15 namirnica koje daju najveći energetski poticaj

Uz ove hranjive sastojke vrlo lako ćete zaboraviti energetska pića i pločice

Ukoliko ste dosad energetski poticaj tražili u najnovijim energetskim pićima i revolucionarnim pločicama, vrijeme je da spomenutu kemiju zamijenite zdravim sastojcima. Naime, tajna čiste energije leži u konzumiranju jednostavne hrane pune nutritivne vrijednosti, koja je puna, vašem tijelu potrebnih, vitamina i minerala. Stoga, ako se želite osjećati energičnije i življe, donosimo vam 15 prijedloga za grickanje, koji će vas u trenutku razbuditi i omogućiti da normalno funkcionirate cijeli dan. Mnogi sastojci vjerojatno već jesu na vašoj prehrambenoj listi, no ne škodi podsjetiti kakve sve beneficije imaju za vaš organizam.

 

Prva u nizu namirnica bogatih vitaminima i mineralima jest jabuka, koja k tome sadrži i moćne antioksidanse, stoga uživajte u njoj za doručak ili popodnevni međuobrok. Jabuke su vine i kao sastojak sve popularnijih smoothie frapea.

Banane sadrže kalij, koji pomaže pojačati energetsku razinu, istodobno održavajući normalni krvni tlak i srčani ritam. Kada idete van na dulje staze, svakako ponesite jednu bananu za popodnevni međuobrok.


Pretjerano obrađene slastice s mnogo šećera mogu iscrpiti vašu rezervu B vitamina, koja igra ključnu ulogu u uravnoteženju energije tijekom dana. Umjesto toga, zadovoljite potrebu za slatkim s nekoliko kockica organske tamne čokolade. Ona sadrži najveći postotak antioksidansa u odnosu na druge tipove čokolade i osigurat će vas potrebnom dozom energije.


Idealna grickalica za dan jest mrkva. Ona je izuzetno slatko rješenje, a k tome i bogato vlaknima, te će pomoći da se osjećate sito između obroka. Osim toga, mrkva sadrži i beta karoten, koji povoljno djeluje na vaše oči.

Celer je također čudesan sastojak kada su u pitanju energija i zdravstvene beneficije. Brzo i lako se probavlja i pun je vlakana i vitamina B i C. Također pomaže uravnotežiti razinu kalija i natrija u tijelu, istodobno smirujući bilo kakvu upalu u tijelu.


Dehidracija je glavni energetski podrivač, stoga svakako konzumirajte vodu tokom dana. Proći može i obična voda, no ukoliko joj dodate malo limunova soka, u prehranu ćete dodati idealnu količinu vitamina C i enzima. Ako još niste probali vruću limunadu ujutro, svakako to učinite. Tokom dana se ipak držite hladne limunove vode.


Zobena kaša najzdraviji je ugljikohidrat koji možete pronaći, a jedete li ju za doručak, dobit ćete najveći mogući energetski poticaj. Ujutro je preporučljivo pojesti neku voćku, a zobenu kašu konzumirati najmanje 25 minuta nakon voća. U nju možete staviti i mrvicu cimeta, koji također pogoduje zdravlju tijela.

Voće broj jedan ljeti nam je definitivno lubenica. Osim što ne deblja, lubenica je odlična za prizalogajiti između obroka, jer se brzo probavlja i ne hvata se u želucu za neprobavljene ostatke hrane. Osvježavajuće je ljetno rješenje, a također je puna likopena, koji je bitan sastojak u prevenciji karcinoma.


Zelena salata ima klorofila u izobilju, a širok raspon vitamina i minerala čini ju jednim od najbržih i najlakših načina za brzinski podići razinu energije u tijelu. Lako se probavlja, a ukoliko ju kombinirate s dresingom koji sadrži limun, u tijelo ćete unijeti i druge hranjive sastojke te uravnotežiti razinu energije tokom cijelog dana.


Sladak, tropski okus ananasa jednostavno nas podsjeća kakvo je to rajsko voće. Važno je spomenuti da je ananas bogat bromelainom, enzimom koji pomaže u probavi i pomaže očistiti tijelo. Za najveći energetski poticaj, preporuča se njegova konzumacija na prazan želudac.

Članovi obitelji bobica poznati su zbog poticanja funkcije mozga i povećanja razine energije u tijelu. Pogotovo borovnice, kojih se sjetite svaki puta kada vam padne koncentracija, a radite na nekom važnom projektu ili se pripremate za ispit.


Avokado nije lako pronaći u ovim krajevima, ali također ima vrlo pozitivna svojstva za ljudski organizam. Pun je vlakana i zdravih masti koje čuvaju kožu glatkom i mladenačkom. Također, pomaže u snižavanju razine kolesterola.


Biljni čaj je odlična opcija za utažiti glad i pojačati razinu energije u tijelu, ako ga konzumirate između obroka ili kasno u noć. Najbolje rezultate postiže rooibos čaj, koji je pun antioksidansa i ima fini okus, a poslužiti vam mogu i bilo koji drugi biljni čajevi bez kofeina.


Ne samo da su izuzetno slasno voće, već jagode imaju i neke iznenađujuće zdravstvene prednosti. Na primjer, jeste li znali da su pune biotina, koji pomaže u održavanju vaše kože, kose i noktiju? Tu su i folne kiseline i antioksidansi, kao i pravo bogatstvo vlakana i vitamnina C, što jagode čini zdravim i hranjivim zalogajem, idealnim za proljetne i rane ljetne dane.

Osim što ga koriste u raznim spa tretmanima, krastavac ima dvojaku prednost; on je hidratantan i bogat sastojak prehrane, a u kozmetičkim tretmanima koristi se zbog svog bogatstva mineralima silicija, koji čine kožu sjajnom, a nokte jakima. Konzumirajte ih očišćene i nezačinjene ili na salatu, u kombinaciji s finim jabučnim octom.


H.B.
Photo: Elle.co.uk, Stylelist.com

Objavljeno: 15.09.2011. u 17:28

VIDEO

vrh stranice
p p