Najčešće zablude o prehrani

Ima li jaje uistinu toliko kolesterola i trebamo li jesti samo borovnice?

Svakog proljeća većini žena pada mrak na oči. Vani se temperatura penje, ali većina nas bi najradije ostalo zabundano u tajicama i kaputima- jer znamo da smo zabušavale. Kolač više ovdje i pokoje gazirano piće ondje, a uz to i sendvič na kiosku u kasne noćne sate. S majonezom naravno! Rezultat? Naslage na bokovima, bedrima, guzi trbuhu... a zajedno s proljećem javljaju se u nebrojene dijete koje jamče lagano i brzo topljenje kilograma. Mi donosimo najčešće zablude o hrani koje najčešće promoviraju upravo takve dijete!

Borovnice su bolji antioksidans od ostalog voća

Poznate kao super-hrana, borovnice su pune antioksidansa, ali to ne znači da su bolje od drugog voća. Tamna čokolada ima još više antioksidansa, baš kao i grejp, pogotovo crveni koji je mnogo jeftini i pristupačniji tijekom cijele godine.

Light hrana pomaže u mršavljenju

Danas sve dolazi u light verziji: sokovi, energetske pločice, žitarice... i uvijek su izazovno upakirani jer stvaraju dojam da pomoću njih mršavimo. Ponekad su takvi proizvodi puni umjetnih zaslađivača i zapravo imaju jednako kalorija kao i regularni proizvodi. Bolje je da pojedete original, ali u manjim količinama.

Noćni obroci debljaju

Kalorije su kalorije, bez obzira kad jedete. istraživanja na majmunima su pokazala da im usprkos kasnim obrocima masa ostaje ista. Najveći problem su grickalice koje jedemo uz (često) kasnonoćno gledanje tv-a ili uz računalo.

                  

Jaja povisuju kolesterol

Najprije vas filaju sa „svakog jutra jedno jaje..." a onda kažu da su ipak bili u krivu i da jaja štete krvnim žilama. Istina je da jaja sadrže kolesterol, ali istraživanja pokazuju kako jedenje jaja u normalnim količinama nema utjecaja na krvnu sliku. Osim toga, jaja sadrže vitamine B-12 i D i niz nutrijenata, pa osim ako ne jedete tri paketa dnevno- nema razloga da ih mrzite.

Kava dehidrira

Još jedan duboko usađen mit. Znanstvenici pak tvrde kako kava ima dijuretički učinak samo na onima koji su je tek počeli konzumirati, dok kod „ovisnika" nema toliki učinak, pogotovo ako se pije uz čašu vode.

Margarin šteti srcu

Nekada se margarin proizvodio s mnogo trans-masnih kiselina, ali otkad postoje „reducirane" verzije bogate omega 3 kiselinama, nema straha pred infarktom. Neki kažu da je maslac ipak bolja opcija, a neki da je margarin, vi prosudite za sebe.

                                       

Kava bez kofeina ne utječe na energiju

Pripremite se na šok: kava bez kofeina ipak sadrži kofein!!! Riječ je doduše o malih 5 mg u usporedbi s 90 koliko sadrži obična kava. Ako sada očekujete da će vas ipak držati budnima- prevarili ste se, jer istraživanja kažu kako će vas šalica beskofeinske kave uspavati pogotovo ako inače pijete običnu. Dr. Crystal Haskell sa sveučilišta u Northumbriji misli kako je to zato jer tijelo postaje ovisno o određenoj količini kofeina i male doze ne znače mnogo.

Držite voće i povrće u hladnjaku

Znanstvenici u Oklahomi otkrili su kako npr. dinja na sobnoj temperaturi ima dvostruko više beta karotena i 20 posto više likopena nego nakon što je dva tjedna držana u hladnjaku. Isto vrijedi za banane i breskve. Istina, rijetko tko čuva voće dva tjedna, ali dobro je znati.

                                        

Želite li smršavjeti jedite malo i često

Iako mnoge dijete savjetuju da jedete malo, ali često, istraživačica Michelle Palmer otkrila je kako osobe koje jedu tri zdrava obroka dnevno i one koje jedu šest gube jednako na težini. Jedina je razlika što su oni koji su jeli 6 obroka brže vraćali skinute kilograme. Vjerojatno zbog čestog grickanja nezdrave hrane nakon dijete i povratka starim navikama.

Sirovo povrće je zdravije

Zdrav razum kaže- što dulje kuham povrće, više će hranjivih tvari izgubiti. To ne mora biti nužno tako, jer npr. mrkva kada je skuhana ima tri puta više betakarotena nego sirova. Isto tako, umak od rajčice je po nekima zdraviji od sirove koju bi uvijek trebalo jesti s maslinovim uljem da se dobije maksimalan učinak.

 

Borina Kopčić

Objavljeno: 12.03.2010. u 20:12
Tagovi: zdravlje, dijete

VIDEO

vrh stranice
p p