SVJETSKA MODA

Želite postati influencer? Razmislite još jednom.

Počela je oštra borba protiv lažnih influencera
Na veliko ste mogli pročitati o nevjerojatnom usponu influencera i hobiju koji se pretvorio u punopravni posao te postao jednim od najtraženijih i najunosnijih zanimanja. Naizgled vrlo jednostavan i nimalo zahtjevan, posao influencera postao je sve učestaliji te se proširio na gotovo sva polja poslovanja i na sva zanimanja.

Stvarnost situacije je tragično suprotna. Naime, dok gledamo finalni proizvod u obliku fotografija ili blog postova, iza svake te objave stoje sati i sati truda i rada kako bi followeri odnosno obožavatelji na isti reagirali, lajkali ga, komentirali, podijelili i tako u nedogled internetskog bespuća. Tako danas postoje oni pojedinci koji su se u svega nekoliko godina vinuli u sam vrh virtualne zajednice i broje višemilijunske obožavatelje i dnevne korisnike, a zahvaljujući njima zarađuju i više nego prosječnu plaću. Stoga, nije iznenađujuće ako se odjednom pojave brojni novi wannabe influenceri koji su odlučili napraviti prečac i svoje su followere doslovno kupili (i još uvijek kupuju).


Ključno je što više ne morate brojati na stotine tisuće pratitelja na društvenim mrežama kako biste od njih mogli zaraditi. Micro-influenceri oni su koji imaju po nekoliko desetaka tisuća pratitelja te, iako ne drže jednak utjecaj na kolektivnu virtualnu zajednicu, pronašli su svoju publiku koja im je vjerna. Za mnogobrojne brendove isti ti micro-influenceri postali su čak i atraktivniji od onih najpoznatijih jer mogu svoje potrebe usmjeriti na ciljanu skupinu i ostvariti puno veći reach odnosno utjecaj. Iako nije nimalo jednostavno skupiti više od deset ili dvadeset tisuća pratitelja, taj pothvat daleko je jednostavniji od prikupljanja svog prvog milijuna. Pogotovo ako te iste ljude 'kupite'.

Unilever, kompanija koja drži svjetske brendove poput Axe, Dove i Vaseline, ovih je dana objavila rat svim fejk influencerima koji su svoje followere kupili. Obznanili su kako nikad više ne namjeravaju ostvariti suradnju s niti jednim influencerom koji je svoje pratitelje i lajkove kupio te se na taj način lažno predstavljaju. U želji da cijeli sustav postane transparentan i da na vidjelo izađu svi oni koji se istim sustavom žele okoristiti, Unilever ovim potezom želi potaknuti i ostale brendove da se javno odreknu ikakvog vida poslovne suradnje i pružanja podrške istima. I dok se mnogi još uvijek Instagramom služe isključivo kao hobijem ili se možda potajnu nadaju da će se jedno jutro probuditi s nekoliko tisuća novih followera, jasno je kako je cijela priča itekako zanimljiva. Gledajući razne influencere koji naizgled žive savršenim životom, ako je suditi po njihovim objavama, nije neočekivano pomisliti kako će mnogi poželjeti isto. Pogotovo kada izađu informacije kako poneki influenceri svaki dan zarađuju po nekoliko tisuća dolara jer su ostvarili suradnju s nekim prominentnim brendom. Primjerice, James Nord, osnivač tvrtke Fohr koja se bavi poslovnim povezivanjem influencera i brendova, koji si po svim premisama najbolje odgovaraju, iznio je podatak kako za svakih novih 10,000 followera cijena svake nove objave raste za $100. Ne morate previše računati da biste zaključili kao se od Instagrama itekako da živjeti. Nekoliko objava dnevno od različitih brendova i možete zaboraviti na onaj dosadan od-devet-do-pet posao na kojem ste zapeli.


No, stavite se u poziciju brenda i zamislite da ste svoj brend prepustili u ruke nekoga tko uopće ne posjeduje digitalni utjecaj koji bi trebao ići ruku pod ruku s brojkama. Još bolje, zamislite da ste vi onaj rijetki follower u moru lažnih profila nekog probisvijeta te čitate iskustva koja nisu istinita. Prevareni ste, to je jedina istina. Ovaj problem jednostavno bi se riješio kad bi svaki brend ovako istupio i prozvao one pojedince koji su se okoristili sustavom te promijenili politiku poslovanja s influencerima.

Sjećate se kad je Instagram 2014. godine napravio veliko čišćenje mreže i uklonio na stotine tisuća fejk profila i otkrio brojne poznate i nepoznate face koji su svoj visoki broj pratitelja zapravo kupili? Hrabar i pljeskom dočekan potez nažalost nije imao permanentan učinak budući da su, očigledno, pronašli nove načine kako će zaobići mukotrpan rad i dočepati se vrha uz pomoć financijskih injekcija. Na vama preostaje da se zapitate u kojoj mjeri Instagram utječe na vaš izbor i da li ona djevojka čijem životu zavidite, zaista živi kako vas je uvjerila da živi ili, još bolje, je li onaj novi proizvod toliko sjajan koliko svi oduševljeno pričaju da jest?
Foto: Unsplash
Objavljeno: 19.06.2018. u 13:01

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p