Hoće li vas ubiti vlastita torba?

Što prevelika torba može učiniti vašim koljenima, vratu i kralježnici?

Otvorite svoju omiljenu veliku torbu i pregledajte sadržaj. Novčanik, mali novčanik za kovanice, ključevi od auta, ključevi od stana, mala kozmetička torbica, tri vrste uložaka i tampona, boca vode, užina, kišobran, rezervne hulahopke, knjiga, skripta, nekoliko desetaka prastarih letaka, notes, kemijska olovka... nije ni čudo da prosječna ženska torba teži oko tri i pol kilograma!

Nedavno istraživanje Britanske udruge kiropraktičara pokazalo je kako čak polovica svih žena pati od lošeg držanja i drugih zdravstvenih problema koji se mogu direktno povezati s nošenjem velikih torbi. Za Daily Mail Rishi Loatey iz Udruge kaže: „Otkrio sam kako pacijentice koje se žale na bol u leđima uglavnom nose teške torbe."

Navodno velike i teške torbe imaju gori utjecaj na naše tijelo od visokih potpetica!

Vrat

Kad nosite torbu, vrat se automatski odmiče o tereta kako bi olakšao održavanje ravnoteže. S vremenom to uzrokuje jaku napetost pošto se vrat sve više „odvaja" od ramena. Tako se javljaju poznati „čvorovi" koji mogu dovesti do akutnih upala vrata i ramena.

Ramena i leđa

Rame na kojem se nosi teret obično uvijek malo naginje prema natrag što uzrokuje bol u gornjem dijelu leđa i umor. Često se može javiti artritis i problemi s kralješcima te diskovima jer je držanje pod svakodnevnim pritiskom tereta katastrofalno.

Donji dio leđa se pokušava, baš kao i vrat, odmaknuti od tereta što dovodi kralježnicu u neprirodan položaj, može dođi do ozljede tkiva i problema sa živcima koji se nalaze u i oko kralježnice.

Ruke

Čak i ako ne nosite torbu na ramenima ne znači da ste pošteđeni posljedica. Teška torba u jednoj ruci uzrokuje pogrešno držanje jer se naginjemo na stranu na kojoj je teret i prirodno kretanje ruku pri hodanju je onemogućeno. Bol u zglobovima, kostima može postati kronična.

Bokovi i noge

Nošenjem teškog tereta, mijenja se i način na koji hodamo što opet dovodi do artritisa i problema sa zglobovima, a bol s donjeg dijela leđa se često širi i na zdjelicu, a samim time stajanje i sjedenje čini bolnim.

Rješenja dakako postoje: „Ograničite teret i pravilno ga rasposedite." savjetuje dr. Creaney iz jednog britanskog instituta za bolesti kralježnice. „Ako ne želite nositi ruksak, raspodijelite teret na dvije torbe. Teške torbe nosite što kraće moguće i redovito mijenjajte stranu na kojoj je nosite."

Torba s nešto širim naramenicama je bolja od one s uskim, a teret bi se trebao fokusirati oko područja zdjelice. Ako nosite torbu dijagonalno, neka bude što bliže tijelu, umjesto da slobodno lamaće okolo. Laptop nosite u za to predviđenim torbama s čvrstim naramenicama.

prema: Daily Mail

B.K.

foto: Style.com, Daily Mail

 

Objavljeno: 07.04.2011. u 17:49
Tagovi: zdravlje, torba

VIDEO

vrh stranice
p p