Bile su to šezdesete. Doba seksualne revolucije i borbe za ženska prava. Grudnjak, kao simbol onoga kako bi žena trebala izgledati po muškim standardima, bio je spaljivan u feminističkim prosvjedima protiv izbora ljepote koji su počeli manijakalno osvajati Ameriku.
One žene koje nisu uništavale grudnjake plamenom, svoju su podršku feminističkom pokretu (uz svu onu slobodu koju je promovirao hippie pokret sam po sebi) davale tako da grudnjak nisu nosile - nikada. Mnoge su žene to smatrale aktom slobode i nezavisnosti od muške ruke koja je dotad, u izrazito patrijarhalnom društvu, kontrolirala njihove živote. Osim grudnjaka, kao simbol borbe za nezavisnost i jednakost, žene su spaljivale sve što je za njih tada simboliziralo opresiju nad ženskim rodom - viklere, cipele s visokim petama, pincete... U desetljećima koja su uslijedila, grudnjaci su okupirali žensku garderobu i postali, ni manje ni više, nego društvenom normom. Žena koja (vidno) ne nosi grudnjak izložena je svakojakim (neumjesnim) komentarima (koje društvo, pritom, smatra posve opravdanima). Kao da se radi o njezinoj obvezi spram društva da ga nosi jer time pošteđuje slučajne prolaznike od pogleda na njezine bradavice koje se same po sebi (iz nekog razloga) smatraju kontroverznima.
Ove se tople sezone na obzorju trendova pomalja još jedan trend koji će mnogi (ne razmišljajući nimalo) odmah proglasiti kontroverznim. Naime, secirajući svjetske street style fotografije, ubrzo postaje jasno da se trend nenošenja grudnjaka iz šezdesetih godina ponovno vratio. Koliko god mi sami podržavali ovaj trend i smatramo da (ne)nošenje istog nije društvena norma već svatko ima pravo odabrati želi li ga ili ne, smatramo kako će ovaj trend, ipak, samo sporadično i sramežljivo pojaviti na našim konzervativnim ulicama.
Candice Swanepoel
Kendall Jenner
Rihanna
T.L.
Foto: Style du Monde, Stockholm Street Style, Angelica Blick, Splash News
Objavljeno: 16.09.2015. u 12:56