5 zdravih savjeta za ljeto pred nama

Za Fashion.hr Style Community: Damir Dozet, osobni fitness trener

Ljeto se bliži, sezona kupanja je pred vratima. Kako do vitkog tijela, kakvo ste oduvijek željeli?

Evo nekoliko savjeta kako u što kraćem vremenskom roku napraviti maksimum.

 

1. Ubrzajte metabolizam tjelovježbom:

Pojačajte broj i intenzitet treninga. Vježbajte svaki dan minimalno 30-40 minuta, u fitnesu ili kod kuće. Ako ne volite zatvorene prostore, izađite vani, joggirajte u prirodi, rolajte, vozite bicikl. Odaberite sport koji najviše volite! Neka takva vrsta tjelovježbe čini minimalno 4 sata tjedno. Ne koristite dizala i pokretne stepenice i na taj način sagorite dodatne kalorije.

2. Ubrzajte metabolizam pravilnom prehranom:

Za početak povećajte broj obroka na 5-6 dnevno, npr. 3 veća i 2-3 međuobroka.

Doručak je obavezan, jer je glavni pokretač metabolizma. Istraživanja su pokazala da su ljudi koju doručkuju mršaviji od onih koji ga preskaču.

  • Jedite svježu i cjelovitu hranu, a izbjegavajte pakiranu i prerađenu, koja sadrži konzervanse, natrij te velike količine zasićenih masnoća i šećera.
  • Unosite velike količine sezonskog povrća i svježih salata, a voće ograničite na maksimalno 2 voćke dnevno, jer sadrži dosta voćnog šećera.
  • Smanjite ugljikohidrate ili potpuno izbacite kruh, tjesteninu i krumpir. Povećajte unos kvalitetnih bjelančevina u obliku jaja, sira (posni), krtog mesa (puretina, piletina) i ribe.

 

3. Ubrzajte metabolizam hidratizacijom organizma

Voda je glavni sastojak ljudskog organizma, stoga ju pijuckajte kroz cijeli dan. Ako vježbate i pri tom se pojačano znojite, pobrinite se da za vrijeme treninga uzimate izotonične napitke, koji će Vam vratiti izgubljene elektrolite. Izbjegavajte gazirana i zaslađena pića. Pored vode pijte samo žuti ili zeleni čaj (nezaslađeni ili zaslađen stevijom). Koristite čaj u listićima, ne u filter vrećicama.

 

4. Ubrzajte metabolizam unosom dovoljno zdravih masnoća

Nisu sve masnoće nezdrave, stoga slobodno tijekom dana, za međuobrok pojedite orašaste plodove (orahe, bademe, lješnjake..), ali ne pretjerujte s količinom (6-8 kom/obrok).

Za salate koristite maslinovo i bučino ulje. Kao dodatak, možete koristiti laneno ulje i EPA/DHA iz ribljeg ulja ili konzumiranjem plave ribe. Zdrave masnoće također ubrzavaju metabolizam i imaju blagotvoran učinak na vašu figuru, kožu, lice i nokte.

                

5. Dovoljno spavajte

Kvalitetan i miran san je pokazatelj dobrog zdravlja. Ima utjecaj na mentalnu i fizičku aktivnost, imunološki sustav te je odgovoran i za regulaciju tjelesne težine. Istraživanja su pokazala da nedostatak sna može povećati osjećaj gladi za 25%, što znači, svaki dan bespotrebno unošenje 400-500 kalorija više. Pokušajte spavati minimalno 7-8 sati dnevno!

 

*Do sljedećeg čitanja i novih savjeta kako zdravo živjeti i oblikovati tijelo, javite se s prijedlozima, pitanjima i povratnim infom kako napreduje vaš program pripreme za nadolazeće ljeto. Sve upite o pravilnoj tjelovježbi i savjetima pošaljite na mail: redakcija@fashion.hr

 

Objavljeno: 25.05.2012. u 14:37

VIDEO

vrh stranice
p p