MODNI DODACI

Hrvatice vole svoje Louboutinke

Crveni potplat kao statusni simbol

Sve je počelo 1992. godine kada je tada 28-godišnji Christian Louboutin, koji je dotad zanat pekao u modnim kućama Dior, Chanel i Yves Saint Laurent, odlučio postati neovisan u modnome svijetu i otvorio vlastiti butik u Parizu, u maloj uličici danas znanoj kao "Passage Louboutin".

Danas, gotovo 20 godina kasnije, Louboutinove kreacije dostupne su u 47 zemalja, među kojima i u Hrvatskoj, a zahvaljujući strelovitom usponu web stranica specijaliziranih za prodaju luksuzne dizajnerske robe, Louboutinke se mogu nabaviti iz gotovo svakog kuta svijeta. Najvažniju promidžbu za Louboutina čine tisuće svjetski poznatih glumica, pjevačica i modela koje svakodnevno defiliraju crvenim tepisima u njegovom dizajnu. Ipak, nitko od njih ne može nadmašiti američku novelisticu Danielle Steel koja ih posjeduje oko 6000 pari!

 

Prilično smo uvjereni kako u Hrvatskoj ne postoji takav Louboutin fanatik, no štikle s crvenim potplatom kod nas su popularizirane mnogo prije njihova dolaska na ove prostore.  Prvenstveno smo ih imali prilike vidjeti na poznatim damama hrvatske modne scene koje su zahvaljujući radu u inozemstvu ili redovitom praćenju modnih događanja, ovaj trend dovele u Hrvatsku. Ljupka Gojić, Tatjana Ivanišević i Jelena Popović Volarić, bile su samo neke od njih.

Otkako je u 2009. Christian Louboutin ušao na hrvatsko tržište kroz zagrebački concept store Nicolas, do željenih primjeraka Louboutinki danas dolaze i brojne druge, javnosti nepoznate, modno osviještene dame. Dokaz tomu je lista čekanja koja se formira prije svake isporuke, a pritom malu prednost ipak imaju najvjerniji klijenti Nicolasa, neovisno o tome radi li se o medijski eksponiranim ili anonimnim osobama.

Osim u Nicolasu, Hrvatice svoje primjerke kupuju i putem specijaliziranih stranica kao što su Net-a-Porter i Neiman Marcus, a mnoge također posegnu za rabljenim primjercima s e-Baya, pritom riskirajući hoće li uopće dobiti original. Jedna skupina žena čak će nabaviti lažnjake iz Kine, jer jedino što se računa jest crveni potplat.

Zašto ih Hrvatice vole i radi li se isključivo o famoznom crvenom potplatu?

Za neke da. Popularizaciju Louboutinki u Hrvatskoj zanimljivo je gledati sa sociološkog aspekta. Iako se danas neprestano čuje floskula kako se u Hrvatskoj teško živi, s druge strane postoje tisuće Hrvatica koje bi iskeširale zadnju lipu kako bi došle do željenog para cipela s crvenim potplatom. Neke žene idu toliko daleko da posežu i za nenamjenskim kreditima kao sredstvom otplate ovih luksuznih cipelica.

Život iznad mogućnosti zbog statusnog simbola kao što su to postale Louboutinove cipele čini se sulud, no takvih situacija svjedoci smo iz dana u dan. Fani Stipković možda je najbolje opisala to stanje stvari: "Kod nas postoje žene koje se znaju zbog osjećaja nesigurnosti osigurati firmiranim stvarima i zbog toga nabavljaju i Louboutinke, nose ih isključivo zbog crvenog potplata." Njenu izjavu potkrijepljuju razna istraživanja koja se provode u ovo recesijsko doba i pokazuju kako za tržište luksuza nema krize, budući da ta roba i dalje nalazi put do svojih kupaca. Louboutinke u Hrvatskoj danas kupuju žene koje ni ne trepnu na spomen četveroznamenkaste cifre, ali i one koje za njih cijelu godinu moraju štedjeti.

Iz toga proizlazi kako je cijena Louboutinovih cipela, koja se kreće između 390 eura za basic modele i 2,250 eura za modele sa Swarovski kristalima, Hrvaticama najmanji problem.

No, osim toga, ne bi bilo u redu zanemariti kategoriju žena koje ih nose iz mnogo više razloga no što je to crveni potplat. Poznate, modno osviještene Hrvatice, igraju se Louboutinkama kao s bilo kojom drugom brandiranom stvari pa je bilo logično upitati zašto ih one vole?

"Ja sam kolekcionar Louboutinki, njih imam najviše u ormaru. Počela sam ih nositi dok kod nas još nisu bile toliko popularne, a volim ih  jer je njihov dizajn nevjerojatno seksi, noga u njima izgleda božanstveno. Louboutinke su iznimno kvalitetne, ali, iskreno, dizajnirane su samo za crveni tepih. Možda su najviše namijenjene poznatim ljudima za službene prigode, čisto sumnjam da ćeš ih inače vidjeti po gradu u Louboutinkama. Kako bi se reklo, lijepe su izvana, a prazne iznutra. Ako ćeš provesti u njima više od par sati, činjenica je da su neudobne.", govori Fani Stipković.

Svoje viđenje fenomena Louboutinki dala je i Lana Jurčević: "Louboutin ima jedan od najboljih marketinga kad se radi o cipelama. Nose ih modne ikone, nose se u spotovima, pjeva se o njima. One su postale kao „pokret" i tome je ponekad teško odoljeti. Ja mogu nositi i cipele od par stotina kuna jednako ponosno kao i Louboutinke, ali ta ženska strana u meni je poželjela imati ih za nastupe pa sam si ih kupila u Zagrebu. Jedne sa potplatom u boji trule višnje i kasnije Very Prive liniju. Moram priznati da su ove prve užasno neudobne, a izdržavanje koncerta u njima je bilo stvarno bolno. Nakon toga sam kupila puder boju Very prive koje daju savršenu liniju nozi, ali najbitnije od svega, nevjerojatno su udobne i zato ih volim."


Dosta se koplja lomi upravo oko (ne)udobnosti njegovih cipela, a i sam Louboutin u jednom intervjuu priznao je kako je svjestan da zbog njegovih cipela s vrtoglavo visokim potpeticama noge žena pate. Ipak, ploču mijenja kada treba isticati njihove prednosti, a činjenicu da noga u njima izgleda kao u niti jednim drugima potvrdila je i Snježana Mehun: "Prvi put sam probala Louboutinovu crnu salonku prije par godina. Isprva ti nije jasno zašto je ta cipela toliko posebna, ali kad ju obučeš ona je tako napravljena da noga izgleda nevjerojatno seksi. A tako se i osjećaš. Jako su kvalitetne, pogotovo basic linija Stiletto i Decollete, to su stvarno kvalitetne cipele i uvijek izgledaju kao nove."

Bez obzira na faktor udobnosti ili neudobnosti, kreacije Christiana Louboutina davno su nadrasle kategoriju "običnih cipela" i postale svojevrstan društveni fenomen. Mogli bismo danima nabrajati epitete koji ih krase. One su chic, one su elegantne i senzualne, vrhunski izrađene do posljednjeg detalja, seksi i nesvakidašnje. Na nogama uistinu čarobne. U njima noga izgleda vitkija, a cijela figura izduženija. Kada ih ne nosite, mogle biste ih satima promatrati kao kakvo umjetničko djelo.

Ipak, uz sve navedene divote koje cipela s ovim potpisom nudi, čini se kako Hrvatice više vole ono što Louboutinke predstavljaju, nego ono što doista jesu. U prilog tome ide i gomila web stranica, pa čak i profila na Facebook-u, koje se bave preprodajom "vjernih kopija", točnije krivotvorina Louboutinova dizajna. Na samo jedan pogled očigledno je kako je takav milje našao plodno tlo u hrvatskom društvu.

Izabrati original ili kopiju, stvar je osobnog ukusa, ali ipak je primjetno kako su prosječne Hrvatice preopterećene stvaranjem privida imaštine, luksuza i glamuroznog načina života. Umjesto da moda i brendovi budu mehanizam kroz koji se rasterećujemo i opuštamo te od sadržaja kojime smo bombardirani biramo najbolje i našim ukusima najbliže, o sebi stvaramo sliku koja je lažna jednako kao i Louboutinke kupljene na kineskoj wholesale stranici.

 

Hana Bartolović

photo: pixsell, Jelena Balić, blog

Objavljeno: 20.06.2011. u 12:36

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p