"Ako si talentiran i spreman na velika odricanja, moguće je uspjeti u Londonu!"

Iz Londona: Vjera Viličnik

Upoznati ste s činjenicom da postoje mladi hrvatski dizajneri koji su postigli velike rezultate u svijetu, no ima ih nekoliko koji su otišli iz Hrvatske i malo ljudi je upoznato sa njihovim talentom. Jedna od njih je svakako mlada dizajnerica Vjera Viličnik koja je prije par dana imala vlastitu reviju na prestižnom London Fashion Weeku. S Vjerom smo unatoč prenatrpanom rasporedu uspjeli popričati o njezinom modnom brendu, raznim zanimljivostima vezanim uz studij dizajna i stažiranje u prestižnim modnim kućama Julia Smith, WGSN, Max Mara, Tom Ford, Abercrombie&Fitch, Meeting, Roksanda Ilincic i Basso&Brooke te o eventualnom predstavljanju svoje modne marke na nekom našem događanju.

img_9647.jpg

Koliko su dizajneri s kojima si radila utjecali na tvoju estetiku?

Uvijek sam se trudila raditi kod dizajnera koji imaju sličnu estetiku mojoj, učila sam od njih kako odraditi određene procese, a sigurno sam kod njih naučila i samu tehniku izvedbe koju sada koristim u svojim idejama. Teško je ne biti pod utjecajem jer sam kod nekih dizajnera provodila i više od 15 sati dnevno.

Kolekcije su ti iznimno nosive. Kako odlučuješ da je određeni komad „gotov", da nema više dorade?

 "Ljudskom srcu uvijek nešto treba, zadovoljno nikad ono nije i kad željenog cilja se dovreba, opet iz njeg sto mu želja klije." Ta tako istinita rečenica Petra Preradovića, opisuje i moj način rada. Svakom komadu posvetim broj sati koji imam, i za to vrijeme, taj komad je jedino o čemu razmišljam, što sanjam i dišem. Važno je dati si rok i ispoštovati ga.

Vodiš li računa o trendovima kad radiš kolekcije ili svojim radom želiš nametnuti neke nove trendove?

Od prvog dana studiranja, naučila sam da ukoliko želim opstati na modnoj sceni, u tu industriju se moram i uklopiti. Samim time sto sam aktivni građanin svijeta, svjesna sam tendencija i kretanja društva. Uzimam ono što me najviše dojmi i ispričam svoju priču kroz određeni stilski pravac te sezone.

Koliko ti vremenski ode na izradu jednog komada iz kolekcije? Od same razrade kroja pa do završnih detalja?

Moje su kolekcije pune ručnog rada visoke mode, za koju sam se školovala u prestižnoj jedinoj preostaloj kući Haute Couture Embroidery Ecole Lesage. Upravo zbog toga što koristim ručni rad, ponekad se radi o tjednima. A komadi koji nisu ukrašeni ručnim radom, rađeni su po principu visoke mode sa francuskim porubom, skrivenim rubovima, duplim slojevima organze pa i sama izrada takozvanih jednostavnijih komada traje par dana.

j_z.jpg

Kako biraš materijale za kolekcije? Ima dizajnera koji kolekciju započinju s materijalom, on im je početna inspiracija. Kakva si ti po tom pitanju?

Ponekad se ideja rađa od skice, ponekad me inspirira materijal po kojemu prilagodim kroj. Ali zbog stalne utrke s vremenom i rasta broja klijenata, svakom projektu moram pristupiti krajnje profesionalno i početi sa skicama, koje prilagođavam ovisno o materijalu, boji, teksturi koju pronađem.  Vizualna sam osoba i u stalnoj potrazi za idućim oduševljenjem.

Možeš li nam nabrojati osobe koje te najviše inspiriraju (sa svih aspekata umjetničke scene) i zašto si se odlučila za te pojedince?

Moja kolekcija nije rađena za poznate osobe,  niti su mi osobe iz javnog života inspiracija. Najljepši su mi komplimenti djevojaka i žena za koje i stvaram. Svojoj sestri beskrajno vjerujem i njeno mišljenje mi je važno.

Postoje javne osobe koje su mi zanimljive, kao što je Charlotte Gainsbourg. Njezina krhkost koja se isprepliće sa snagom, čudna ljepota njenih kretnji i lika.

Od umjetničke scene, stalno otkrivam nove osobe čiji me rad oduševljava. Trenutno sam u fazi Tracy Emin neonskih natpisa, i fotografa Ryan McGinley-a. Da bi me se nešto dojmilo, mora me gotovo rasplakati od emocija.

Imaš li uzor u modnom svijetu? Postoji li dizajner koji te inspirirao da se počneš baviti modom?

Odrasla sam u kreativnom domu, a modni dizajn je moj način komunikacije. Uvelike cijenim Christiana Lacroixa i njegov bankrot me rastužio, no i naučio da je modna industrija, posao kao i svaki drugi, treba osigurati dohodak, pružiti samostalnost. Zato se divim dizajnerima koji su uspjeli održati svoju estetiku i preživjeti u industriji, kao što je Roksanda Ilinčić i Erdem.

Jesi li oduvijek željela otići u London na dizajn ili si razmišljala i o zagrebačkom fakultetu?

Neizmjerno sam zahvala obitelji za priliku da studiram vani i raširim krila, upijem novu kulturu, postanem samostalna osoba u tako divnom gradu kao što je London. Uvijek je bio London, ali ne i dizajn. Odluka između London School of Economics i Istituto Marangonija, prevagnula je kada sam shvatila da se dizajnom mogu baviti cijelo vrijeme, a ne samo vikendom.

Smatraš li da našim dizajnerima nedostaje praktičnog dijela za vrijeme studija, konkretno stažiranja u nekim poznatim modnim kućama?

Mislim da je hrvatski dizajn jak i može konkurirati bilo kojem drugom dizajnu. Za tako malu državu, imamo jako puno talentiranih kreativaca, ne samo iz modnog već i iz ostalih grana dizajna. Ali nemamo velike modne kuće koje mogu primiti studente na praksu, što nije problem dizajnera. Kultura kupovanja hrvatskih dizajnera je ono na čemu treba poraditi, možda bi trebao kompromis između dviju strana. Manje cijene, više kupnje.

Što nam možeš reći o samom London Fashion Weeku. Kakva je scena tamo, kako je prisustvovati na nečem tako velikom i bitnom?

LFW je prvenstveno poslovni događaj, i drugačije ga gledam sada kada sudjelujem kao dizajner, nego kada sam sudjelovala kao backstage dresser ili gost. Moda je u Londonu veliki pokretač ekonomije i vlada je prepoznala njezinu važnost, te ju podržava i promovira. Za vrijeme trajanja LFW cijeli grad je svjestan što se događa i sudjeluje na neki način. Scena je ogromna, stalno se mijenja, ali je i pristupačna. Ako si talentiran, i spreman na velika odricanja, moguće je uspjeti. Pravi ljudi su spremni uložiti u mlade, još nepoznate dizajnere i sretna sam što se i meni to desilo.

Razmišljaš li o Paris Fashion Weeku ili planiraš ostati na London FW?

London je grad u kojem se vidim za sada. Paris je divan, ali estetika i način na koji London diše više odgovara meni osobno i mom labelu.

S obzirom da si insider londonske modne scene, koja bi nam još neafirmirana modna imena preporučila? Za koga smatraš da ga čeka blistava budućnost?

Londonska scena se stalno mijenja i guta nove dizajnere, ideje. Svake sezone netko novi se pojavi, ali se izgubi u masi, tek tu i tamo netko ostane. Mislim da sjajna budućnost čeka Felicity Brown.

Pratiš li hrvatsku modnu scenu? Koje naše dizajnere bi izdvojila?

Pratim događanja preko interneta, i kavama kada sam doma. Mislim da Elfsi imaju odličan koncept, a svaka čast Igoru Galašu na svim uspjesima i trudu.

Da li bi sudjelovala na nekom našem modnom događanju? Dove Fashion.hr-u ili  Cro-a-Porteru?

Htjela bi sudjelovati i na hrvatskoj modnoj sceni, ali trenutno mi obaveze ne dopuštaju ni vrijeme da ozbiljnije razmislim o tome. Hrvatska je modna scena jaka i igrači su snažni, i bila bi mi čast okušati se na Dove Fashion.hr-u jedne sezone.

Ana Bacinger

Objavljeno: 23.02.2011. u 12:37

VIDEO

vrh stranice
p p