštitara i mnogobrojnih kamera, čuva ekipa iz Vogue -a nije nastao odjednom i spontano. Godine i godine rada na modnim pričama, kampanjama, izlascima i predstavljanjima novih kolekcija ostavile su traga. Svi modeli svih dizajnerskih imena mogu se pronaći na jednome mjestu - od laganih majica do čizmi, parfema, nakita, torbica i štikli - sve je kategorizirano i spremljeno pod posebnim uvjetima.

Nemojte se zavaravati, nemaju svi ključeve ovog izgubljenog carstva ljudske taštine. Samo urednici mode, točnije glavni zaduženi za trendove i njihovi pomoćnici/pripravnici imaju mogućnost ulaska u modnu priču iz davnine koja bi svakog, pa i najtvrđeg protivnika svijeta luksuza, oborila s nogu. Posljednji skandal koji dolazi iz dobro čuvanih prostorija dobiva svoju personalizaciju u imenu Sean Avery.

                                                       SEAN AVERY

Dotični gospodin, inače rabijatni hokejaš koji je izbio više zuba nego li je dotakao odjevnih komada - postao je pripravnik u Vogue-u zadužen za mušku diviziju. Time si je osigurao nesmetan ulazak u jedan dio modne arhive čime je izazvao bijes mnogih koji pikiraju to mjesto već duže vrijeme. Otkud njegova ljubav prema modi, ne znam, ali mogu da je jedan lucky bastard

A sada, za ozbiljno, možete li zamisliti kako ulazite u prostoriju i sve oko vas je modna povijest? Mirisi, boje, linije, silueta, teksture, kroj? Dio nečega prije vas - nešto što vam daje inspiraciju, što nadahnjuje i ispunjava? Sjećate se filma Vrag nosi Pradu? Naravno da se sjećate.

Andrea Sachs (Anne Hathaway), neugledna, ali iznimno radišna i profesionalna djevojka, dolazi raditi u redakciju uglednog časopisa. Nakon par mjeseci, počinje nositi najnovije kolekcije iz „poznatog" ormara.

Što se dogodilo? Ništa - osim što je dobila pristup krpicama koje život znače. Takve su stvari skoro pa nemoguće u stvarnom životu jer samo neki sretnici imaju takve privilegije - najčešće urednici, glavešine koje odlučuju.

Stvar je statusa, strukture odlučivanja. Ne može baš bilo tko nositi elitne i krajnje luksuzne linije - gubi se smisao društvenog statusa kojeg su počele nagrizati bogate žene ruskih milijardera. Dekadencija je došla glave svijetu luksuza. Rekli bi sociolozi, smjena elita na vrhu? Možda, ali WASP (white anglo-saxon protestant) civilizacija nikad neće takvo nešto dopustiti. U to budite sigurni.

 

Marko Banjavčić

Objavljeno: 06.08.2010. u 08:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p