TRENDOVI

Online buvljak koji će vam postati omiljena shopping destinacija!

Intervju: Anita Dujić

U posljednje vrijeme sve više svjedočimo kulturi online buvljaka čiji je koncept i više nego pohvalan. Naime, moramo priznati da svi vrlo lako nagomilamo nepotrebnu odjeću koju smo odjenuli jednom ili nam se više ne sviđa, a potom ta ista odjeća završi ili u ormaru gdje zauzima prostor ili pak u smeću. Činjenica koju svi zanemarujemo jest da modna industrija glasi kao jedan od najvećih zagađivača planete, stoga nikako nije naodmet razmisliti što po tom pitanju možemo učiniti već danas.

Vrijeme u kojem živimo nikad više nije potraživalo odgovorno ponašanje, a zadržimo li fokus na odjeći, recikliranje, odnosno zamjena, prodaja ili jednostavno poklanjanje nameće se kao hvalevrijedan potez s brojnim benefitima. To zna i Anita Dujić jer je nedavno pokrenula sjajnu inicijativu koja se krije iza Instagram profila Pazar čiji je cilj prakticiranje održivog modnog ponašanja. Anita je pokrenula profil na kojem prodaje stvari koji više ne nosi, a sve s idejom cirkulacije odjeće, ali i brige za okoliš. Budući da je ovaj potez odlična ideja koju ćemo zasigurno pratiti, kako bismo saznali više, u nastavku smo porazgovarali s Anitom koja nam je otkrila sve detalje!

Ispričajte nam priču koja se krije iza Pazar Instagram profila?

Cijela ta ideja i, da tako kažem, svojevrsna potreba, se već neko vrijeme kuha u mojoj glavi, a sam profil je nastao spontano jer više nisam htjela čekati. Za neke stvari je najbolje sad, a ne sutra. Ekologija i budućnost našeg palenta su goruće teme koje se ne smiju zaobilaziti. Iz iskustva znam da su kod nas ljudi jako, jako malo educirani po tom pitanju. Gotovo pa i ne znaju što se događa na tom polju, a od toga da nešto učinimo na dnevnoj razini, mi kao, pojedinci, smo miljama daleko. No, baš zato je potrebno o tome pričati, te uputiti ljude na koji način i oni mogu sudjelovati u stvaranju boljeg sutra za nas i našu djecu. To je, hajdemo reći, platforma na kojoj će se govoriti o utjecaju modne industrije na okoliš, te što možemo učiniti po tom pitanju, a ujedno i online buvljak nekih mojih stvari koje sam rijetko ili nikada nosila s porukom da se odjeći da druga šansa i da joj produljimo vijek.

Ideja online buvljaka odličan je način za provođenje održive modne ideje, pa kakve su zasad reakcije i odaziv?

Nemam neka velika očekivanja, idem pomalo, pa kako bude. Reakcije su super, jako puno ljudi to podržava i super im je ideja, no isto tako javlja mi se dosta cure koje bi kroz pazar.rrr htjele prodavati svoju odjeću, što je odlično, no ja trenutno u ovoj fazi, iskreno, nemam vremena za takvu opciju, uz malo dijete i brdo obaveza jednostavno ne stignem. No to će se promijeniti s vremenom, vjerujem.

Osim prodaje odjeće, profil koji se kreirali krije i edukativnu 'crtu'. Nadate li se činjenicama preodgojiti potrošače koji vjernu u brzu modu i ne vide koji se ondje problem krije?

Iskreno, dok nisam malo više počela kopati o toj temi ni ja nisam znala koliko su te brojke zastrašujuće i goleme, te koliko razorne za naš ekološki sustav. Nadam se da će, barem mali dio ljudi, shvatiti o čemu se radi te promijeniti dio svojih navika. Ma taman i ako jedna cura promijeni način razmišljanja i naviku kupovanja, smatram da sam učinila jako puno. Bitno je osvijestiti ljude. Te promjene su jako spore i možda se čine male, ali su u globalu ogromne. I najmanja promjena znači puno. Evo, npr. ako neki odjevni predmet nosimo samo 3-4 mjeseca duže nego smo mislili već smo učinili nešto za okoliš u tom lancu vijeka trajanja odjeće i njezinog (pre)brzog kraja.


Mislite li da je kod domaćih potrošača i dalje prisutna stigma oko rabljene odjeće ili primjećujete da se taj svjetonazor mijenja?

Dok sam živjela u Londonu sam zapravo osvijestila tu ideju koliko je second hand super, te dio njihove kulture. Kod nas nije toliko, ali vjerujem da će se i to s vremenom mijenjati. Jednostavno će biti potrebe za tim, kao sto je u mom slučaju.

Prakticirate li i sami održivu modu i ako da, na koji način?

Trudim se, ponekad nije lako, ali idem korak po korak. Sve važniji su mi materijali koje nosim, etička politika kao i ekološka svjesnost proizvođača, reciklirani materijali, te smanjenje količine koju kupujem. U zadnjih godinu dana sam uvelike smanjila svoje shopping potrebe jer sam shvatila da mi puno toga uopće ne treba, da je super reciklirati neke stare stvari, te kupujem nazovimo to tako "pametno". Radije ću izdvojiti malo više za nešto klasično, što će mi trajati duže ili ću radije podržati male dizajnere koji su ekološki osviješteni, te je poznat proces izrade i nabavke materijala.

Koji su dugoročni planovi vezani uz projekt/Instagram profil koji ste pokrenuli?

Glavni plan je probuditi svijest i potaknuti ljude da počnu razmišljati kakav svijet ostavljamo svojoj djeci, da smo svi zapravo postali robovi brze mode koja se mijenja iz mjeseca u mjesec, sezona odavno vise nema, te da svi, baš svi, možemo nešto učiniti po tom pitanju. Svaka promjena, pa i ona najmanje je bitna.

Foto: Instagram
Objavljeno: 21.09.2020. u 10:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p