Vježbanje kod kuće: Istina ili mit

Savjet stručnjaka iz World Class-a

 

Koliko smo samo puta gledali sve one privlačne reklame na televiziji koje nam govore kako nam je baš ta sprava neophodno potrebna te kako će nam samo 15-minutno dnevno vježbanje na njoj u potpunosti poboljšati zdravlje, fizički izgled i, naravno, kreirati osjećaj unutarnjeg zadovoljstva, jer ipak, odvježbali smo svojih dnevnih 15 minuta? Vrlo ćete često čuti i kako određenu vježbu, odnosno spravu, možete koristiti čak i dok gledate vašu omiljenu seriju (tako da slučajno ne propustite ključan trenutak) , i to također spada pod istih 15 minuta vježbanja. Na kraju, treba spomenuti i cijenu koja je ipak ključni čimbenik cijele priče jer ovakve sprave inače koštaju po 6000 kuna i više, ali vi imate priliku platiti ovaj jedinstveni proizvod, ne za 2000 kuna, ne za 1000 kuna, već za samo 699 kuna + poštarina!. Naravno, u cijenu su uključeni i razni setovi noževa ili posebno ulje kao added value, čiji je cilj dodatno potaknuti sve one neodlučne za kupovinu ove jedinstvene sprave. Sve to, upakirano u američku produkciju (reklame sa super nabildanim muškarcima i vrlo izazovnim ženama) te konstantno prikazivanje na TV-u, dovelo je do toga da današnja populacija više ne vjeruje u bilo kakvo vježbanje kod kuće, jer sve to izgleda predobro da bi bilo istinito - znači LAŽ!!! Stoga se nameće pitanje je li uopće ima smisla vježbati kod kuće?

nls_t514_profile_f.tif_1.jpg


 

Obzirom na svoje dugogodišnje sportsko iskustvo, fakultetsku naobrazbu, kao i višegodišnje iskustvo u fitness-u, odgovorno tvrdim da se isplati vježbati kod kuće (ukoliko vam je to jedina moguća opcija) te da će isto sigurno polučiti zadovoljavajuće rezultate. No, postoji nekoliko odrednica kojih se morate pridržavati, a one su sljedeće:

 

·Vježbajte na kvalitetnim spravama i sa kvalitetnim utezima

·Odvojite vrijeme za trening (15 minuta definitivno nije dosta) i maksimalno mu se posvetite

·Odredite cilj vježbanja i budite uporni

·Budite iskreni prema sebi jer ipak na kraju varate sami sebe

 

Vježbanje na kvalitetnim spravama i sa kvalitetnim rekvizitima osnovni je uvjet da to vježbanje potraje duže od mjesec dana. Ovdje zaista pali izreka ''kolko' para, tolko' muzike'' i uistinu se ne isplati ulagati novce u traku za trčanje koja će nakon mjesec dana zvučati kao da je preko nje prešlo krdo slonova. Vrlo često se dogodi da kvaliteta sprave korespondira sa njenom jednostavnošću tako da ne morate biti super sportski znalac kako bi razumijeli kako se sprava koristi. Dizajn, funkcionalnost i kvaliteta idu ''ruku pod ruku'', ali s druge strane, neka vam ne bude žao odvojiti nešto više novaca jer ćete kvalitetom sigurno višestruko profitirati. 

Kada govorimo o vremenu koje trebate odvojiti za bilo kakav trening, svima nam je jasno da se u 15 minuta dnevno ne mogu postići željeni ciljevi, ma kako niski oni bili. Ovisno o željenom cilju, vaš trening se može kretati od 35 minuta pa do 75 minuta. Ukoliko samo želite utjecati na redukciju potkožnog masnog tkiva, tada vam preporučujem da vaš aerobni trening traje više od 45 minuta. Ukoliko pak želite utjecati na muskulaturu i mišićnu masu, tada je čak i 45 minuta dovoljno.

Prije kupovine dotične sprave, odnosno rekvizita za vježbanje, iznimno je bitno definirati cilj vježbanja jer nitko ne možete kupiti traku za trčanje i na njoj pokušati ''izgraditi'' gornji dio tijela (pomalo nerealističan cilj). Stoga, prvo se valja posavjetovati sa trenerom i tek onda krenuti u kupovinu. 

A koliko ste iskreni prema sebi?

Nema se smisla zavaravati i kupovati sprave koje će skupljati prašinu. Ukoliko zaista odlučite i budete uporni u svojoj nakani, tek tada možete očekivati rezultate i ostvarivanje svojeg cilja. Naravno, ovdje moramo biti iskreni i reći da nije moguće sve ciljeve ostvariti unutar svoja 4 zida. Ipak, doći će vrijeme kada ćete morati izaći iz topline svog doma i potražiti uslugu obližnjeg fitness centra. Ali ako dođete to te razine, tada si morate čestitati, jer ste ostvarili svoj najvažniji cilj, odnosno svoje ste zdravlje stavili na listu svojih prioriteta!

I na kraju, kućno vježbanje, da ili ne?!

Moje mišljenje je definitivno DA, ali ipak moramo biti svjesni ograničenja koja dolaze s takvim tipom vježbanja. Nemojte se zavaravati i očekivati čuda, ali neki kvalitetni početak mijenjanja životnih navika definitivno se može postići uporabom kućnih sprava za vježbanje.

 

  

Saša Segedi, prof.

World Class Health Academy

Objavljeno: 03.12.2009. u 15:57

VIDEO

vrh stranice
p p