SELF

Zaboravite na bolne menstruacije uz nekoliko jednostavnih savjeta!

Učinkovite promjene rutine koje olakšavaju 'one dane'!

Većina žena barem jednom je iskusila bol ili nelagodu za vrijeme menstruacije. Nažalost, neke od nas se suočavaju s jako bolnim menstruacijama koje zahtijevaju liječničko savjetovanje i odgovarajuće lijekove. No, ako se nosite s nešto blažim bolovima koji vam i dalje smanjuju kvalitetu života tijekom menstruacije, možete pokušati s nekoliko jednostavnim promjena u svojoj rutini koje mogu ublažiti nelagodu za vrijeme menstruacije.

Predispozicija za bolne menstruacije je uvjetovana genetikom, a češća je kod mlađih žena, odnosno onih koje još nisu rodile. Bol za vrijeme menstruacije izazvana je fiziološkim promjenama koje se događaju u određenom dijelu ciklusa, prije i za vrijeme menstruacije događaju se hormonalne promjene koje uzrokuju kontrahiranje maternice. Također, bol može biti izazvana i ozbiljnijim ginekološkim stanjima, u tim slučajevima obavezno posjetite liječnika.



Iako zvuči kao nešto što ne želimo raditi tijekom menstruacije, vježbanje je najbolji način otklanjanja bolova. Istina je da nismo uvijek u stanju vježbati upravo zbog bolova, zato vježbanje treba uvesti kao trajnu naviku. Redovito vježbanje će vam sigurno olakšati bol i nelagodu, a za vrijeme menstruacije zadržite se na nekoj lakšoj aktivnosti. Uz vježbanje, primjena topline je najučinkovitija metoda smanjenja boli. Grijana deka, termofor ili topla kupka gotovo trenutno će vam dati osjećaj olakšanja.

Tijekom mjesečnice ono što unosite u svoj organizam može biti od presudne važnosti kada se radi o osjećaju boli. U ovom periodu preskočite kavu i kofein, a potrudite se jesti što više hrane bogate vitaminom B1 i magnezijem poput orašastih plodova, špinata, žitarica, mahunarki, avokada, naranči, jogurta,… U svoju prehranu možete uvrstiti i biljne čajeve koji su poznati po svojim blagotvornim svojstvima. Za vrijeme mjesečnice odaberite čaj od vrkute, mente, stolisnika ili nevena.

Za kraj, uz sve navedene metode koje možete primijeniti, ne zaboravite piti dovoljno vode, izbjegavati stres, dobro se odmoriti i imati redovit raspored spavanja kako biste za vrijeme mjesečnice savršeno normalno funkcionirali.

Foto: Instagram, Unsplash
Objavljeno: 25.01.2023. u 14:11

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p