Nova verzija Atkinsonove dijete

Sada smijete jesti i ugljikohidrate

Kada je dr. Atkins izmislio jednu od najpoznatijih dijeta na svijetu svi su je dočekali kao što bi dočekali čarobni štapić- ona je trebala biti rješenje svakog kilograma i svakog grama masti. Međutim, kako to obično biva s fantastičnim otkrićima, ubrzo su se pojavili liječnici koji su upozorili na rizike manjak ugljikohidrata u organizmu, pa je Atkinsonova dijeta pomalo zaboravljena. U Hollywoodu, koji je svemir za sebe, Atkinsonova je jedan od najpopularnijih režima prehrane (slijede je Jennifer Aniston i Renee Zellweger), ali rijetko tko može slijediti ovaj asketski način prehrane, pa su zato tri liječnika sada izmislila novu verziju popularne dijete.

Umjesto šopanja jajima, mesom, proteinskim napitcima i (pogađate!) mesom, u novoj verziji dozvoljeno je i povrće, šumsko voće, krumpir, pa čak i kruh (!). Iako osnovna načela ostaju (mnogo mesa, malo ugljikohidrata i nimalo slatkiša) stručnjaci se slažu da je ova verzija mnogo zdravija od originala. Dok je stari Atkins propovijedao da pojedete onoliko proteina koliko možete, nova dijeta preporuča između 113 grama i 170 (230 za visoke muškarce) što je u zdravim okvirima.

Povrće je na meniju od prvog dana, uglavnom grahorice, ali i voće: šumsko i orašasto. Alkohol se može piti nakon drugog tjedna dijete, a kada ste na samo 5 kg od željene težine možete početi jesti kruh, rižu i tjesteninu od cjelovitih žitarica. Kavu smijete piti jer sadrži antioksidanse, a ukoliko imate za skinuti manje od 7 kilograma možete odmah preskočiti na drugi dio dijete. Osobe koje su sklone jojo efektu ili su starije od 50 godina mogu ostati na prvoj razini koliko god misle da je potrebno. Kada postignete željenu težinu poželjno se nastaviti držati naučenog režima prehrane. Ova dijete uključuje i posebno računanje vrijednosti ugljikohidrata razlikujući vlakna i ugljikohidrate. Tako pola šalice zelenog graška ima 4.9 grama ugljikohidrata, ali 2 g čine vlakna koja su izrazito zdrava za probavu te se ne računaju u ukupan dnevni unos.

Poanta takve računice je da jedete što više zelenog povrća, ali svejedno smanjite krumpir i povrće siromašnije vlaknima. Najviša dozvoljena razina ugljikohidrata je 95 grama dnevno, a ugljikohidrati se uvode u prehranu posebnim redoslijedom.

1. lisnato povrće i povrće niskog glikemijskog indeksa bogato vlaknima

2. Mliječni proizvodi bogati mastima i siromašni ugljikohidratima (vrhnje, tvrdi sir)

3. Sjemenke i orašasti plodovi (ne i lješnjaci)

4. Bobičasto voće, trešnje, dinja

5. Punomasni jogurt, ricotta, svježi sir

6. Mahunarke

7. Rajčica i sok od povrća

8. Voće (ne u obliku soka ili sušeno), povrće s višim udjelom ugljikohidrata (mrkva, bundeva)

9. Smeđa riža, kruh i tjestenina od punog zrna

Zabranjeni su sokovi, gazirana pića, keksi, kolači, proizvodi od bijelog brašna, slatkiši, dijetalni proizvodi, junk food, žvakaće, bomboni, sirup za kašalj (jer je bogat šećerom) i hrana bogata trans masnim kiselinama. Nova Atkinsonova dijeta riješila je i problem jedenja po restoranima: preporuča se da detaljno ispitate koji sastojci se koriste i mjesto regularnog priloga zamolite da stave salatu. Slijedi popis hrane koju možete jesti u restoranu:

                           

Talijanska kuhinja: umjesto kruga grickajte masline, jedite mesna jela, piletinu, a izbjegavajte tjesteninu.

Francuska kuhinja: juha od luka umjesto kremaste juhe, salata, sve vrste mesa, školjke u vinu, patka u umaku od naranče i sirevi su dozvoljeni. Izbjegavajte palačinke i pomfrit.

Indijska kuhinja: meso, riba i povrće sa žara, curry, škampi, kebab od piletine ili mesa, špinat, jela od sira. Izbjegavajte sve vrste rižota, rižu kao prilog, chutney, pržena tijesta.

Kineska kuhinja: jedite juhu od bjelanjaka ili slatko kiselu juhu, tofu na pari, govedinu na pari, kineske gljive, pekinšku patku, ali ne jedite rižu, rezance, slatko kisela jela i proljetne rolade.

Meksička kuhinja: salsa, guacamole, grillana piletina i riba su dozvoljeni, ali ne jedite deserte, tortille i grah (barem u prvom periodu).

Fast Food: Izbacite iz hamburgera pecivo, povrće  i kečap (da, doslovno ga izbacite i pojedite meso i sir), ne jedite ništa prženo, ne pijte shakeove.

Borina Kopčić

Objavljeno: 22.03.2010. u 17:02

VIDEO

vrh stranice
p p