SVJETSKA MODA

Velika dizajnerska imena najavila su povratak na modne piste, ali pitanje je na koji način?

Hoće li se 'modni mjesec' ipak održati?

Pandemija korona virusa ostavila je posljedice na baš svaki aspekt poslovanja i djelovanja, ali modna industrija se definitivno nameće kao segment koji je pretrpio velike štete i gubitke. Odnos ponude i potražnje, odnosno ekonomski model određivanja cijene na tržištu, kao zaključak pokazao je da moda u formi koju svakodnevno konzumiramo u doba krize nije prioritet, ali zato uvelike može pomoći u izradi medicinskih tekstilnih potrepština te velikodušnih donacija.

Brojne velike modne kuće upravo u trenutcima krize pokazale su svoje humano lice, pojam sustainabilityja postalo je 'novo normalno' i na prvi pogled bilo je sigurno da moda ovog puta služi čovjeku, a ne obrnuto. Ipak, spomenuti model ne može trajati dovijeka, odnosno virtualna moda prije ili poslije mora pronaći svoje mjesto na opipljivom terenu, no tada se nameće pitanje - na koji način?



Nakon što su dizajneri poput primjerice Armanija već u veljači predstavljanje aktualnih kolekcija prilagodili trenutnim uvjetima, uslijedio je niz modificiranja ili otkazivanja. Tako je otkazana Met Gala, dodjela CFDA nagrada i mnoge revije najvećih dizajnerskih imena. Moda je u periodu krize stagnirala, ali se posvetila 'modi' koju je društvo u tom trenutku trebalo. Ipak, kao što smo spomenuli, vrijeme je da se industrija polaganim koracima vrati na modne piste te predstavi nove kolekcije.

Chanel jesen/zima 2020/2021

The Business of Fashion objavio je da su zasad Fendi, Dior, Burberry i Chanel najavili povratak na piste u rujnu, a samim time i predstavljanje novih kolekcija. Sukladno tome, valja se zapitati u kojem obliku će kolekcije/revije biti prikazane? Hoće li biti riječ o predstavljanu bez publike i livestreamu ili će publika postojati, no s propisanom distancom i pravilima? Francuska Fédération de la Haute Couture et de la Mode službenim priopćenjem potvrdila je održavanje pariškog Tjedna mode u rujnu i to u razdoblju od 28. rujna do 10. listopada. Pitanje publike tj. posjetitelja i dalje 'visi u zraku' te se iščekuju daljnji epidemiološki naputci. Budući da je situacija s virusom izrazito promjenjiva te je gotovo nemoguće predvidjeti razvoj i brzinu širenja, kao i jenjavanje, preostaje samo čekati i nadati se najboljem, ali i vjerovati da će modna industrija postupiti u skladu s onim što je najbolje za čovjeka i borbu koju nam je 2020. zasad priredila.

Foto: Getty Images, Chanel, Burberry
Objavljeno: 24.06.2020. u 11:30

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p