Čudo zvano metabolizam

Kako ga pospješiti i što mu šteti

Liječnici nikako da se slože imaju li sve osobe jednako brz metabolizam ili ne te mogu li ga pojedine stvari ubrzati tj. usporiti. Dok se oni nagađaju i prepiru, vas ništa ne košta poslušati naše savjete koji u većini slučajeva ne koštaju ništa, ali ako mogu promijeniti metabolizam- dobro će vam doći!

Što ga usporava?

Sjedenje- što se manje gibate, vaše tijelo treba manje kalorija, pa se i sam metabolizam usporava.

Ekspres dijete- unošenje manje kalorija usporava tijelo (koje zadržava mast je positovjećuje stanje sa sanjem gladovanja), a samim time metabolizam. 200-300 kalorija manje dnevno pak pomaže bri gubljenju kilograma.

Starenje- „Svakog desetljeća vašeg života metabolizam se uspori za 1%" tvrde na jendom institutu u Bostonu. To bi značilo da svake godine trbate smanjiti dnevni unos kalorija za 10 kako bi zadržali težinu.

Nema učinka:

Kofein- Na Sveučilištu u Atlanti tvrde „Kava povećava puls, što može voditi potrošnji kalorija, ali riječ je o zanemarivim brojkama."

                     

Ubrzava metabolizam

Proteini- proteini izgrađuju mišiće koji troše više kalorija od drugih tkiva. Težite 20 do 25% kalorija dobiti iz proteina.

Grickanje- ono potiče vaš metabolizam, pa se preporuča pet obroka dnevno umjesto dva ili tri.

Kardio vježbe- da, to odurno, naporno i dosadno trčanje (i druge kardio vježbe) potiču metabolizam.

Trening izdržljivosti- isto kao i s kardio vježbama. Za svakih pola kilograma mišića koje dobijete, potrošite oko 50 kalorija više na dan.

 

B.K.

Objavljeno: 07.04.2010. u 08:42
Tagovi: zdravlje

VIDEO

vrh stranice
p p