
Budilica nemilosrdno zvoni zvonjavom iz pakla. Nevoljko otvarate oči suočeni sa spoznajom da je došlo vrijeme da se konačno iskotrljate iz kreveta i sudjelujete u stvarnom životu odrasle osobe. Biranje odjeće čini se težim od pripremanja najtežeg ispita na faksu. Sve što odjenete izgleda vam naprosto strašno, a količina odbačene odjeće na stolici u sobi pretvara se u piramidu zgužvanog tekstila.
Ozbiljni igrači na svjetskoj modnoj sceni vrlo često izgledaju kao da se nimalo ne trude oko svoje odjeće. Razlog zašto izgledaju kao svaki prosječni građanin ili pak godinama nose uniforme je zato što, mnogi će reći, žive modu 24 sata dnevno i jednostavno nemaju volje brinuti se o svojim odjevnim kombinacijama. Karl Lagerfeld nosi isti crni sako s bijelom košuljom i crnom kravatom, Phoebe Philo njeguje izrazito minimalistički stil odijevanja, a Johnny Coca, dizajner kuće Mulberry, stalno nosi crnu suknju i Marte. Brojni stilisti, vizažisti kao i vrlo zaposleni modeli poprilično često izgledaju kao da danima nose iste poderane traperice i preveliku basic majicu. Baš nikada ne biste pomislili da se radi o modnom insajderu. No, poslovica "u postolara najgore cipele" itekako vrijedi i za modni svijet. Što bezvezniji outfit – to jači igrač u pitanju. Zašto? Zato što se on više ne mora dokazivati odjećom, svi znaju koliko vrijedi. S obzirom na to da se redom radi o ikonama iz modnog svijeta koje su nam svima jako daleke pa njihov imidž stavljamo pod zajednički nazivnik – ekscentrici, ne pada nam na pamet da bismo od njih nešto i mogli iskopirati. Kako bi bilo svaki dan nositi uniformu i pritom ne morati razmišljati o tome što odjenuti?

Art direktorica Sony Entertainmenta, Matilda Kahl, prije gotovo pet godina odlučila je sama sebi olakšati život. Uputila se u shopping i kupila 15 setova iste odjevne kombinacije – bijelu košulju s decentnom trakicom koja se veže u mašnu, crne hlače i sako. "Primijetila sam da je odabir nove kombinacije svakog jutra užasno stresan posao i zahtjeva previše mog vremena", objasnila je Matilda te dodala: "Ne radi se samo o sumnji je li neka kombinacija lijepa već i je li prikladna. Hoće li ta suknja biti prekratka za sastanak s ozbiljnim klijentima? Izgledam li dovoljno kreativno za kreativnu industriju u kojoj radim? Odražava li moja odjeća moje profesionalne vrijednosti?" Tri je tjedna tražila bluzu i hlače u kojima će se osjećati dobro i koje će joj pristajati. I nakon mnogo traženja, uniforma je odabrana.

Matildin eksperiment s identičnom odjećom svakog dana naišao je na odobravanje i razumijevanje kolega, osobito kolegica koje nailaze na probleme s odabirom nove kombinacije svakog jutra. Čak niti nakon 5 godina kaže kako se nije zasitila svoje uniforme koja joj je uštedjela vrijeme, živce i energiju. "Pozitivna strana cijele priče je i ta što sada imam mnogo više motivacije da se odijevam u svom slobodnom vremenu. Prije izlaska s frendicama odjenem se bez problema, s lakoćom uskočim u najupečatljivije uzorke i najluđe komade koje imam u ormaru", zaključuje Matilda koja uniformu nosi samo u poslovnom okruženju dok se za slobodne trenutke odijeva kako joj srce poželi.

Matilda Kahl, kao ni četa kreativnih direktora u modnoj industriji, nije jedina koja je odabrala nositi uniformu. Među "uniformašima" je i osnivač Facebooka Mark Zuckerberg koji nosi samo svijetlo sive T-shirt majice i tamno sive hoodiece. Ljubiteljicama mode ovakva bi se odluka mogla činiti poput noćne more ili najgore modne robije, no praktičnim dušama koje imaju posao involviran u neki oblik kreative, ovakva bi ideja mogla spasiti tonu živaca i nužnih atoma energije. Ovisite li svakoga dana o svojim idejama koje moraju prštati inovativnošću, kreativnošću i svježinom, uvjereni smo kako vam se često ujutro jednostavno – ne da. I to je OK.


Mark Zuckerberg
Foto: Instagram, Facebook
Objavljeno: 21.11.2016. u 12:19