Kako su modeli izgubili angažmane?

Znamo mi i Anna Wintour

Tvrtka Lancome jučer je obznanila kako je njihovo novo zaštitno lice glumica Julia Roberts. Prije nje, tu ulogu su već odigrale Anne Hathaway, Isabella Rosellini, Diane Kruger, Uma Thurman, Kate Winslet i Drew Barrymore. Štoviše, jedini model kojoj je uspjelo uloviti jackpot u vidu kampanje je Daria Werbovy.

Ukoliko obratite pažnju na reklame tvrtke Loreal, primijetit ćete da se posljednjih nekoliko godina s tv-a smiješe uglavnom: Beyonce (pjevačica), Penelope Cruz (glumica), Eva Longoria (glumica), Scarlett Johansson (glumica), Heather Locklear (glumica), Charlize Theron (glumica) i Doutzen Krous (model). Od nekoliko ambasadorica Loreala koje se tradicionalno okupljaju  na Cannes Film Festivalu svake godine, samo je jedna model. Čak ni Linda Evangelista koja je „ulovila" ovaj angažman, više se ne smatra modelom, ona je celebrity sama po sebi. Najnovija akvizicija Loreala je glumica Diane Kruger.

Mislite da popis završava sa ove dvije kuće?

Eva Mendes reklamira Calvin Klein, Jennifer Conelly Balenciagu, Madonna i Demi Moore su bile zaštitna lica Versacea, Uma Thurman, Madonna, Scarlett Johansson i J.Lopez su posudile lice i tijelo Louis Vuittonu, Angelina Jolie je odradila sezonu za kuću St.John, Michelle Pfeiffer, Victoria & David Beckham za Giorgia Armanija, Marion Cotillard reklamira Lady Dior, Keira Knightley, Lily Allen & Nicole Kidman su prezentirale Chanel, Penelope Cruz i Scarlett Johansson su lica španjolske kuće Mango, Scarlett je također postala zaštitno lice Dolce & Gabbane, dok su Kirsten Dunst i Katie Holmes dobile kampanje kuće Miu Miu, Dita Von Teese reklamira Wonderbra grudnjak, a glumica Maggie Gyllenhaal se sugestivno smiješi s kampanje Agent Provocateur.

Ukoliko Vam se nije zavrtilo od svih silnih imena, shvatili ste da su poviše nabrojane skoro sve prestižne modne kuće, i da su sve osobe na listi redom glumice i pjevačice.

A gdje su nestali modeli?

 

There is no bussiness like show bussiness, rečenica je koja se itekako uklapa u nove koncepte oglašavanja modnih kuća. Manekenke su službeno izgubile utrku s glumicama i pjevačicama, a s time i pozamašne honorare kao i mogućnost statusa „supermodela", jer ne možete biti supermodel ukoliko cifra na računu ne prati angažman i obrnuto. Modni agenti padaju u nesvijest od sreće ukoliko neka djevojka (a da nije Gisele) dobije ugovor s velikom kozmetičkom kućom i tako im osigura nužnu proviziju. Više nije pitanje hoće li angažman dobiti model iz konkurentske agencije već hoće li ga dobiti neka nova mlada glumica ili pjevačica. Teško je biti model u današnje vrijeme kada znate da Vas konkurentice prestižu za oglašivačima najbitniju stvar: svjetsku prepoznatljivost, jer ne trebate biti poznavatelj mode da biste znali  tko su Julia Roberts ili Scarlett Johansson, ali ime Natasha Poly ili Raquel Zimmerman Vam neće značiti ama baš ništa ukoliko modu ne pratite. Industrija je nekada stvarala zvijezde, danas zvijezde stvaraju industriju.

blake-lively-vogue-us-february-cover.jpg
glumica Blake Lively

 

Dežurni krivac?

Izraz „dežurni krivac" je možda malo pretežak, mogli bismo iskoristiti „pokretač trenda". U ovom slučaju „pokretačica", je nitko drugi no urednica američkog Voguea, Anna Wintour. Iako i modeli i agenti mrmljaju u bradu, jer se nitko ne usudi iznijeti izravne optužbe na njezin račun, Wintour je izgurala modele s naslovnice američkog Voguea i time pokrenula revoluciju u modnom izdavaštvu. Marketinški potez hvale vrijedan, utoliko što je Vogue dobio novu publiku - točnije fanove dotične glumice na naslovnici-  veću tiražu skretanjem u mainstream, što je i dodatno učvrstilo njezinu poziciju glavne urednice. Upitana o trendu glumica na naslovnicama, izjavila je kako je potražnja za modelima u velikom padu još od kraja 90-ih godina, te kako niti jedan model osim Gisele Bundchen ili Kate Moss, nije dovoljno jak da proda naslovnicu kao što to može napraviti jedna glumica, te da će vratiti modele na naslovnicu onoga trenutka kada ponovno budu celebrity-i same po sebi.

 

peter-lindbergh.jpg

 

Ne možemo reći da ne razumijemo ovaj stav, ali se nameće pitanje: Kako će netko postati supermodel ako je uskraćena jedna od glavnih komponenti, naslovnica američkog Voguea? Ne smijemo zaboraviti kako su upravo naslovnice fotografa Petera Lindbergha, lansirale karijere Christy Turlington, Naomi Campbell, Linde Evangeliste i većine ikoničnih supermodela kojih se danas sjećamo. Naslovnica američkog Voguea nekoć je značila uspjeh. Danas, su modeli presretni ukoliko dospiju u editorijal istoga....

S druge strane ukoliko glumica dospije na naslovnicu Voguea, oglašivačima se šalje poruka da Anna  Wintour smatra da je ta osoba vrijedna basnoslovnih honorara koji će joj biti isplaćeni za kampanju, jer ako bolje rezimiramo, skoro sve glumice koje su osvanule na naslovnici, dobile su neki modni angažman i time uskratile šansu nekoj novoj Lindi ili Christy.

 

Što preostaje modelima?

Po nekom prokušanom receptu današnjeg stanja medija:  naći dečka među hollywoodskom elitom, napuniti stranice žutih tiskovina, pojaviti se na crvenom tepihu u kreaciji koja zaustavlja dah, postati zvijezdom, pa možda i dođe kakva dobra kampanja. Za naslovnicu američkog Voguea, ipak ne bismo garantirali.

 

Ana Pavić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Objavljeno: 07.12.2009. u 23:48

VIDEO

vrh stranice
p p