U inozemstvu situacija s transferima poznatih iz showbizz u dizajnerske vode postaje kritična! Dovoljno je da se nekoliko puta pojavite na naslovnici tabloida, imate slavnog dečka ili atraktivan posao i vrlo vjerojatno ćete u dogledno vrijeme lansirati parfem, modnu liniju ili barem „dizajnirati" kolekciju za high street brendove.
Ne vjerujete? Dosad smo mogli mirisati kao Britney, nositi badiće s potpisom Kylie, vježbati jogu na prostirci s potpisom Christie ili se baciti u opake rapere u odjeći s potpisom P.Diddya. Bilo bi smiješno da često ne završi tragično.

Jedan od sretnijih primjera u ovoj priči je Victoria Beckham koja se od posvuduše upitnog ukusa pretvorila u modnu ikonu s vlastitom modnom linijom. Iako se šuška da ona sama nema pojma o dizajnu, kako njeni poznati prijatelji kreiraju haljine dok ona samo daje svoje ime finalnom proizvodu, Vicky je na dobrom putu. Posljednju kolekciju vole i publika i kritika, a ruku na srce, njene haljine su poprilično bazične i bogate poslovne žene će si ih rado priuštiti.

Blizanke Olsen koje su prije nekoliko godina žarile i palile crvenim tepihom, imaju liniju The Row. Njima se, baš kao i Beckhamovoj prigovara da su njihove cijene van svake pameti. Tako kaput košta oko 18 tisuća kuna, sako oko 12 tisuća, a tajice nevjerojatnih 2 000 kuna!!!
One same tvrde kako osobno kontroliraju svaki proizvedeni komad (što je fizički nemoguće) i svaku kolekciju. Je li cijena takve kontrole opravdana? Ovisi o dubini svakog pojedinog džepa!

Nicole Richie je također na dobrom putu. Umjesto da posjećuje farme diljem Amerike i pravi budalu od sebe osnovala je label Winter Kate koji prilično dobro prolazi na kalifornijskom tržištu.
Ključ njenih kolekcija je da izgledaju pomalo vintage, glamurozno, ali su komadi i dalje laki za kombiniranje. Kao i Victoria, svoj osobni stil ponudila je drugima i očito da im se svidio.

I neke manje zvijezde imaju svoje labele. Tako Danii Minogue zahvaljujući popularnosti X Factor showa dizajnira s Tabithom Somerset-Webb liniju Project D, Gwen Stefani ima LAMB, Sienna Miller sa sestrom vodi Twenty8Twelve... Madonna i Lourdes dizajniraju Material Girl, Hillary Duff ima liniju „originalnog" naziva Stuff (Stvari). I dok Madonna sav posao prepušta kćeri i otvoreno kaže da se ne miješa puno u dizajn, sestre Miller priznaju: „Mi nismo dizajnerice i ne želimo se nikome zamjeriti."


Pored ovih uspješnih i nešto manje uspješnih celebrity dizajnera krije ih se nekoliko koji podbacili. Trebamo li spomenuti Lindsay Lohan i njen angažman u kući Ungaro?
Da su uzvanici na reviji bili manje pristojni, gađali bi je trulim rajčicama. „Jeftino i loše", „Jednostavno grozno", „Sramotno"- samo su neke od kritika, a umirovljeni gospodin Ungaro je pun bijesa naredio da smjesta otpuste krivca.

Niti kolekcija Chloe Sevigny nije naišla na pretjerao oduševljenje. Generalno dobro zamišljena, nije prošla kod kupaca, vjerojatno zato jer se Chloe previše oslanjala na svoj osobni ukus bez da osluškuje potrebe tržišta.

Što imaju Olsenice, Beckhamica i ostali uspješni „dizajneri", a da npr. LiLo nema? Osobni ukus i mogućnost da se nametnu „ikone". Victoria Beckham nikad neće biti Alexander McQueen, ali da zna složiti dobru kombinaciju- zna. Netko će reći da je dosadna i da odjeća nosi nju, a ne ona odjeću, ali njen klasični stil kojeg je razvila u posljednje vrijeme nudi klijenticama ono što žele: komade koji su laki za kombiniranje, ne djeluju jeftino i koji se mogu nositi uvijek i svuda
Isto tako Gwen Stefani više cilja na urbanu mlađu publiku, a Olsenice na svoje vršnjakinje. Koliko god čudno zvučalo, one uistinu jesu inspiracija i rado ih gledamo na crvenom tepihu, volimo njihov stil i njihove kombinacije. Nažalost, za Lindsay to ne možemo reći.
Borina Kopčić
foto: InStyle, Daily Mail
Objavljeno: 10.01.2011. u 17:42