SVJETSKA MODA

Vinko Filipić

Začetnik BECK'S FASHION | HR-a
Napisala: Nikolina Škunca
Foto: Igor Šoban

EXTRA: Modni događaj Beck's Fashion | hr prije je bio podijeljen u dva dijela. Događaj - Modna gušterica bila je namijenjena predstavljanju mladih, neafirmiranih dizajnera, dok su na Fashion Weekendu već afirmirani dizajneri pokazivali svoje najnovije kolekcije. Kako to da ste sve to odlučili sabrati u jedno?
-Početkom šestog mjeseca prošle godina tim, koji je do tada radio Modnu guštericu i Fashion Weekend, odlučio se na daljnji razvoj projekta. Stoga smo odlučili pod  imenom FASHION.HR napraviti prepoznatljivu marku, te smo pokrenuli  modni portal kao i prvi lokal pod nazivom Fashion.hr bar u Varaždinu. Nedavno smo redizajnirali portal te pokrenuli prvu modnu web televiziju,a u bliskoj budućnosti, u suradnji s modnom kućom Varteks, planiramo pokrenuti i shopove u kojima bi se prodavala odjeća hrvatskih dizajnera.Vjerujem da će prvi biti otvoren prije početka ljetnog Beck's fashion | hr-a u Zadru.
 Na taj način  fashion.hr u suradnji sa svojim partnerima već danas pod jednom etiketom objedinjuje sve ono što moda danas jest. 
EXTRA: Koliko ste vi zadovoljni s tim konceptom?
-Kako ne bi bio zadovoljan kad je cijeli projekt počeo kao  igrarija nekolicine ljudi, a ne kao ozbiljan posao. Naime, s 20 godina, kada je sve pokrenuto, nisam mnogo znao  o produkciji, odnosima s javnošću, marketingu, kao  ni o specifičnosti hrvatske modnoj sceni kao takve. Prvi modni događaj trajao je pet dana, s time da nam je budžet bio svega  20.000 kuna. Danas je FASHION HR produkcijski dotjeran u svakom svom segmentu.
EXTRA: Koliko se Beck's Fashion | hr razlikuje od ostalih modnih događaja u Hrvatskoj?
-Ne bi povlačio usporedbe s ostalim modnim događajima. Naime, Beck's Fashion | hr, koji je naizgled možda  sličan nekom drugom eventu, nama je samo  dio  koncepta fashion.hr. Osim samog modnog događaja mi nudimo i ostale sadržaje, o kojima sam na početku razgovora pričao, a koji su nama jednako bitni. I ciljevi, vizija, pa ako hoćete i strategija  koju imamo kada govorimo o razvoju hrvatske mode je drugačija , jer prvenstveno radimo na decentralizaciji modne scene, te stvaranju novih kvalitetnih autora putem Modne gušterice. 
EXTRA: Zanimljivo je i kako ste u sklopu Beck's Fashion | hr-a napravili i humanitarnu akciju, kojom ste  senzibilizirali hrvatsku javnost o poremećajima u prehrani, ne angažiravši premršave modele da nose dizajnerske modele.
-Od pokretanja ove akcije o tom se problemu gotovo svakodnevno govori i piše. Nadam se da će to imati utjecaja kod nadležnih institucija da se napokon i taj problem počne rješavati. No, želim naglasiti da fashion.hr ne priznaje da je modna scena odgovorna za bolesti na koje  akcijom skrećemo pozornost. Štoviše, i stručnjaci na tom polju upozoravaju da su jednako rizične i mnoge druge skupine. Također, zbog moguće pogrešnog etiketiranja, treba naglasiti da postoji velika razlika između prirodno vitkih djevojaka koje su zdrave i onih anoreksičnih s poremećajima u prehrani.
EXTRA: Zašto ste se odlučili prvi Becks Fashion hr organizirati u Varaždinu?
-Suradnju s Varaždinom započeli smo još prošle godine i ona se pokazala izuzetno korektnom. Varaždin je grad koji ide u korak s najnovijim trendovima, a   poznat je i kao grad mode i tekstila. Tome u prilog govori i činjenica da je Varaždin dom  Varteksa, najveće modne kuće na području bivše Jugoslavije, koja je, čini mi se,  prije dvije godine krenula novim smjerom.
EXTRA: No, ovoga puta revije će se održavati u starom Varteksovom pogonu.
-Taj prostor daje posebnu atmosferu koja će se odlično uklopiti u naš koncept. Autorski modni dizajn, mladi i afirmirani dizajneri, ali i stari pogon rade simbiozu između tekstilne  industrije i modnog dizajna .
EXTRA: Kako će izgledati sam prostor?
-Sve će biti prilagođeno atmosferi pogona u kojem se nalazimo. Nećemo pokušati sakriti mane prostora, jer to je zapravo proizvodna hala. Ona će, kao takva, biti izložena očima javnosti, jer želimo ljudima, koji će biti prisutni, dočarati kako izgledaju prostori u kojima se stvara moda. No, naravno da će sve produkcijski biti jako dotjerano.
EXTRA: A što je s neafirmiranim dizajnerima, odnosno događajem Modna gušterica, koji se prošle godine održao u Varaždinu?
-Modna gušterica i dodjela nagrada modne kuće Varteks za najboljeg mladog dizajnera Varteks hands, od sada će se održavati samo jednom godišnje i to u Zadru. Varaždinski, zimski dio izdanja koristit ćemo da dosadašnji pobjednici Modne gušterice, ali i već afirmirani dizajneri predstave svoje kolekcije za nadolazeće sezonu. Uvjeren sam kako će u Varaždinu ove godine upravo ti mladi dizajneri biti najugodnije iznenađenje. Moda, da bi bila autentična, neprestano iziskuje nove ideje, mladu energiju i lica, a upravo to je ono što mi nudimo.
Objavljeno: 14.02.2007. u 19:16
Tagovi: Vinko Filipić

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p