
Kreativan proces za svakoga je drugačiji, inspiracija ponekad može navirati iz svakog kutka, a ponekad nestane bez traga i razloga. No, ono što je zajedničko svim kreativcima jest to da za tu inspiraciju nikada ne mogu garantirati hoće li dovesti do uspješnog rješenja ili su samo oni ti koji vide u njoj nešto. U tom procesu neizbježne su greške, no neki su brandovi na usputnim idejama polučili uspjeh kakvog nisu ni planirali. Nehotice stvarajući sinonime supkultura, dizajneri koji se kriju iza nekih od najvećih i najpoznatijih brandova ulične mode nisu ni sanjali do koje će mjere njihova ideja postati prepoznatljiva i utjecati na uspjeh branda. Obratimo li pozornost na priču kako je uopće do dizajna došlo, stvar postaje još zanimljivija.
Primjerice, div Andre vizual je kojim se predstavljao poznati brand OBEY, a do njega je došlo sasvim slučajno. Njegov kreator Shepard Fairey davnog je ljeta 1989. objašnjavao prijatelju kako napraviti matricu i kao primjer je uzeo oglas za hrvanje iz dnevnih novina u kojem je bio Andre the Giant. Izradio je nekoliko naljepnica iz spomenute matrice koje su bile dobro prihvaćene od samog početka i počele se širiti hip hop krugovima, no nakon nekog vremena zbog mogućnosti tužbe vizual je promijenjen u današnji - OBEY.

Nadalje, Vansov klasičan crno bijeli uzorak šahovske ploče nastao je kasnih sedamdesetih kada je Paul Van Doren počeo primjećivati srednjoškolce koji na svojim tenisicama crtaju crno bijele kockice. Ubrzo je za Vans dobio svoju prvotnu verziju tenisica s ovim uzorkom na gumenom dijelu, a kasnije se razvila i platnena verzija.

Zanimljiva je i priča koja se krije iza ultra popularnog printa 'COMME des FUCKDOWN'. Riječ je zapravo o parodiji na COMME es GARCONS koju je Russ Karablin osmislio prije desetak godina za jedan drugi brand, no tek je 2012. godine osjetio kako je pravo vrijeme da se ovaj print otisne u samostalne vode, uz jednostavnu poruku svijetu da se opusti. Inače Russov primarni brand kojim upravlja posljednjih dvadeset godina je kultni SSUR.

Nakon što je debitirala 2011. godine na reviji modne kuće Givenchy, majica s printom rotvajlera mogla se vidjeti na svakom uglu. Riccardo Tisci otkrio je kako se inspirirao priručnikom za izviđače, točnije majicom na koju je naišao u spomenutoj knjizi. Ovaj print za njega je predstavio slatkog i dobrog psa koji u današnje vrijeme prikazuje vrstu odanosti koju je teško naći u ljudskim redovima.

Još jedan ikonični print koji je zaslužan za svjetsku prepoznatljivost branda HUF je biljni print na čarapama. Kako tvrdi njegov kreator Keith Hufnagel, on je doista bio logičan izbor jer u potpunosti prikazuje osobnost branda - glasan je i uočljiv, no istovremeno skriven.

M.M.
photos: Nam, Obey, Givenchy, HUF, Comme des Fuckdown, Vans
Objavljeno: 24.04.2014. u 09:57