SELF

Upoznajte Ines Nanić - event menagericu koja stoji iza najljepših vjenčanja u Dubrovniku!

Ako maštate o vjenčanju kao iz bajke, onda je Dubrovnik lokacija za vas!
Često kažemo za vjenčanja da spadaju u skupinu najljepših, ali i najstresnijih događaja u životu. Toliko toga je potrebno pripremiti i organizirati kako bi baš sve teklo glatko i u skladu s našim očekivanjima, da ponekad i zaboravimo uživati u cijelom procesu. Upravo zato je ponekad najbolje sve prepustiti u ruke stručnjaka čija se karijera zasniva upravo na organizaciji vjenčanja, a ako svoje sudbonosno 'da' želite izgovoriti u prekrasnom Dubrovniku, onda je Ines Nanić osoba koja će vaša maštanja pretvoriti u stvarnost!

Dubrovnik osim što slovi kao jedna od najpopularnijih turističkih destinacija, također je poprilično tražena lokacija za luksuzna vjenčanja. Kako izgleda organizacija jednog takvog vjenčanja, s kojim se sve zahtjevima susrela i koji su trenutno najpopularniji trendovi u svijetu vjenčanja otkrila nam je event menagerica Ines Nanić, a koji stoji iza agencije za organiziranje vjenčanja Dubrovnik event!

Vaša agencija za organiziranje vjenčanja u Dubrovniku slovi kao jedna od najuspješnijih agencija. Jeste li se oduvijek željeli baviti ovakvim tipom posla i kako se uopće rodila ideja za pokretanje agencije?

Hvala vam, dajemo sve od sebe da naši klijenti i partneri prepoznaju naš trud, rad i konstantnu edukaciju! Nikad nisam planirala biti wedding planner, ali se sve odvilo tako glatko i prirodno tako da je i odluka da otvorimo Dubrovnik event davne 2008 godine došla prirodno. Naime, prije ulaska u poduzetništvo radila sam organizaciju i planiranje evenata i vjenčanja za jedan ekskluzivni hotel u Dubrovniku, iza čega sam se još kratko vratila u ugostiteljstvo i na kraju, na nagovor muža, odlučili smo pokrenuti Dubrovnik event. Know, how i kontakti su bili tu tako da je to baš nekako došlo prirodno. Konkurencije tada maltene nije ni bilo i pokretali smo priču sa svega nekoliko dragih nam kolega, s kojima se i dan danas volimo prisjetiti i nasmijati se vremenima prije utabanih putova.

Koliko je teško pokrenuti nešto svoje u Hrvatskoj? Koliko je cijeli proces zapravo izazovan?

Ne smatram da je teško pokrenuti nešto svoje u Lijepoj Našoj, ali je svakako izazovno održati se na površini uz minimalnu podršku države i iznimno visoka davanja. Poduzetnička atmosfera u Hrvatskoj definitivno nije na zavidnom nivou, a s obzirom da država živi od poduzetnika, bilo bi izvrsno kad bi se nekad nešto i učinilo po tom pitanju. Bez obzira na rečeno, ne žalim što sam ušla u poduzetnički svijet i ne bih živjela svoj poslovni život nikako drugačije niti idgdje drugdje - svi izazovi dio su tog putovanja, kao i uspjesi.

Od svih gradova u Hrvatskoj, vaša agencija fokusirana je na Dubrovnik. Koji je razlog tome?

Odgovor na ovo pitanje vrlo je jednostavan - kao prvo Dubrovnik je moj dom posljednjih 25 godina (dakle duže nego moj rodni grad Virovitica), a drugo - možete li zamisliti ljepše mjesto za vjenčanje od Dubrovnika? Ja ne (smijeh)!

Kako izgleda posao organizatora jednog luksuznog vjenčanja u Dubrovniku?

Svakako! Ima dana kad je taj posao osunčan divnim ljudima i smijehom, ponosom i velikim srcima, a ima dana kad bi iskočili iz svoje kože, uostalom kao i na svakom poslu. Poznato je da je posao organizatora vjenčanja jedna od najstresnijih profesija koje postoje, ali volimo vjerovati da uz vrhunsku organizaciju svemu, osim vremenskoj prognozi, možemo stati na kraj. U našem poslu doista radite svašta i nije nimalo nalik onim ulogama iz filmova koje ljudi tako često spominju kad pričaju o našem poslu; ponekad u bijelim rukavicama namještate vjenčanicu od 100,000 kn a ponekad šivate mladoženjine puknute hlače koje su se rasparale u međunožju. Sve u svemu, knjiga bi se mogla napisati na ovu temu, ali uglavnom su to ugodna iskustva okrunjena iznimnom organizacijom i koordinacijom. Volim reći da smo mi dobri koliko su dobri naši partneri i dobavljači i na taj dio uvijek obraćam svima pozornost - organizator vjenčanja niti slika, niti vjenčava ljude, niti kuha, ali je odgovoran za sve njih, tako da je izbor naših partnera jedna od naših najozbiljnijih uloga i doista jako pomno biramo s kime radimo.

Imaju li klijenti ponekad sulude zahtjeve kojima je teško udovoljiti i kako 'rješavate' takve situacije?

Naravno da imaju, imaju ih i moja djeca pa ih spustim na zemlju; nježno i s ljubavlju, baš kao i svoje klijente. Imali smo jednom klijenta kojemu smo baš teško objasnili da ne može zakupiti Stradun za svadbenu večeru svog sina za 1000 ljudi. On je iznimno uspješan biznismen milijarder i nije mu bio jasan koncept da se nešto ne može zakupiti. Često imamo "nerealne" upite baš na tu temu, privatizacije nekih javnih prostora. Mene čak zanima hoće li u nekom trenu postojati cijena i za to jer jučer smo baš svjedočili zatvaranju dijela cijelog starog grada Dubrovnika radi snimanja serije, i to usred post sezone, kad je Dubrovnik i dalje pun. Tko zna, možda i ovi trenutno nerealni upiti jednom postanu realni!

Koje lokacije u Dubrovniku su se istaknule kao najpopularnije za vjenčanje?

U Dubrovniku dijelimo lokacije na hotelske i povijesne; znači lokacije koje su u vlasništvu hotela i lokacije poput palače Sponza, tvrđave Lovrijenac, Muzeja Moderne Umjetnosti, da nabrojim samo par. Nabrojene lokacije su ujedno i najpopularnije.

Koji su trenutno trendovi najpopularniji u svijetu vjenčanja?

Prvu stvar koju bih izdvojila je definitivno hiperpersonalizacija svakog segmenta vjenčanja. Naša kompanija Dubrovnik event oduvijek stavlja fokus baš na taj dio - personalizacije vjenčanja, ali danas je to poprimilo potpuno druge razmjere tako da možete, osim standardno personaliziranih pozivnica i zahvalnica, vidjeti personalizirane dizajnerske cipele (na poplatima), razne poklone za goste poput sunčanih naočala gdje ne piše npr. Ray Ban nego imena mladenaca, japanki za ples kad pete postanu problem ili lepeze na kojima je ugravirano ili ispisano nešto o vjenčanju, kao i pečati rađeni posebno za priliku koji se provlače kroz svaku poru vjenčanja i slično. Primjera je milijun i najbitnije je da je vjenčanje odraz mladenaca. Jednom smo imali stroj za kokice koji smo dovukli na vrh jedne tvrđave jer je mladenka bila poznata po svojoj ljubavi prema kokicama. Dok god se ideja može realizirati, granice ne postoje.

Druga stvar koju bih izdvojila kao jako popularnu je tendencija da se od vjenčanja više ne rade "parade pijanstva i kiča", kako bi rekao moj dragi Đole, nego se rade zabavni, veseli partiji na kojima svi uživaju i nema prevelikih formalnosti. Sve više i više viđamo trendove izbacivanja nekih standardnih protokola poput prvog plesa, govora i rezanja svadbene torte. Ljudi radije dovedu opet personalizirani i brendirani kamiončić sa sladoledima gdje ljudi jedu što i kad žele. Izuzetno mi je drago vidjeti taj trend jer šablonama nema mjesta u svijetu vjenčanja i svako vjenčanje treba biti drugačije, kao što su to i parovi. Doduše, moram priznati da volim vidjeti dašak tradicije, tim više jer mi radimo vjenčanja parova iz cijelog svijeta, pa imamo prilike učiti iz njihovih vjenčanja o njihovim kulturama. Najbolji primjer za kulture koje ostavljaju dio tradicije u svojim vjenčanjima su definitivno Indijci i Libanonci. Obožavamo njihova vjenčanja!

Savjet je - budite jednostavni, bez previše protokola, personalizirajte ono što vam je bitno (vino, japanke ili sladoled, izbor je vaš!) i ostavite osim nečega plavog, i nešto tradicionalno. Kako ono kažu, bolje da umre selo nego običaji 

Znamo da je korona kriza najviše pogodila event industriju. Kako ste se izborili s cjelokupnom situacijom?

Iznimno teško. Iza nas su dvije godine koje nikada nećemo moći nadoknaditi, ali koje su nam dale neke nove prilike! Tako smo se recimo u Dubrovniku konačno udružile u Strukovnu Grupu Organizatorica Vjenčanja pri HGK i imamo redovite sastanke na temu kako poboljšati ponudu i destinaciju u našem fachu. S druge strane, znamo da su mnogi od dobavljača u industriji vjenčanja nažalost ostali bez svojih poslovanja i tu jedino možemo prozivati državu i nikoga drugoga. Bili smo ostavljeni i prepušteni sami sebi i da se nismo mi sami za sebe izborili i međusobno se održavali na površini, mnogi bi bili stvar prošlosti. Vrlo često, u biti gotovo uvijek, kriza bude prilika. Izuzetno mi je drago da smo ju baš tako i prihvatili u većini slučajeva.

Koji su vam planovi za budućnost? Kako ćete dalje razvijati brend?

Veliki sam poklonik razvoja kroz edukaciju tako da puno radimo na tom polju; kako poboljšati ponudu, komunikaciju i prezentaciju, kako destinaciju učiniti boljom, privlačnijom i kvalitetnijom za luksuzniju klijentelu. Poanta je u kvaliteti a ne kvantiteti, to i vrapci više na grani znaju. U našem poslu to je stvarno bitna stavka, im više jer je Dubrovnik mali Grad koji itekako i treba i zaslužuje da bira tko će biti njegov gost, a sve to kroz agencije koje rade na tome, u što spadaju i agencije za organizaciju vjenčanja. Privatni eventi, u koje mahom spadaju vjenčanja, postali su statusni simbol bogatašima. Svatko može voziti Porsche, ali ne može svatko organizirati vjenčanje od milijun eura na prestižnoj destinaciji. Ne vidim zašto Dubrovnik ne bi bio na toj listi, ali to je posao i zajednički rad ne samo agencija, nego i ureda poput TZ-a i Grada i Županije, kao i samog Grada Dubrovnika. Nadajmo se da će se naš glas čuti i još bitnije, razumjeti te prepoznati. Bila bi prava šteta da takvu priliku prepustimo, kao i uvijek, nekom Monte Carlu ili nekoj Veneciji.

Foto: Instagram
Objavljeno: 21.09.2022. u 11:42

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p