GRGO ZEČIĆ

Zavirite iza kulisa pariškog tjedna mode

Grgo Zečić iz prve ruke piše o blještavilu pariškog tjedna muške mode
Iza nas su tri tjedna muške mode koji su započeli u prvom tjednu ovog mjeseca u Londonu, a završili prošlog vikenda u Parizu. Iako bi moj dnevnik mogao biti izrazito duži trebalo je pažljivo odabrati najzanimljivije trenutke kako bi se podsjetio zašto se bavim najluđim poslom na svijetu.

Najslavnije pozivnice na svijetu

Dok u Americi vladaju isključivo e-mail pozivnice s bar kodom koji se skenira na ulazu na reviju, Pariz se i dalje drži tradicije. Gotovo je na svakoj pozivnici ime i prezime ispisano rukom vještog kaligrafa. Pozivnice stižu na hotelske adrese svega 48 sati prije revije, a u nekim slučajevima svega dan prije. Kuće su izuzetno stroge po pitanju kontrole pozivnica tako da svaki concierge u hotelu mora osobno ispuniti formular kada je i kome uručena pozivnica.


Givenchy kao Starbucks

Ove sezone kuća Givenchy organizirala je intimno druženje s kreativnom direktoricom Clare Waight Keller koja je svega nekolicina nas urednika pokazala prvu samostalnu kolekciju muške mode pod njenim vodstvom. Izuzetno je čuti iz prve ruke o inspiraciji, materijalima i tehnikama koje su korištene. Luksuzne modne kuće svaku prezentaciju žele napraviti unikatnom pa su konobari u Givenchyju posluživali niz čajeva i kava. Zanimljivo, ali gotovo je bilo nemoguće pronaći kavu sa “pravim mlijekom”.


Vječna Laura Dern i genijalni Raf Simons

Revije Raf Simonsa su uvijek vrhunac tjedna mode, ali ovaj put vladala je posebna atmosfera s obzirom na cijelu Calvin Klein situaciju. Možda su mu zato u znak potpore pristigli kolege dizajneri kao što su Rick Owens i Pierpaolo Picolli. Rafove pozivnice su posebno iskustvo jer najavljuju što nas očekuje. Ove sezone iskoristio je fotografije legendarne Laure Dern iz Blue Velveta koji je režirao David Lynch. Inače Laure je osobno dozvolila Rafu da koristi njene fotografije s obzirom da su bliski prijatelji. U izvanrednoj kolekciji vladali su dugi kaputi koji su se u nekim slučajevima vukli po podu. Raf je posljednjih sezona eksperimentirao sa naglašenom predimenzioniranom odjećom, ali sada se vratio svojoj uskoj silueti.



Virgilov as iz rukavice

U modi možemo oprostiti pogreške prve revije, ali za drugo izdanje nema milosti. Toga je bio svjestan Virgil Abloh pa nas je odmah fascinirao svojom pozivnicom. Bijelom svilenom rukavicom optočenom kristalima. Naravno, bila je to oda Michaelu Jacksonu što je vrlo neočekivan potez s obzirom da je teško zamisliti stil legendarnog Kralja popa i Louis Vuitton.


Revija kao predstava

Set Louis Vuitton revije bio je inspiriran njujorškim Lower East Sideom iz kraja 70’ih i početka 80’ih. Downton Manhattan vladao je glazbenom scenom koja će uskoro osvojiti svijet. Prije početka revije mogli su se čuti samo najveći Jacksonovi hitovi. Dašak New Yorka dočekao me i na mom sjedalu jer zna se gdje otići po najbolju pizzu.



Moćna poruka

U samoj kolekciji Virgil nije prikazivao znakoviti stil Michaela Jacksona u stilu kakav je to svojedobno radio Balmain. U ovom slučaju radilo se o poruci koju su njegove pjesme nosile, a one govore o ujedinjenju, ljubavi i otvorenosti prema svima. Radosna vijest je ta što je Virgil gotovo napustio kapuljače koje su ga stvorile i krenuo je eksperimentirati u smjeru koji bi se za Vuitton mogao nazvati avangardnim. Tko je prije dvije sezona mogao zamisliti hibrid tunike i haljina s printom američke zastave?


Kralj svijetla i tame

Među najsnažnije kolekcije sezone ulazi ona Ricka Owensa koji je napustio svoju potrebu za konceptualnom odjećom i vratio se estetici koja ga je proslavila. Bilo je izvrsnih kožnih hlača, kaputa i bomber jakni kakve samo Owens može izmisliti. Ali od jedne stvari Rick nikad neće odustati, a to je casting avangardnih modela.


Sveto trojstvo

Za vrijeme revije u Parizu tri su adrese koje slove kao kantine za modne urednike. To su restoran L’Avenue, Hotel Costes i Hemingway Bar u Ritzu. Upravo tu se u sitnim noćnim satima trača i raspravlja o kolekcijama i dizajnerima. Nakon nekoliko izvrsnih mojita u L’Avenue svašta se može čuti.


Desert modnih vladara

Pavlova, torta nazvana po legendarnoj ruskoj balerini Anni Pavlovoj, najomiljeniji je modni desert u Parizu već godinama. Hotel Marquis radi ju s mangom, ali L’Avenue i Costes vjerni su šumskom voću. Ovaj desert nalazi se na gotovo svakom drugom stolu u restoranu. Moji omiljeni trenutci s Pavlovom su oni provedeni s prijateljicom Marijom Obrvan, vlasnicom koncept dućana Maria, ali pošto nam se datumi nisu poklopili onda sam navalio sam.


Labirint rasporeda

Svaku večer treba razvrstati pozivnice za dan koji slijedi i taj proces može uzrokovati toliki nered da mi hotelska soba izgleda kao papirnica. Nije trik samo u tome što treba posložiti raspored revije već su tu večere, kokteli, showroom prezentacije, otvorenja izložbi i brojna druga događanja. Ovaj snop pozivnica odnosio se samo na petak kada su svoje revije prikazivali Balmain, Dior, Comme des Garçons, Ann Demeulemeester i mnogi drugi.


Casting sezone

Rijetko koji dizajner se može mjeriti s genijem Junya Watanabea koji svake sezone prkosi svim modnim pravilima. Svi modeli u njegovoj najnovijoj reviji morali su biti stariji od 45. Prava zvijezda bio je ovaj neodoljivi djedica koji nije točno znao što treba raditi na pisti. Ovim trikovima Watanabe kao da vas želi zavarati jer se teško fokusirati na fenomenalnu dekonstrukciju klasičnih predmeta koji na prvi pogled zbilja izgledaju “klasično”, ali kada ih rastvorite i dotaknete radi se o konstrukcijskom remek djelu.


Gotika i grunge

Sebastien Meunier jedan je od najvećih talenta svoje generacije i kreativni direktor kultne belgijske modne kuće koju je osnovala Ann Demeulemeester. Sebastien je pokazao jednu od najsnažnijih kolekcija Pariza gdje je savršeno uklopio gotovo sve glazbene pravce u jedan. Ovu fascinantnu reviju zbilja valja pogledati, a džemper koji vidite na slici je već naručen.


Gorivo

Kada nekome u uredu padne koncentracija treba mu malo čokolade da ga podigne, ali u našem slučaju radi se o čaši šampanjca u backstageu. Nisu to situacije gdje popijete pet čaša i napijete se prije iduće revije. Dovoljna je jedna, ali dovoljno vrijedna da vas odveze dalje.


Tajanstvena Rei Kawakubo

Dok revije Vuittona i Diora broje po 2000 uzvanika iz cijelog svijeta one za Comme des Garçons imaju svega dvjestotinjak gostiju. Majka svih dizajnera, Rei Kawakubo, izuzetno je izbirljiva i svako ime mora proći njeno odobrenje. PR tim je toliko uvježban da na ulazu ne morate niti pokazati pozivnicu jer vas već znaju po licu i imenu. Veličanstven je taj koncept gdje dizajnerica u maloj podrumskoj sobi održi reviju koju će slijediti sve njene kolege. Ove sezone Rei je tražila “ljepotu u mraku”. Njeni modeli bili su bića koja dolaze iz svijeta punka, rocka i sex klubova ali zaogrnuti čudnim plastom romantike.



Treća smjena

Kada vam dan počne u 8 ujutro, a završi u 3 onda vam je najmoćnije oružje vozač koji će vas pažljivo probuditi, pomoći da izađete iz auta i skupite sve potrebne stvari. Netko sa strane možda misli da se radi o alkoholičaru kojeg vozač vuče kući, ali radi se o nama urednicima koji od toliko pričanja, gledanja, tračanja i trčanja bivamo potpuno dezorijentirani na kraju dana.


Crni Petak?

Revije poput Diora okupljaju najvažnije pripadnike modnog svijeta, bogate kupce i slavne osobe. Kada vidite fotografiju s revije sve izgleda kao glamurozna pozornica, ali čim revija završi svi zajedno trčimo prema izlazu pa scena vise nalikuje ludilu Crnog Petka nego elitnoj reviji.


Tekuće večere

Brojne modne kuće organiziraju večere poslije svojih revija i njih valja oprezno preživjeti, ali najbolje su one na koje vas pozovu PR-ovci koji su zbilja prijatelji. Tada svi zajedno slavimo ko’ da sutra ne postoji iako je prva revije već u 9 ujutro.


Najoriginalnija pozivnica sezone

U rano jutro zove me zbunjeni concierge da mi kaže kako je stigla štruca kruha zamotana u maramu u papirnatoj vrećici. Kada su tu istu vrećicu dostavili u sobu nisam mogao niti zamisliti da se radi o pozivnici za reviju mladog francuskog talenta Jacquemusa. On je svoju reviju zamislio kao tradicionalni provanski doručak pa je tu bila od sira do domaćeg maslaca i džemova. Simone je kroz doručak predstavio kolekciju odjeće koja funkcionira na svakodnevnoj bazi, a da pritom nije “svakodnevna”.



Nitko kao Olsenice

Pošto mi je hrana iz nekog čudnog razloga prošli tjedan dominirala mislima više nego sama odjeća, kako ne spomenuti Mary-Kate i Ashley? Sestre su tiho prikazale svoju The Row mušku kolekciju koja je obilovala divnim minimalističkim komadima koji će preživjeti svaki trend u ormaru. Ali najbolji dio bio je kada sam odlazio prema autu kad mi je PR direktorica uručila lunch paket ako ogladnim. Sendviče je za The Row ekskluzivno priredio Ritz. Tako sam se na novu reviju vozio u autu dok sam jeo sendvič od tristotinjak kuna.


Cavalli Style

Najmlađi sin Roberta Cavallija, Robert, priredio je večeru u svom pariškom domu povodom predstavljanja svoje muške linije odjeće koja izgleda prilično senzacionalno. Ovo je bila jedna od rijetkih službenih večera na kojoj sam uživao jer je organizirana samo za petnaest uzvanika. To znači da možete ugodno pričati, uživati u dobrim vinima bez glasne muzike i napornih pitanja “a čime se baviš?”. Gužva je nastupila poslije 11 navečer kada su bili pozvani ostali gosti odnosno vojske modela. Tada sam već pobjegao kroz stražnji izlaz.


Najbolje za kraj

Dobiti pozivnicu kuće Celine jednako je buđenju u božićno jutro i kopanju po poklonima ispod bora. Barem za mene. Hedi Slimane je moj omiljeni junak i glavni razlog zašto sam uopće bio u Parizu je njegova prva revija muške mode za Celine. I dok se kritičari još uvijek mlate tipkovnicama i zazivaju egzorcizam, Slimane je još jednom pokazao koliko je genijalan njegov marketing. Hedi uvijek udara kontru svima. Uličnoj modi koju je na svojim krilima prvo donio Vetements pa poslije Off-White, Slimane je zadao konačan udarac kolekcijom koja je inspirirana Ianom Curtisom iz Joy Divisiona, Londonom 80’ih i novim valom. Otkako se Hedi vratio sve je manje tenisica i kapuljača na modnim pistama, a prognoze svih relevantnih kritičara kažu kako će sportski elementi u visokoj modi već iduće sezone postati rijetkost. Sve to zahvaljujući Hediju koji jednom tankom kravatom, bijelom košuljom i širokim hlačama visokog struka može promijeniti kurs mode.




Objavljeno: 23.01.2019. u 13:48

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p