By Dorotea Paponja, 16.11.2023.
Od "Crnog petka" nas dijeli svega nekoliko dana i promotivne akcije vezane uz najveći šopingholičarski "blagdan" uskoro će nas početi vrebati iza svakog ugla. Pojedine trgovine ponudit će nam jednodnevne popuste, dok će druge ponudu produžiti na cijeli vikend, ako ne i tjedan. Rijetki su oni koji vješto plivaju u moru postotaka, promo kodova i sniženih artikala, stoga nije neobično ako ste se i sami svojedobno odvažili na nepromišljenu kupovinu i umjesto lovca postali - lovina.
Moguće je da ste neplanirano potrošili previše novaca, zavedeni prilikom koja vam se u tom trenutku činila isplativom. Možda ste kupili trendovski komad koji ste obukli jednom ili dvaput i zatim ga pospremili negdje duboko u ormar. A ako ste od onih koji shopping redovito obavljaju online, šanse da vaša "Black Friday" kupovina ispadne potpuni promašaj još su veće. Svaki proizvod koji vam se svidi može postati vaš u svega nekoliko klikova, a atraktivni vizuali na webshopovima mogu vas motivirati da kupite komad koji uživo ne biste niti pogledali. Sve to dovodi do gomilanja bespotrebne odjeće, beskrajnih povrata, minusa na računu i one bezvremenske rečenice - "pun ormar, a ništa za obući".
Ipak, postoji način da izbjegnete žaljenje nakon "Black Fridaya" i zaista proširite svoj ormar komadima koje ćete rado nositi godinama. Donosimo vam listu zlatnih pravila za uspješan online shopping za vrijeme rasprodaje.
Odredite budžet
U skladu sa svojim primanjima i troškovima, procijenite iznos koji možete izdvojiti na kupovinu i pametno ga rasporedite. Mnoge popularne trgovine unaprijed najavljuju cijene artikala koji će biti sniženi u sklopu "Black Fridaya" pa vrlo lako možete isplanirati svoju računicu. Nemojte se povoditi postocima sniženja, nego se koncentrirajte na konkretne iznose koje štedite i trošite. Jednom kad dostignete zadanu granicu, prestanite razgledavati, vagati i uspoređivati.
Razmislite o svojim stvarnim potrebama
Uoči tog kobnog petka, pokušajte napraviti popis odjeće koja vam je trenutačno najnužnija. I ne, ne mislimo na srebrne štikle s mašnicom iz Zare. Pokušajte općenito definirati komade, primjerice - trebam nove tajice za trening. Trebam kvalitetne zimske čizme. Trebam haljinu za doček Nove godine. Ovisno o svom budžetu, odlučite se za nekoliko kategorija na koje ćete se fokusirati na rasprodaji, a sve ostale potpuno zanemarite.
Pripazite na "klopke" online shoppinga
Kao što smo ranije spomenuli, dobro osmišljeni vizuali na webshopovima ponekad nas znaju motivirati da kupimo nešto što nas u trgovini nikada ne bi privuklo. Kako biste izbjegli razočaranje kada vaš paket stigne, pokušajte prikupiti što više informacija o komadu koji kupujete. Provjerite sastav proizvoda i dajte prednost komadima sa što većim udjelom prirodnih, kvalitetnih materijala. Također, obratite pozornost na vodič kroz veličine i mjere samog komada. Na webshopovima najčešće možete pronaći informaciju o visini i konfekcijskom broju manekenke koja nosi vas željeni komad, što vam može znatno olakšati vizualizaciju samog kroja na vašoj figuri. Ako ste se odlučili uložiti u nešto skuplji komad, nije loše da ga prije rasprodaje razgledate i isprobate u trgovini kako biste stekli ispravan dojam o njemu.
Preskočite trendovske komade
S dolaskom niskih temperatura, velike su šanse kako na "Black Friday" rasprodaji priželjkujete pronaći komade kojima ćete proširiti svoju zimsku garderobu. Ako ne raspolažete velikim budžetom i ne možete si često priuštiti shopping, savjetujemo vam da se pri odabiru fokusirate na komade klasičnog kroja koje ćete moći nositi i u nadolazećim sezonama. Odaberite bazične komade u bojama koje najlakše možete prilagoditi svojem ormaru, poput crne i smeđe. Također, imajte na umu da će vam ulaganje u jedan kvalitetni zimski komad poput, primjerice, bezvremenske vunene crne dolčevite, u budućnosti mnogo više značiti nego kupovina pet trendovskih "statement" komada niske kvalitete.
Upola sniženi komad nije nužno dobra investicija
Za razliku od Amerikanaca, na "Crni petak" u Hrvatskoj teško da ćemo se susresti s popustima od 90 posto. Ipak, moguće je naletjeti na atraktivna sniženja od, primjerice, 50 posto, pogotovo ako su u pitanju sezonski komadi iz proteklih kolekcija. Ako uočite takav komad koji odgovara vašem stilu, velike su šanse da će vas upola manja cijena natjerati da razmislite o kupovini. U tom slučaju, važno je upamtiti da ušteda od 50 posto ustvari nije ušteda ako nam sam komad ustvari niti nije bio potreban.
Objavljeno: 16.11.2023. u 09:00