U domaćoj tvrtki Naftalina ovo je ljeto prilično radno. Upravo se ondje izrađuju tri prototipa buduće službene odjeće zaposlenika u prodajnim centrima diljem Hrvatske, a samo jedno od njih bit će na koncu pretočeno u ugodnu i funkcionalnu uniformu. Tri prototipa dizajnirala su tri finalista natječaja „Ti kreiraš“ koji je pokrenula tvrtka A1 Hrvatska kako bi dala dodatan polet domaćoj modnoj i tekstilnoj industriji koja je posebno pogođena tijekom pandemije, a svojim zaposlenima radne trenutke učinila još ugodnijima i udobnijima.
„Kao velika i nadasve društveno odgovorna tvrtka, ponosni smo što svojim poslovanjem možemo doprinijeti i razvoju zajednice u kojoj poslujemo. U suradnji s domaćim snagama, modnom i tekstilnom industrijom, odlučili smo pokrenuti natječaj 'Ti kreiraš' kako bismo pružili priliku malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj, i u trenutnoj situaciji pogođenosti pandemijom, dali im dodatan vjetar u leđa. Oduševljeni smo odazivom na natječaj i pristiglim rješenjima, a osobito nas raduju ova tri finalna rješenja koja su, uz pomoć vrijednih ruku djelatnica Naftaline, pretočena u pravu uniformu“, istaknula je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda i marketinških komunikacija u A1 Hrvatska.
Među finalistima naše su se dvije mlađe dizajnerice, Nives Dravinec i Sara Lončarić, ali i dobro poznato lice naše domaće modne scene, Robert Sever. Praktičnost, funkcionalnost i udobnost atributi su koje svo troje ističu kao potrebu radne odjeće, a kako su ih odlučili pretočiti u svoj dizajn, doznali smo tijekom ugodnog razgovora.

Nives Dravinec

Dvadesettrogodišnja Nives, kojoj je ova godina prekretnica ne samo zbog finala natječaja „Ti kreiraš“, već i zato što je pokrenula obrt „Figurai“, inspiraciju za prototip pronašla je - ni manje ni više - nego upravo u prodajnom centru A1 Hrvatska, u jednom zagrebačkom trgovačkom centru. U razgovoru sa zaposlenima doznala je njihove potrebe i otkrila kako često koriste kemijske olovke kojima ponekad znaju i uprljati svoje bijele košulje. Dosjetila se rješenja koje je odlučila ukomponirati u svoju viziju radne odjeće - umetnuti džepić za kemijsku olovku na ruci kako bi im uvijek bila blizu. Uz praktičnu stranu, Nives smatra da odjeća mora ispričati i neku priču o brendu.

-Pristupačnost, u smislu da smo mi uvijek ovdje za vas, doza profesionalnosti, ali i izvrsnosti koju njeguje A1 Hrvatska, osnovne su karakteristike kojima sam se vodila prilikom dizajniranja - ističe Nives i zaključuje kako je ovo iskustvo koje će zauvijek pamtiti jer joj je suradnja s velikom tvrtkom i s tolikim brojem konstruktora u Naftalini pomogla da puno toga nauči, otkrije i gdje neke stvari može tražiti, ali i da stekne vrijedne kontakte koji će joj pomoći u daljnjoj karijeri.

Sara Lončarić

Iako je oduvijek htjela biti znanstvenica, po završetku srednje škole Zagrepčanka Sara Lončarić uvidjela je da ju zanima konstrukcija odjeće. Danas je vlasnica šestogodišnjeg obrta „Blackpearl“, a za prijavu na natječaj dodatno ju je privuklo to što je A1 Hrvatska odlučio surađivati s Naftalinom. Upravo je s Naftalinom ranije radila na izradi uniformi za jedan hotel na Hvaru.

U svom dizajnu Sara jako voli čiste krojeve i posvećuje iznimnu pažnju detaljima, što je bio slučaj i u ovom natječaju. Tako se poigrala rukavima pa prototip njezina dizajna uniforme prodajnog osoblja A1 Hrvatska ima dvije mogućnosti rukava, jedan duži, a drugi ¾. Dodala je i široku blendu za kopčanje, veće kragne i gumbe, a krajnji joj je cilj bio dizajnirati radnu odjeću koja će pružati ugodne radne trenutke i učiniti zaposlene lako prepoznatljivima u radnom prostoru.
-Najteže je uvijek postići to da svima stoji i da se svima svidi, a ja sam htjela i da se svidi i klijentima koji dođu u prodajni centar. Nisam htjela da to bude samo uniforma, htjela sam da bude radna odjeća koja će se svidjeti i klijentima, i zaposlenima - to mi je bilo najteže uskladiti, odnosno postići neku zlatnu sredinu - govori Sara o najvećim izazovima s kojima se susrela.

Robert Sever
Jedno od najznačajnijih lica modne scene u Hrvatskoj, Robert Sever, smatra kako je dizajniranje uniforme kao recept kojem on dodaje svoj začin. -Kada imate u jednadžbi elemente koji su zadani, onda ostane malo mjesta za dizajnerske intervencije - i upravo je u tome bio najveći izazov - kako dodati dizajn, a da nije nametnut ili prenaglašen - ističe Robert najveći izazov s kojim se susreo.
Kako bi tome doskočio, Robert je osmislio modularno rješenje koje se laganim zahvatima može lako transformirati u nešto drugo - dodavanjem ili oduzimanjem nekog elementa te je funkcionalno tijekom svih godišnjih doba, a osobe koje ga nose osjećaju se slobodno i nesputano. Dizajn prototipa koji je Robert osmislio čine tako klasični elementi kao što su košulja i hlače, koje su same po sebi praktične jer imaju regulatore dužine za rukave, i tako funkcioniraju na različitim temperaturama. U ženskom outfitu je dodan i blejzer koji se može nositi na košulju ili zasebno. Dizajniran je tako da je ženstvenog oblika i, kako kaže, laska ženskim proporcijama.

Ni Robert ne krije svoje oduševljenje suradnjom s velikom tvrtkom kao što je A1 Hrvatska, ali i prilikom za povezivanje s domaćom tekstilnom industrijom. -Dojmovi su odlični - uživam u cijelom procesu s Naftalinom koja je potpuno uigrani mehanizam. Rad na ovakvom projektu zahtijeva veliku organizaciju, ali i iskustvo - što Naftalina osigurava u svom segmentu. Na svakom dijelu radi različiti tim konstruktora, tako da je postupak proizvodnje širok i vrlo koncentriran. To je nadogradnja onoga što ja znam, a možda i inspiracija za budući razvoj mog brenda - zaključuje Robert

Stručnom žiriju, u kojem između ostalih sudjeluju i zaposlenici iz A1 dućana koji će novu odjeću nositi, slijedi najteži dio, odnosno odluka o pobjedničkom dizajnu. Uz to što će njegovo/njezino djelo zasjati u prodajnim centrima A1 diljem Hrvatske, pobjedniku natječaja donijet će i novčanu nagradu od 20.000 kuna.
„Nakon što sam vidjela sva tri prototipa, ali i isprobala ih, mogu samo reći 'wow'! Iako će mi biti teško odlučiti se samo za jedan od njih, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu i nastaviti pružiti što ugodnije iskustvo svim našim korisnicima/ama“, istaknula je Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska i članica žirija.
Kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem „Ti kreiraš“ želi dati dodatni poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća i omogućiti im da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. Natječaj „Ti kreiraš“ odvija se u sklopu programa održivosti Čini pravu stvar kojim A1 Hrvatska promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života.
Objavljeno: 25.08.2021. u 15:06